Final de epocă: BMW oprește producția de motoare termice la uzina de la München

de Tiberiu Safta
Miercuri, 15.11.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a oprit producția de motoare termice la uzina sa de la München. Toate motoarele convenționale ale mărcii germane vor fi acum produse în Austria și în Marea Britanie.

Asistăm la un final de epocă. În urmă cu puțin timp, BMW a produs ultimul său motor termic asamblat la uzina de la München, potrivit publicației germane BR24. Ultima unitate, un V8, a fost produsă la această uzină în 10 noiembrie. Astfel, cei 1200 de angajați ai uzinei se vor concentra acum pe producția de mașini și motoare electrice.

Din fericire pentru fanii mărcii bavareze, dar și pentru noi, acesta nu este sfârșitul motoarelor termice. Ele vor fi produse în continuare la uzinele mărcii din Austria și din Marea Britanie, dar și la fabrica de la Landshut din Germania. Între timp, la uzina de la München urmează să fie produsă noua serie de modele BMW Neue Klasse. Primul model din această serie va fi lansat în 2025.

Față de rivalii săi, BMW nu a stabilit anul în care va renunța definitiv la motoarele termice. Marca bavareză crede că nu va fi posibil ca cei mai mulți producători de automobile să devină electrici din 2030. Din acest motiv, BMW va continua să ofere motoare termice pe mașinile sale atâta timp cât va cere piața.

via BR24

Comentarii (35)

  • Andrei
    "Din fericire pentru fanii mărcii bavareze, dar și pentru noi"

    Fericiți sa fiți cât mai puteți că nici în Anglia nu se vor mai face pentru multă vreme. Oricum, faptul că nu se mai fac în Bavaria arată care e direcția.
    9 9
  • Ce cum? Dar Vai, declaram ca vom produce motoare termice mai departe, dar oprim productia chiar la mama ei in Germania :))
    BMW, o alta marca de doi lei care face declaratii ca politicienii, dar nu prea se tine de cuvant.
    Da mai baieti, se vor produce in continuare motoare termice si in Austria si Marea Britanie pana cand nu se vor mai produce, ca in Germania :))
    In Marea Britanie se mai produc pentru ca exista si acolo multi cocalari, conform studiilor de anul trecut, cei mai prosti soferi sunt IN CONTINUARE cei care conduc BMW-URI. Si tot in Marea Britanie se practica spaga la MOT (echivalentul ITP din Romania), pentru ca BMW-urile sunt atat de bune, ca trebuie sa dai spaga la niste mecanici pentru a se face ca verifica masinile.
    Conform statisticilor, BMW a depasit Mercedes la vanzi, ceea ce inseamna ca numarul cocalarilor a intercut numarul popilor din Romania.
    Cat mai e spaga prin tara la ITP pentru un BMW? Intreb pentru un cunoscut care vrea sa se intoarca din Anglia in Romania si vrea sa vada daca 100£ merge si in Romania :)) Masina e superba, Seria 5 super mega full option, motor misto din ala de curse, 2.0 Dizal, rupe la acceleratie :)) Spera baiatul sa gaseasca un alt fraier care sa o cumpere dupa ce trece ITP :))
    10 15
  • finalul de drum al motorului termic se vede din ce in ce mai clar. a fost o calatorie frumoasa si lunga, dar orice lucru, urat sau frumos, are si un sfarsit. si desi a fost la vremea lui apogeul tehnologiei care a impins omenirea catre urmatorul nivel al progresului, astazi nu mai poate face fata la nivel de eficienta energetica, comparativ cu tehnologia electrica. si pentium 4 a fost exceptional la vremea lui, astazi insa nu mai poate fi luat in considerare din niciun punct de vedere sau motiv.

    orice misca pe pamantul asta merge in directia eficientizarii, avem exemple nenumarate si in natura, asa ca motorul termic nu avea cum sa reziste la infinit, oricat de iubit a fost si inca este de unii. nu moare maine, dar e evident pe sfarsite.

    nici propulsia electrica, asa cum o stim astazi, nu va dainui pentru totdeauna, va veni si pentru ea un substitut mai eficient la un moment dat. e foarte firesc sa se intample asa.

    avem totusi de ce sa privim cu bucurie atat in trecut, dar si catre viitor. cum zicea marc lichte de la audi, designerul lor sef, traim cea mai interesanta perioada a designului auto. eu as plusa, traim cea mai interesanta perioada de transformare a automobilului, inclusiv, sau mai ales, pe plan tehnologic. doar faptul ca suntem aici de fata cand se intampla toate astea e ceva grozav.
    11 2
  • Pentru fani BMW, vedeti aici unul din MILIOANE de cazuri cu tepe:
    https://youtu.be/ofJBEyoPxfk?si=JP7avVoQvUObHCL9
    Masina arata bine, motorul merge uns, ii trebuie doar benzina...
    In realitate vorbim de o alta dauna totala, marca BMW cu care teparii samsari va aburesc. Dar ei prospera pentru ca sunteti destui prosti in Romania care cumparati inca semnul BMW.
    9 4
  • Seriff
    Ce aplauda focile ca nu mai fabrica Bmw motoare termice in Germania, de zici ca de maine toate masinile noi vor fi electrice, nu se va intampla niciodata asta, cat timp cererea pentru termice exista nu se va renunta la ele in favoare aspiratoarelor cu baterii pe care le visati ca disperatii.
    14 11
  • Trilulilu
    Această oprire arată că Germania este într-uo mare chestie maro din cauza lipsei de resurse energetice care să-i facă relevanți pe piață. Multe grupuri industriale plănuiesc mutarea producției din cauza costurilor enorme ale energiei și materiilor prime după decuplarea de la Rusia.
    "Own nothing" and "eat za bugs" încă este de actualitate.
    9 3
  • Banditos
    Numai plange, Mimișor. Berea la PET e ieftina iar semintele inca ti le permiti la punga de 50Gr.
    8 2
  • @Seriff
    Păi ce faci, tati, ai venit sa ne spui părerea ta, exprimată într-o țară liberă, ca fiecare are dreptul sa își ia ce ii place?

    Foci, aspiratoare, disperați...

    Ipocritule, ia un xanax să nu ți se spargă o venă.
    8 6
  • Asta cu "niciodată" e amuzantă tare. Nici când se va termina petrolul? :)

    Termicele vor dispărea când cererea va deveni prea mica pentru a genera profit.

    Producția costa miliarde de euro, mai e și costul de oportunitate. O fabrica care construiește termice e o fabrica ce nu construiește EV-uri. Adică generează mai puțin profit sau chiar pierdere.

    Cererea e influențată de mulți factori, inclusiv preț, legislație, fiscalitate, restricții locale, presiune sociala, modă etc.

    BMW și alții nu vor produce termice pentru că cere Gigel din Carpați. Vor produce dacă sunt profitabile. Dacă Gigel e dispus să plătească foarte mult pentru o termică, exista o șansă să continue. Până nu va mai exista.
    8 1
  • Filmul e facatura pentru ca tipul care o vinde e om serios, are nevasta si copil.
    Mai ales cand vezi un scaun de copil (neprins in Isofix), iti dai seama ca e pe bune treaba.
    Si are dreptate omul, cum sa fie masina produsa in Africa, cand TOATE BMW-urile sunt facute la mama lor in Germania.
    Acum revenind la treburi serioase: 2/3 din mașinile inregistrate in Romanica sunt SH, majoritatea BMW, Audi, Mercedes, VAG, fix marcile cele mai furate si cele mai avariate grav. Deci va dati seama cam ce masini circula pe strazi si cam cine le conduc.
    Sa ne asteptam anul viitor la acelasi rezultat: Romania pe primul loc la morti in accidente rutiere.
    Sa speram ca mor cat mai putini oameni nevinovati si cat mai multi samsari retardati si cat mai multi din aia care dau spaga la mecanici, sa mai scapam odata de ei ca ne-am saturat de prosti si retardati!
    Suna rau, dar cam asta e solutia ca sa ne revenim si sa nu mai sufere cei nevinovati.
    4 3
  • Adrian
    Ce bucurie vad la comentariile acestui articol ca o sa dispara poluarea.
    Nu vad aceeasi bucurie la articolul privind casarea a 350.000 rable.
    Pare ca unii sunt destul de destepti incat sa nu cumpere tepe de la samsarii de BMW insa nu sunt atat de destepti incat sa cumpere un BMW nou.
    Am o veste proasta pentru voi - samsarii nu vor muri de foame daca nu se vor mai produce BMW termice. Ba chiar vor da niste tepe mai mari cu masini cu baterii uzate si pe care nu le puteti verifica.
    Si ca sa nu existe dubii - am renuntat la eUP luat nou anul trecut si am trecut la termica de 3.000, tot noua. care consuma mai putin decat consuma un opel astra 1.6 euro 4.
    Problema este la masinile vechi
    5 2
  • nobody
    In buna traditie romaneasca, se bucura cei care nu-si permit
    4 4
  • @nimeni în ploaie
    Pe cuvântul tău?
    5 4
  • Socanta veste, potrivita mai degraba pentru un 1 Aprilie ...
    2 1
  • andrei
    as face pariu ca dupa ce renunta la ele, la vreo 20-30 de ani dezvolta nu stiu ce tehnologie care le face incredibil de economice pe astea termice si cum intre timp curentul electric isi creste pretul de cateva ori....voila! ne intoarcem la ele.
    ca asa e in tenis, o dai, dar o mai si iei! :D
    2 6
  • @@nimeni
    Adevarul supara
    2 5
  • adrian
    si apropo, cocalari cu bmw vor fi in continuare, marca nu dispare.
    stati doar sa descopere cocalarii cu diesel ce bine pleaca de pe loc o electrica.
    pana acum au descoperit electrica multi saraci care se bucurau la incarcare gratis.
    cati dintre voi incarcati la DC? eu incarcam eUP la DC sau cu abonament la enelX
    4 4
  • @adrian
    Manca-te-ar tata de bogat.
    7 3
  • Dispare nu dispare motorul le combustie si când, vom vedea… se pare ca unii totuși reușesc sa-si spună decent opinia.
    Fabrica BMW din München are câteva probleme logistice, adică a fost “înghițită” de oraș. Accesul este foarte greu si consumă timp, exact ce se dorește a se evita. Fabrica din München are si probleme cu forța de munca (nu doar ei). Unii ar dorii oprirea/relocarea completa… dar e scump ;).
    Vom vedea odată cu pornirea fabricii din Ungaria, dar nu m-as mira sa reducă mult, foarte mult producția din München in viitorul apropiat.
    10 2
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Bine ca ai găsit motivele pentru care fabrica nu mai face termice. Odată cu trecerea la motoare electrice se rezolva problemele menționate.

    Lol.
    5 11
  • Andrei
    @adrian

    Când încarci eUP la DC precum miliardarii începi sa îți permiți aroganțe.
    5 0
  • @papagal electric
    @11:50 ai vorbit mult prost si fara rost, in locul tau as pune dopul inapoi la sampanie, motorul termice este aici, producatorii scot termice pe banda rulanta, nu va disparea, nu va exista niciodata o piata pur electrica, vise umede pentru foci.
    9 6
  • "BMW va continua să ofere motoare termice pe mașinile sale atâta timp cât va cere piața." Atitudine corecta. Oferi de toate si piata alege fara interziceri si schimbari radicale fortate.
    7 1
  • Banditos
    "BMW va continua să ofere motoare termice pe mașinile sale atâta timp cât va cere piața."

    ...si va permite legislatia

    PS pentru ca intotdeauna o moneda are doua fetze.
    6 4
  • Cristian
    Ptoducția mtoarelor V8 și V12 nu se oprește în fabrica din München. Se oprește ansamblarea lor aici și se externalizează serviciile de ansamblare către firmele din Austria și Marea Britanie. Clădirea în care se fabricau motoarele mai mici, în 3, 4 sau 6 cilindri a fost dărâmată, pe locul ei construindu-se o nouă hală pentru noul concept de mașini electrice, iar priducția acestor motoare pentru clasele inferioare se relochează în fabricile proprii din Germania. Măsurile UniuniiEuropene de a ele trifica transportul pe 4 roți nu se aplică în restul lumii, iar BMW produce mai departe aceste motoare V8 și V12 pentru clienții săi, mărci externe , dar mai ales pentru clienții propriei mărci BMW din întreaga lume.
    Sunt angajat chiar în secția de producție a motoarelor V8 si V12 din München și consider că e oportun acest punct de vedere pt acuratețea datelor furnizate în acest articol.
    6 0
  • Final de epoca pe dracu. Oamenii au construit o fabrica noua in Austria si acolo produc in continuare motoare cu combustie. Si in Anglia produc in continuare (ups! nobody cares about brexit). Deci toata floarea isteric-ecologica poate sa se linisteasca. BMW o sa vanda in continuare masini cu motoare bune, cu autonomie buna, care te duc in confort multe sute de km fara sa dardai in parcare la incarcat.
    Asta de fapt e un alt fel de a spune ca "in continuare vor exista clienti cu creier, oameni care judeca cu propriul organ dintre urechi, nu-s influentabili ci lucizi".
    7 5
  • adrian
    Ce vreau sa spun este că mulți apreciau electricele pentru încărcatul gratis. Când mergi iarna la drum lung și încarci la DC, că doar nu stai 5 ore lângă statie (și o ora este mult iarna) o să vezi că la 20 kw/100km x 2,5 lei te costa 50 de lei, cât 7 litri de carburant pe care îl pui la loc oriunde in 5 minute. Și nu (se) mai merită să salvezi planeta.
    Da, daca stai la casa și încarci la priza pentru navetă, electrica este perfectă. Dar sa îți asumi și că dacă apare ceva și pleci din oraș te duci la DC.
    Mai vreți info de la cineva care renunță la electrică?
    Pentru băiatul de la 15:10 - nu sunt așa de bogat pe cât mă crezi tu, nici așa de bogat pe cât aș vrea să fiu. Dar suficient de stabil financiar ca să nu-mi iau electrica pentru a merge gratis sau o mașină nouă cu motor de 3.000 benzină. (Consumă la drum luc și mers decent, nu eco, cam 7-8% benzină premium)
    4 0
  • Inexo, ce-ți mai place ție arătura de toamnă!
    4 1
  • delfinul.agitat
    se vor razgandi curand si o vor face full dizal!
    4 1
  • Banditos
    cand iti muti productia relevanta zeci de ani catre periferie si pornesti in inima companiei al unui alt produs complet diferit se numeste...next level

    fara sa ii uiti, evident, pe "lucizii care judeca cu propriul organ"

    de parca "decat" consumatorii de termice (BMW) sunt lucizi, gandesc si sunt neinfluentabili (asta, ultima, e de pus in rama)
    6 5
  • @Banditos: de pus in rama e prostia ta. Si admirat in toata splendoarea ei.

    Da, oamenii lucizi isi iau o masina clasica, cu motor termic. Argumentele pro sunt atat de multe si covarsitoare, incat cine ia masina pe baterii nu e lucid, nu judeca limpede. As simple as that.
    8 6
  • Nu vrea omul sa mai schimbe denumirile, tot @Mihai și @Vali, iar te agiți degeaba, după 2015 tot spui același lucru, că Bmw renunță la termice, au spus acum câțiva ani ca vor mai produce cel puțin până în 2030, ia vezi ca iese socoteala .
    6 1
  • Banditos
    @Automarket: "Final de epocă: (...) la uzina de la München"... M U N C H E N !!!!
    @PMC: "Final de epoca pe dracu" (?)

    Argumentul alegerii PERSONALE nu il aduc in discutie, probabil ca fiind necunoscut tie

    Sper ca am atins si capitolul prostie si capitolul luciditate

    PS pastreaza-ti rama, vei avea nevoie de ea.
    5 5
  • X-zibit
    Acum sa curga comentariile cunoscatorilor si pasionatilor de masini ghermane de acum douaj' de ani :))
    1 3
  • Vasile
    Cât timp mai există fraieri cărora le place luxul, va mai trăi și industrie auto germana. Că mașini pragmatice și ieftine nu mai știu să facă.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru