Final de an la fotografie: Volkswagen depăşeşte Toyota potrivit unui studiu independent

de Bogdan Mirică
Marti, 06.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După un 2014 excepţional, Volkswagen a reuşit să depăşească Toyota în lupta pentru prima poziţie în clasamentul celor mai mari constructori auto din lume. Rezultatele sunt furnizate de o companie de cercetare care a calculat evoluţia pe 110 pieţe auto.

Deşi marii constructori încă socotesc numărul de maşini vândute în 2014, un an al revenirii pentru marile conglomerate auto, companii independente specializate în studiul pieţei de profil se grăbesc să anunţe deja rezultatele.

Este şi cazul echipei de cercetare de la focus2move, care a cules date din 110 ţări la nivel mondial şi a ajuns la concluzia că piaţa auto mondială a reuşit să atingă un nou record de maşini vândute în 2014. Pe tot mapamondul au fost comercializate 86.5 milioane de automobile de pasageri, cu 2.5 milioane mai multe decât în 2013, ceea ce reprezintă o creştere cu 2.8 procente.

Marile noutăţi privesc însă clasamentul celor mai mari constructori auto din lume. Potrivit focus2move, inevitabilul s-a produs şi, după un an excepţional, Grupul Volkswagen a reuşit să depăşească Toyota în bătălia pentru prima treaptă a podiumului. Dacă studiul nu se înşeală, este pentru prima dată când un conglomerat european reuşeşte această performanţă, după cel de-al doilea Război Mondial.

Esential 9.91 milioane de maşini a vândut Volkswagen în 2014.
9.81 milioane de maşini a vândut Toyota în 2014.
8 milioane de vehicule de pasageri a vândut General Motors în 2014
În ultimele decenii bătălia s-a dat între General Motors, Ford şi mai apoi Toyota.
Performanţa celor de la Volkswagen poate fi pusă pe regresul cotei de piaţă deţinute de Toyota la nivel mondial, de la 12 la 11.5%. În tot acest timp, germanii şi-au crescut cota de piaţă de la 11.2 la 11.5%.

Dacă ne referim tot la anul 2014, trebuie să precizăm încă de la bun început că diferenţa dintre grupul german şi cel nipon este extrem de mică, iar clasamentul poate fi uşor răsturant de rezultatele oficiale ale celor doi producători. Potrivit companiei focus2move, Volkswagen a vândut 9.91 de milioane de unităţi, iar Toyota 9.81 de milioane. Trebuie să ţinem cont şi de faptul că aceste valori includ doar vehiculele pentru pasageri, iar de obicei ambele companii iau în calcul şi rezultatele brandurilor de vehicule comerciale pe care le patronează.

Evoluţia spectaculoasă a Grupului Volkswagen în 2014 poate fi pusă pe seama creşterilor înregistrate de Skoda (+10.2%), Audi (+9.3%), dar şi Volkswagen (+2.4%). Se cuvine să vorbim şi despre grupul care completează podiumul, şi anume General Motors, care se află, potrivit studiului, la aproape două milioane de maşini de lider. Pe locul patru rămâne Alianţa Renault-Nissan, care reuşeşte să se ţină departe de Ford.

Poziţia
în 2014
Poziţia
în 2013
Grupul auto Maşini vândute
în 2014 
Maşini vândute
în 2013 
Evoluţia
în 2014
Cota de piaţă
în 2012 
Cota de piaţă
în 2013 
Cota de piaţă
în 2014 
1 2 Volkswagen 9.919.305 9.447.624 +5% 11.2% 11.2% 11.5%
2 1 Toyota 9.818.609 9.594.098 +2.3% 11.7% 11.4% 11.4%
3 3 GM 8.017.844 8.035.587 -0.2% 9.8% 9.6% 9.3%
4 4 Renault-Nissan 7.947.606 7.737.357 +2.7% 9.3% 9.2% 9.2%
5 5 Hyundai-Kia 7.550.383 7.249.876 +4.1% 8.6% 8.6% 8.7%
6 6 Ford 5.912.591 5.841.604 +1.2% 6.6% 7.0% 6.8%
7 7 FCA 4.558.007 4.310.114 +5.8% 5.2% 5.1% 5.3%
8 8 Honda 4.457.477 4.261.992 +4.6% 4.7% 5.1% 5.2%
9 9 PSA 3.148.030 2.974.161 +5.8% 3.6% 3.5% 3.6%
10 10 Suzuki 2.908.126 2.741.039 +6.1% 3.4% 3.3% 3.4%

via focus2move

Comentarii (42)

  • Dintre primii 10 doar GM sunt singurii in scadere. Mi se pare ca in 2014 au venit cu unele modele interesante pentru piata din SUA.
    11 2
  • Ivanoff
    Cu siguranta compania care a facut acest studiu este membru de marketing VAG. Rezultatele nu sunt inca oficiale, chiar si asa sunt aproape egale . E posibil ca la finalizarea rezultatelor oficiale, ca Toyota sa castige sau VW sa castige. Cu toate astea o marca buna nu se ''masoara in cifre de vanzari'' iar Toyota va ramane mereu in inimile cunoscatorilor adevarati ai culturii automobilistice un brand renumit prin masinile robuste pe care le fabrica si tehnologiile acestuia. Jos Palaria ! Acest comentariu se adreseaza cunoscatorilor , care stiu ce inseamna o Toyota . Restul sa stea dreacu si sa-si roada degetele de la picioare decat sa abereze pe aici .
    12 18
  • @Shelby

    Mi se pare normal, se termna efectul zecilor de miliarde primite de la statul american, pentru ca dupa ce le-au primit s-au stradut sa plateasca inapoi mare parte, iar asta se vede in investitii, in ultimii ani, pana in 2014, au crescut din inertie. Vor fi depasiti de Renault-Nissan in ritmul asta, chiar si de Hyundai-Kia.
    12 11
  • @dan_grc

    M-am uitat si eu acum mai bine la clasament. Pai anul viitor ii depaseste clar Renault si peste 2 ani poate si Hyundai.
    7 6
  • Cine-i FCA?
    7 8
  • Ivanof
    Cu siguranta compania care a facut acest studiu este membru de marketing VAG. Rezultatele nu sunt inca oficiale, chiar si asa sunt aproape egale . E posibil ca la finalizarea rezultatelor oficiale, ca Toyota sa castige sau VW sa castige. Cu toate astea o marca buna nu se ''masoara in cifre de vanzari'' iar Toyota va ramane mereu in inimile cunoscatorilor adevarati ai culturii automobilistice un brand renumit prin masinile robuste pe care le fabrica si tehnologiile acestuia. Jos Palaria ! Acest comentariu se adreseaza cunoscatorilor , care stiu ce inseamna o Toyota .
    4 15
  • Cu siguranta compania care a facut acest studiu este membru de marketing VAG. Rezultatele nu sunt inca oficiale, chiar si asa sunt aproape egale . E posibil ca la finalizarea rezultatelor oficiale, ca Toyota sa castige sau VW sa castige. Cu toate astea o marca buna nu se ''masoara in cifre de vanzari'' iar Toyota va ramane mereu in inimile cunoscatorilor adevarati ai culturii automobilistice un brand renumit prin masinile robuste pe care le fabrica si tehnologiile acestuia. Jos Palaria ! Acest comentariu se adreseaza cunoscatorilor , care stiu ce inseamna o Toyota .
    2 14
  • Cu siguranta compania care a facut acest studiu este membru de marketing VAG. Rezultatele nu sunt inca oficiale, chiar si asa sunt aproape egale . E posibil ca la finalizarea rezultatelor oficiale, ca Toyota sa castige sau VW sa castige. Cu toate astea o marca buna nu se ''masoara in cifre de vanzari'' iar Toyota va ramane mereu in inimile cunoscatorilor adevarati ai culturii automobilistice un brand renumit prin masinile robuste pe care le fabrica si tehnologiile acestuia. Jos Palaria ! Acest comentariu se adreseaza cunoscatorilor , care stiu ce inseamna o Toyota .Aviz amatorilor de Mokwicz
    13 31
  • Fiat Crysler Group.
    13 5
  • Asta da mereu cu mucii in fasole! Stiti de cine vorbesc!
    9,9 milioane de oameni care au luat masini de la VAG. Eu am impresia ca astia sunt niste idioti spre deosebire de cei care au luat de la Toyota.Adevaratii culturisti auto cumpara Toyota,asa-i nedeliciule?
    13 4
  • am mai vazut noi si alte exitpolluri )
    si chiar daca pierde primul loc, nu trebuie nimeni s-o planga pe toyota, are locul ei meritat si o bucata mare de piata in continuare. si va avea multi ani de acum incolo, chiar daca vw creste vazand cu ochii
    6 7
  • @ ShelbyV8
    Cifrele oferite de Focus2move cu privire la GM sunt cele reale despre situatia reala a GM in momentul de fata si anume la vanzari sunt la nivelul Hyundai-KIA si Renault-Nissan . INSA multumita unui truc, GM are o intelegere ( care va expira in 2016 ) cu Wulling prin care isi atribuie vanzarile lor la cele GM desi detine doar 38 % din actiunile Wulling . Cum Wulling a vandut in 2014 aprox. 1.7 milioane masini ( doar 300,000 sunt bazate pe tehnologie GM, restul fiind licente Mitsubishi din anii 80 ) GM vor declara ca au vandut in 2014 in jur de 9.7 milioane unitati . Cifrele VW Group si Toyota sunt reale la ele se vor adauga vanzarile MAN si Scania in cazul VW Group si Hino Motors ( divizia de camioane Toyota Group ) in cazul Toyota . MAN si Scania vand impreuna aproximativ cat Hino Motors, respectiv aprox. 200,000 unitati anual.
    7 2
  • hazard
    VAI!! Unde e Ford? :))))
    3 16
  • gigi_frana
    @hazard...Ford vinde binisor de unul singur, spre deosebire de armata clonelor VW, nu crezi?
    18 10
  • @ gigi_frana
    VW ca marca a vandut in 2014 peste 6.5 milioane de masini iar impreuna cu Audi ( in 2014 a depasit bariera de 1.7 milioane de masini vandute ) au vandut peste 8.2 milioane de masini . Binisor, nu crezi ?
    10 2
  • @gigi Clasamentul e pe grupuri nu pe marci. Asta inseamna ca la Ford intra si Lincoln insa in mare ai dreptate pentru ca din cate stiu in afara de Lincoln, Ford parca nu mai are alte branduri (Mercury - concurentul clasic al Buick/Oldsmobile si Dodge - a murit acum ceva ani). La VW intra si Skoda, Seat, Audi, Lambo, Bugatti si ce mai au pe acolo (mai sunt si niste firme chinezesti parca).

    Oricum in afara de declinul GM care e evident (dupa ce peste 70 de ani au ocupat prima pozitie)...sunt interesante evolutiile Renault-Nissan, Hyudai-Kia (dupa parerea mea in 2015 vor depasi Renault-Nissan iar in 2016 sau 2017 s-ar putea sa ajunga pe 3) si Honda (care culmea are o crestere buna in conditiile in care pe piata europeana au 1% - si nu, nu-mi ziceti ca o piata ca cea UE nu conteaza...conteaza pentru absolut orice producator).
    6 4
  • Sunt curios cum ar arata topul asta facut pe marca, nu pe grup.
    Honda vinde jumatate fata de VW dar cu 2 marci, Honda si Acura.
    La vw sunt 100 si 1000 de marci.
    16 12
  • Nu pot intelege cat de retardat sa fii sa dai minus la raspunsul intrebarii adresate de un comentator. Forumul asta devine din ce in ce mai slab calitativ din perspectiva comentariilor.
    15 1
  • Toyota incepe "sa culeaga" roadele colaborarii cu "experti" in motoare.
    Cand pui motoare de BMW pe Avensis, nu trebuie sa ai pretentii ca sa mai fii in top. Merita ce li se intampla, din plin. Asa le trebuie daca fac lucruri fara cap.
    RUSINE Toyota !!! V-ati facut de ciocolata !
    3 25
  • @nedemafia,ce ar fi sa creezi si tu ceva asemanator cu ce au creat baietii astia (de la automarket) pe care tu ii cataloghezi drept alcolici? Si poate o sa fie mult mai bun,ca doar esti singurul culturist auto. Si sa-l numesti "Ivanonedemafiayakuzamarket" !Nu-I asa ca viatza este frumoasa cand ranjesti la soare?
    @bebe-ule ia-ti si tu o Hohda Stream,ca geme de fiabilitate.
    @edi,ai dreptate.
    9 4
  • Ce legatura au motoarele BMW cu Avensis mestere ? Baga mare si fa-ti revizia la Moskwikz, ca vine primavara si tre' sa ochesti fustitescurte. Motoarele Toyota pe Avensis au aceeasi legatura cum au propulsiile hybrid Toyota pe BMW-uri , intelegi ? Ups, m-amfacut cu minusuri iar ........ firar a dracu .
    12 14
  • gigi_frana
    @Andy - da,stiu,e vorba de grupuri,dar se mai gaseste cate unu' sa puna intrebari inutile si nu pot sa ma abtin :)

    @Mihai - cred ca e o miscare chiar desteapta din partea Toyota de a nu mai investi resurse in dezvoltarea motoarelor diesel, la mare moda doar in Europa, care oricum vor pierde teren usor,usor in viitor. Pentru 3-4% cota de piata nu prea merita deranjul. Si pana la urma, motoarele BMW nu cred sa fie cele mai rele. Problemele serioase la BMW tin mai de graba de soferi :) stii tu care..


    @marian.nedelcu - ne-am saturat in seara asta de Moskwicz,vrem ceva cu Wartburg :)
    12 1
  • Citez dintr-un alt articol de pe alt site: "Aceasta este rodul colaborarii dintre Toyota si BMW pornit in urma cu un an cand ambii constructori au decis sa colaboreze la capitolul motorizari.
    De partea asiatica Toyota primeste o gama complet noua de motorizari diesel precum acum N47 de la BMW, iar germanii vor avea viitoarele modele echipate cu tehnologia Toyota Hybrid care echipeaza acum gama premium Lexus.
    In viitor si modelul Toyota Avensis va avea sub capota un motor diesel BMW, respectiv propulsorul de doi litri si 200 CP in versiunea Twin Turbo."
    Dacă nu ești prea bine informat și te dai rotund, s-ar putea sa dai cu capul în vreun pom, așa cum se fac crash-testele live cu BMW-urile în pomii din România.
    Deci meștere, ori ești.... ori te faci.
    8 13
  • @gigi _ frana: de ce ar fi trebuit Toyota sa investească în dezvoltarea motoarelor diesel când le aveau deja cele mai fiabile? Și de ce să schimbi niște motoare super fiabile cu unele pe care nici germanii nu le doresc? Doar ca sa fii în pas cu moda?
    5 12
  • inexorabil
    Dane (Grc), ştii cât îmi eşti de simpatic, dar, de data asta, n-am înţeles de ce loveşti cu copita…Pentru ce această răutate gratuită? Eşti animat de un spirit justiţiar, fireşte. La fel şi la penultima ta postare, în care ai încercat un sarcasm care se vrea subtil, deşi este vizibil din avion…Pur şi simplu nu te recunosc astăzi! Sper să se dovedească doar o “rătăcire de moment”.

    Totuşi, nu văd BMW-ul în clasamentul mondial…Ah, stai, bavarezii joacă în liga exclusiv premium, nu “de volum” sau “mixtă”. Mă întreb însă, filosofic, “cât de” premium mai poate fi calificată o marcă ale cărei produse sufocă panorama zilnică a unui iubitor selectiv (repet: selectiv, pretenţios) de automobile, chiar şi cetăţean american de-ar fi…

    Da, dincolo de orice dubiu, Motors Liquidation Company a fost salvată de la “colaps” cu banii contribuabililor americani. Dar AndreiRN a conceput astăzi un adevăr memorabil: “(Moraliştii) au uitat să pună la socoteală cât ar fi plătit statul ajutorul de şomaj, dacă intrau în faliment, şi cât ar fi pierdut economia locală din această cauză. După socoteala mea, a fost o investiţie profitabilă” (pentru toate părţile implicate). Ţi-am mai zis eu, Andrei, că-ţi funcţionează straşnic “beculeţele”, exceptând “derapajul” stereotipic de tipul “Efectele vieţii cotidiene sunt multiple şi cele pe care le vedeţi, iar cauza lor este una singură: China”.

    Şi, Dane, să nu neglijăm un aspect important: economia SUA dă semne de revigorare, în timp ce economia UE stagnează, astfel că paritatea euro-dolar a ajuns la cea mai scăzută valoare din ultimii ani: 1,18. Evident, nu toţi americanii gândesc “globaliceşte”, adică nu toţi acceptă “diversitatea” şi “alternativa”, reprezentate pe plan auto de invazia germano-nipono-coreeană. De regulă, cluburile de pasionaţi de peste Ocean (puzderie…) cultivă patosul motoarelor mari, clasice, “gurmande”. Doar tâlhăriile extrem de frustrante la nivel naţional (provocând grave dezechilibre şi convulsii sociale), comise de “inginerii financiari” (alias “băieţii deştepţi”), i-au împins pe americanii de rând să caute alinarea în pragmatism economicos, tradus prin motoraşe care consumă “cu pipeta”, ceea ce i-a determinat să scape din vedere imperativul fiabilităţii (totuşi, din acest p.d.v., Toyota şi HK se menţin pe poziţii onorabile), poate şi pe cel al siguranţei (născându-se chiar anomalia admiraţiei sincere pe care tagma din RC a afişat-o recent la adresa…“minunii din Mioveni”…dar refuz să-mi imaginez eventualul comportament deplorabil al cutiilor dacice la crâncenul Small Overlap Test…).
    5 3
  • Marian
    Am înțeles de ce are nevoie Toyota de motoarele BMW: http://www.4tuning.ro/filme-masini/view/D9GeiBJFvzZ
    0 12
  • gigi_frana
    daca vor sa vanda in Europa, trebuie sa se adapteze fitzelor :) multi CP, cilindree mai mica, consumuri declarate comice,etc..
    cum nu prea le sta in caracter sa faca asta, apeleaza la "specialisti".

    numai un european iti poate face o masina de 2 tone,3l, 380 CP , automata , tractiune integrala cu consum declarat 6% :) Da,e vb de 750d.
    cum sa nu mergi pe mana lor? :)
    10 11
  • inexorabil
    Daţi-mi voie să tuşeşc şi eu o răutate, cu care mă confrunt zilnic: într-un clasament mondial al calităţii cutiilor de viteze manuale, companiile germane ar figura pe…ultimele locuri (la polul opus s-ar afla…Toyota). Măi, măi, n-ar face nemţii ăştia ceva ameliorant în acest sens nici să-i pici cu ceară…Pe nuca schimbătorului de viteze german scrie: “indolenţă intratabilă”.
    10 11
  • gigi_frana
    cum asa?? in toate testele AM,cutiile nemtesti sunt cele mai precise,cel mai bine etajate...la restul agata, sunt prost etajate, niste mizerii...
    8 15
  • Lasand la o parte parerile mai mult sau mai putin obiective scrise mai sus, eu nu as fi surprins daca VW ar depasi Toyota. Pentru ca in ultimii ani vanzarile au fost tot mai bune de la un an la altul.
    Dar in acelasi timp este de apreciat modul cum a rezistat si rezista Toyota acolo sus. Si chiar daca ar ajunge pe locul 2 in lume nu ar fi deloc o rusine. Nu a picat intr-un mod... destul de amuzant asa cum au picat GM sau Ford. Chiar asa, cine ar fi crezut acum 7-8 ani ca intr-o zi Hyundai-Kia si Renault-Nissan vor vinde mai bine decat GM si Ford?
    Mai e de apreciat si modul cum Alianta Renault-Nissan este pe un binemeritat loc 4 cu sanse reale de crestere. Iar poate unii ma cred nebun, dar uitandu-ma la acel clasament cred ca succesul se afla la urmatoarea generatie Megane si... Dacia. Da, pentru ca mai exista potential de crestere considerabil cu cele doua.
    Iar la cat de in "rahat" a fost si inca mai sunt PSA si FCA, eu cred ca este un loc corect pentru ei. Aceste doua companii cred ca trebuie sa creasca si pe unele piete pe care au sau vor avea acces in viitor: SUA. Ma refer in special la modelele PSA si Fiat. Americanii in ultimii ani au devenit tot mai dezamagiti de marcile lor, mai ales dupa ce Statul american a pompat" miliarde de dolari fara numar si cam degeaba. Uitati dovada ca vanzarile nu prea au crescut.
    14 4
  • hapciu
    Sa ne cacam pe VAG si toata glota lor de marketing. Puriatii acestei marci imi pot spune ca sunt frustrat , insa mai repede as prefera Trabant decat firma asta de rahat pe nume Vag. Oricum Toyota turuie cu ei pe jos la fiabilitate si tehnologii alternative . Imbatati-va cu apa rece idiotilor.
    4 17
  • inexorabil
    Lau, nu crezi într-o “lege a compensaţiei” ? Nu ştiu cât de reuşită sau de inspirată ar fi următoarea analogie, dar şi GM a investit miliarde în fosta sa subsidiară Saab şi încă amar de vreme (vreo 20 de ani), ceea ce a însemnat o “gaură neagră” pentru bugetul corporaţiei, iar când a venit vorba despre rentabilitate…pauză. Însă niciuna dintre cele două părţi n-a fost vinovată: “păcatul” suedezilor s-a numit “neşansa” de a nu avea un nume “rezonant” la scară mondială sau o emblemă “mişto”, or “renumele”, “brandul” şi “simbolul” au început să vândă cel mai bine încă din anii romantismului automobilistic…De exemplu, la noi, când vor să achiziţioneze o maşină, majoritatea clienţilor se duc automat cu gândul la o “germană”, indiferent dacă au mai deţinut vreuna înainte sau nu şi indiferent dacă vor una nouă sau SH. De ce? Simplu ca vaca: “a fi în rând cu turma” (pardon, cu lumea) constituie laitmotivul tuturor acţiunilor şi atitudinilor omului (post)modern…Caracteristica acestor vremuri: libertatea este confundată cu democraţia.
    4 4
  • @inexorabil
    Nu credeam ca te intereseaza așa mult vânzările, dar poți sa spui ca la GM au fost investiții serioase în ultimii ani? Asta se vede acum, știi cand prin 2009-2010, mai marii GM își trăgeau bonusuri de performanță, in milioane pe an, deși de abia primiseră ajutorul de la stat? Eu unul nu ma asteptam sa se întâmple asta în America.
    Economiile SUA si a Europei n-au legătură cu ce-am spus eu, America este mai puternică, asta e clar.
    Unde este Bmw? Mult deasupra Cadillac, chiar si-n SUA. Dar dacă chiar te-ai supărat, o să incerc să evit subiectul astă, nu asta era intenția.
    12 4
  • Totusi , Moskwicz ? Si el a avut vanzari pe masura , dc nu apare in tabelul marilor constructori ? Ce lume cruda .
    3 19
  • Nu ma surprinde batalia la varf. Acolo se poate intampla orice. Hyundai-Kia e pericolul nr 1 pentru toti cei din fata. Din cate stiu eu, telul lor e sa ajunga in varful topului. Dintre toti producatorii, Hyundai-Kia a crescut cel mai mult in ultimii 15 ani. Le va fi greu sa ajunga in top dar nu imposibil. Coreea de Sud m-a uimit prin evolutia economico-sociala din 1960 incoace. Ma bucura cresterea PSA-ului, a Hondei si a FCA-ului.
    10 3
  • Locul asta e un circ cu un clovn nebun, cand putea foarte bine sa fie "altceva" - pornise bine de tot, dar s-a ales praful. Asa a vrut AM.

    @inexorabil: Referitor la cutiile manuale, la ce clasament te referi? Sau a fost doar o rautate gratuita? Mai exista teste facute si de altii, daca crede cineva ca AM ii lauda nemeritat pe nemti pentru cutiile lor.
    12 1
  • Interesant mi se pare ca Daimler si BMW nu apar in top 10, iar Suzuki a avut cea mai mare crestere.
    5 3
  • real value
    Eu am toata stima pt Toyota, ce a facut firma asta cu prius la fiabilitate, consum si emisii este de remarcat.

    De ce s-o fi incurcat cu BMW... hmm, oare nu putea sau poate Toyota sa-si dezvolte motoare proprii? Inteleg ca e cu scop "de economie", nu mai dezvolta diesel, si da la schimb sisteme hibride, ins aici e in joc (dupa parerea mea), reputatia si priceperea lui Toyota, cat si calitatea.

    Citez din declaratia unui proprietar de Honda si mai multe Toyota:

    "am masinile astea de cativa ani si nu am "facut" nimic la ele, cand zic nimic, ma refer ca nu am schimbat absolut nimic la ele, in fara de consumabilele uzuale ca la orice masina".

    Iar despre Honda ce sa mai incoa si incolo: singura, in ziua de astazi, creste, si isi face made in house, s-ar putea sa fie cea mai "de apreciat marca" din lista prezentata de AM.
    3 12
  • @real non value
    Esti de o reala non valoare daca te intrebi dc s-a incurcat cu Bmw, asta e valabil pt toti. Toyota putea sa dezvolte si singura motoare diesel performante, la fel cum si Bmw sisteme hibride, cum de altfel a facut cu i8 sau i3, care n-au legatura cu toyota, dar e vorba in primul rand de bani, iar cei de la toyota nu cred ca sunt atat de tampiti sa-si strice imaginea daca motoarele diesel bmw sunt atat de proaste, asa cum se spune pe aici.
    7 1
  • În zilele noastre companiile nu știu cum să mai facă să economisească câte 50 eurocenți pentru fiecare unitate produsă. Și astfel se bucură când cumpăra contacte mai ieftine cu 0,5 euro bucata după care fac recall la câte un milion de mașini pentru ca ar putea lua foc din cauza economiei pe care au vrut sa o facă.
    Legat de BMW-ul I8, acest super car cum îl descriu germanii, se pare ca are probleme "mici" cu o sudură: "Conform KBA (Autoritatea Rutiera Germana) constructorul bavarez trebuie sa recheme in serivce peste 1.000 de masini i8 datorita unor probleme aparute la sistemul de alimentare cu benzina a motorului de 1.5 litri.
    Primele informatii anunta o sudura care nu corespunde normelor de siguranta, sudura care poate ceda de unde si aparitia unei scurgeri de benzina."
    Cam asta face BMW cu sistemul lor hybrid fără Toyota. În timp ce Toyota la fiabilitatea motoarelor diesel este cu mult peste BMW. Deci cum să investească Toyota în motoarele diesel când ei au deja unele super comparativ cu ale BMW, e încă un mister pentru mine.
    2 7
  • Ai uitat de milioanele de mașini toyota rechemate in ultimii ani, unele cu probleme minore, altele nu, ce vă mai imaginați voi ca japonezii sunt perfecți, Takata iti spune ceva?? Iar la motoare diesel, are și multe tare toyota pt a fi considerat mare producator de diesel, ca sa faci un motor modern de la zero se duc sute de milioane, dacă le aveau așa avansate si moderne nu le mai imprumutau de la bmw.
    8 3
  • @@andi
    Du-te si impusca-te , ca esti in plus peTerra ..........
    0 9

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru