Colaborarea economică dintre Finlanda și Estonia s-a accentuat în ultimii ani, însă parcurgerea distanței de numai 88 de kilometri dintre dintre capitalele Helsinki și Tallin este îngreunată ca urmare a faptului că cele două state sunt despărțite de Marea Baltică.
Printre urmare, cele două țări au prezentat în această săptămână un proiect comun ambițios care prevede construcția unui tunel subacvatic cu o lungime de 102 kilometri care să lege cele două capitale.
Potrivit proiectului, construcția ar urma să cuprindă două tuneluri cu diametrul de 10 metri pentru cele două sensuri de mers și un tunel cu diametrul de 8 metri care va fi utilizat pentru servicii și evacuare în caz de urgență.
Mașinile vor fi transportate cu shuttle-uri care vor ajunge la 160 km/h, în timp ce transportul pe calea ferată se va realiza cu TGV-uri capabile să ajungă la 200 km/h. Prin urmare, durata unei călătorii în cazul utilizării shuttle-urilor pentru mașini va fi de circa 38 de minute.
De asemenea, proiectul prevede și construirea a două insule artificiale care să fie utilizate în cazul unor accidente. Constructorul proiectului este programată pentru perioada 2025-2040, iar costurile sunt estimate la cel puțin 16 miliarde de euro.
În prezent, o călătorie de la Helsinki la Tallin durează între 90 și 120 de minute prin utilizarea unor feriboturi pe Marea Baltică, în timp ce ruta alternativă prin Rusia poate dura până la 11 ore. Cele două state justifică acest proiect și prin faptul că în prezent circa 1.2 milioane de mașini călătoresc anual între cele două capitale cu ajutorul feriboturilor, iar numărul acestora este estimat să ajungă la 2 milioane în 2040.
În prezent, cel mai lung tunel subacvatic este Tunelul Canalului Mânecii, care are o lungime totală de 50.45 kilometri, dintre care 37.9 kilometri sub apă, și leagă porturile Folkestone din Marea Britanie și Calais din Franța.
Comentarii (3)