Este final de eră pentru prima generaţie de Porsche Panamera, un model lansat cu mare fast în 2009 cu scopul de oferi un model sportiv de familie. La 7 ani distanţă de la acest eveniment, ultimul exemplar al primei generaţii a ieşit de pe liniile de producţie ale fabricii din Leipzig, marcând astfel un moment important în istoria Porsche.
"Prin lansarea lui Panamera în 2009 am intrat într-un segment complet nou. Modelul sportiv de lux ne-a definit şi ne-a inspirat", spune Dirk Kolar, directorul de producţie al fabricii Porsche din Leipzig.
Încheierea producţiei vine după ce vânzările globale ale lui Panamera au scăzut anul trecut cu 31% față de 2014, ajungând la 17.200 de unități. În condițiile în care Porsche a bătut an de an recordul absolut de vânzări la nivelul gamei iar anul de vârf al modelului german a fost 2012 (cu 29.000 de unități vândute), Panamera a ajuns astăzi ultimul model la capitolul comercial în gama Porsche, după Cayenne, Macan, gama 911 și gama Cayman/Boxster.
Speranţele germanilor se îndreaptă însă spre cea de-a doua generaţie, care cel mai probabil va fi prezentată cu ocazia Salonului Auto de la Paris de la sfârşitul lunii septembrie. Conform primelor informații care vin din interiorul mărcii Porsche, noua generație Panamera va utiliza o nouă platformă recent dezvoltată în Grupul Volkswagen pe care vor fi asamblate ulterior modele ale mărcilor de top din grup: Bentley, Bugatti și Lamborghini.Asta înseamnă că al doilea Panamera va fi mult mai ușor și va oferi o manevrabilitate net superioară față de modelul pe care-l înlocuiește. Variantele pe benzină vor include un propulsor V6 de 2.9 litri şi un V8 de 4.0 litri, însă va exista şi o versiune diesel cu motor V8 de 4.0 litri.
Noutatea absolută pare să fie o viitoare versiune Shooting Brake a lui Panamera. Aceasta va oferi mai mult spațiu de încărcare pentru clienții familiști, lansarea sa fiind dedicată publicului din Europa Occidentală care iubește caroseriile de tip break și le preferă pentru ținuta de drum superioară SUV-urilor.
De altfel, piața din Europa a fost principala problemă la nivelul volumelor pentru actuala generație Panamera, care a fost preferată mai ales de clienții din China.Via Carscoops
Comentarii (1)