Deşi marii constructori încă socotesc numărul de maşini vândute în 2014, un an al revenirii pentru marile conglomerate auto, companii independente specializate în studiul pieţei de profil se grăbesc să anunţe deja rezultatele.
Este şi cazul echipei de cercetare de la focus2move, care a cules date din 110 ţări la nivel mondial şi a ajuns la concluzia că piaţa auto mondială a reuşit să atingă un nou record de maşini vândute în 2014. Pe tot mapamondul au fost comercializate 86.5 milioane de automobile de pasageri, cu 2.5 milioane mai multe decât în 2013, ceea ce reprezintă o creştere cu 2.8 procente.
Marile noutăţi privesc însă clasamentul celor mai mari constructori auto din lume. Potrivit focus2move, inevitabilul s-a produs şi, după un an excepţional, Grupul Volkswagen a reuşit să depăşească Toyota în bătălia pentru prima treaptă a podiumului. Dacă studiul nu se înşeală, este pentru prima dată când un conglomerat european reuşeşte această performanţă, după cel de-al doilea Război Mondial.
În ultimele decenii bătălia s-a dat între General Motors, Ford şi mai apoi Toyota. Performanţa celor de la Volkswagen poate fi pusă pe regresul cotei de piaţă deţinute de Toyota la nivel mondial, de la 12 la 11.5%. În tot acest timp, germanii şi-au crescut cota de piaţă de la 11.2 la 11.5%.Dacă ne referim tot la anul 2014, trebuie să precizăm încă de la bun început că diferenţa dintre grupul german şi cel nipon este extrem de mică, iar clasamentul poate fi uşor răsturant de rezultatele oficiale ale celor doi producători. Potrivit companiei focus2move, Volkswagen a vândut 9.91 de milioane de unităţi, iar Toyota 9.81 de milioane. Trebuie să ţinem cont şi de faptul că aceste valori includ doar vehiculele pentru pasageri, iar de obicei ambele companii iau în calcul şi rezultatele brandurilor de vehicule comerciale pe care le patronează.
Evoluţia spectaculoasă a Grupului Volkswagen în 2014 poate fi pusă pe seama creşterilor înregistrate de Skoda (+10.2%), Audi (+9.3%), dar şi Volkswagen (+2.4%). Se cuvine să vorbim şi despre grupul care completează podiumul, şi anume General Motors, care se află, potrivit studiului, la aproape două milioane de maşini de lider. Pe locul patru rămâne Alianţa Renault-Nissan, care reuşeşte să se ţină departe de Ford.
Poziţia în 2014 |
Poziţia în 2013 |
Grupul auto |
Maşini vândute în 2014 |
Maşini vândute în 2013 |
Evoluţia în 2014 |
Cota de piaţă în 2012 |
Cota de piaţă în 2013 |
Cota de piaţă în 2014 |
1 | 2 | Volkswagen | 9.919.305 | 9.447.624 | +5% | 11.2% | 11.2% | 11.5% |
2 | 1 | Toyota | 9.818.609 | 9.594.098 | +2.3% | 11.7% | 11.4% | 11.4% |
3 | 3 | GM | 8.017.844 | 8.035.587 | -0.2% | 9.8% | 9.6% | 9.3% |
4 | 4 | Renault-Nissan | 7.947.606 | 7.737.357 | +2.7% | 9.3% | 9.2% | 9.2% |
5 | 5 | Hyundai-Kia | 7.550.383 | 7.249.876 | +4.1% | 8.6% | 8.6% | 8.7% |
6 | 6 | Ford | 5.912.591 | 5.841.604 | +1.2% | 6.6% | 7.0% | 6.8% |
7 | 7 | FCA | 4.558.007 | 4.310.114 | +5.8% | 5.2% | 5.1% | 5.3% |
8 | 8 | Honda | 4.457.477 | 4.261.992 | +4.6% | 4.7% | 5.1% | 5.2% |
9 | 9 | PSA | 3.148.030 | 2.974.161 | +5.8% | 3.6% | 3.5% | 3.6% |
10 | 10 | Suzuki | 2.908.126 | 2.741.039 | +6.1% | 3.4% | 3.3% | 3.4% |
via focus2move
Mi se pare normal, se termna efectul zecilor de miliarde primite de la statul american, pentru ca dupa ce le-au primit s-au stradut sa plateasca inapoi mare parte, iar asta se vede in investitii, in ultimii ani, pana in 2014, au crescut din inertie. Vor fi depasiti de Renault-Nissan in ritmul asta, chiar si de Hyundai-Kia.
M-am uitat si eu acum mai bine la clasament. Pai anul viitor ii depaseste clar Renault si peste 2 ani poate si Hyundai.
9,9 milioane de oameni care au luat masini de la VAG. Eu am impresia ca astia sunt niste idioti spre deosebire de cei care au luat de la Toyota.Adevaratii culturisti auto cumpara Toyota,asa-i nedeliciule?
si chiar daca pierde primul loc, nu trebuie nimeni s-o planga pe toyota, are locul ei meritat si o bucata mare de piata in continuare. si va avea multi ani de acum incolo, chiar daca vw creste vazand cu ochii
Oricum in afara de declinul GM care e evident (dupa ce peste 70 de ani au ocupat prima pozitie)...sunt interesante evolutiile Renault-Nissan, Hyudai-Kia (dupa parerea mea in 2015 vor depasi Renault-Nissan iar in 2016 sau 2017 s-ar putea sa ajunga pe 3) si Honda (care culmea are o crestere buna in conditiile in care pe piata europeana au 1% - si nu, nu-mi ziceti ca o piata ca cea UE nu conteaza...conteaza pentru absolut orice producator).
Honda vinde jumatate fata de VW dar cu 2 marci, Honda si Acura.
La vw sunt 100 si 1000 de marci.
Cand pui motoare de BMW pe Avensis, nu trebuie sa ai pretentii ca sa mai fii in top. Merita ce li se intampla, din plin. Asa le trebuie daca fac lucruri fara cap.
RUSINE Toyota !!! V-ati facut de ciocolata !
@bebe-ule ia-ti si tu o Hohda Stream,ca geme de fiabilitate.
@edi,ai dreptate.
@Mihai - cred ca e o miscare chiar desteapta din partea Toyota de a nu mai investi resurse in dezvoltarea motoarelor diesel, la mare moda doar in Europa, care oricum vor pierde teren usor,usor in viitor. Pentru 3-4% cota de piata nu prea merita deranjul. Si pana la urma, motoarele BMW nu cred sa fie cele mai rele. Problemele serioase la BMW tin mai de graba de soferi :) stii tu care..
@marian.nedelcu - ne-am saturat in seara asta de Moskwicz,vrem ceva cu Wartburg :)
De partea asiatica Toyota primeste o gama complet noua de motorizari diesel precum acum N47 de la BMW, iar germanii vor avea viitoarele modele echipate cu tehnologia Toyota Hybrid care echipeaza acum gama premium Lexus.
In viitor si modelul Toyota Avensis va avea sub capota un motor diesel BMW, respectiv propulsorul de doi litri si 200 CP in versiunea Twin Turbo."
Dacă nu ești prea bine informat și te dai rotund, s-ar putea sa dai cu capul în vreun pom, așa cum se fac crash-testele live cu BMW-urile în pomii din România.
Deci meștere, ori ești.... ori te faci.
Totuşi, nu văd BMW-ul în clasamentul mondial…Ah, stai, bavarezii joacă în liga exclusiv premium, nu “de volum” sau “mixtă”. Mă întreb însă, filosofic, “cât de” premium mai poate fi calificată o marcă ale cărei produse sufocă panorama zilnică a unui iubitor selectiv (repet: selectiv, pretenţios) de automobile, chiar şi cetăţean american de-ar fi…
Da, dincolo de orice dubiu, Motors Liquidation Company a fost salvată de la “colaps” cu banii contribuabililor americani. Dar AndreiRN a conceput astăzi un adevăr memorabil: “(Moraliştii) au uitat să pună la socoteală cât ar fi plătit statul ajutorul de şomaj, dacă intrau în faliment, şi cât ar fi pierdut economia locală din această cauză. După socoteala mea, a fost o investiţie profitabilă” (pentru toate părţile implicate). Ţi-am mai zis eu, Andrei, că-ţi funcţionează straşnic “beculeţele”, exceptând “derapajul” stereotipic de tipul “Efectele vieţii cotidiene sunt multiple şi cele pe care le vedeţi, iar cauza lor este una singură: China”.
Şi, Dane, să nu neglijăm un aspect important: economia SUA dă semne de revigorare, în timp ce economia UE stagnează, astfel că paritatea euro-dolar a ajuns la cea mai scăzută valoare din ultimii ani: 1,18. Evident, nu toţi americanii gândesc “globaliceşte”, adică nu toţi acceptă “diversitatea” şi “alternativa”, reprezentate pe plan auto de invazia germano-nipono-coreeană. De regulă, cluburile de pasionaţi de peste Ocean (puzderie…) cultivă patosul motoarelor mari, clasice, “gurmande”. Doar tâlhăriile extrem de frustrante la nivel naţional (provocând grave dezechilibre şi convulsii sociale), comise de “inginerii financiari” (alias “băieţii deştepţi”), i-au împins pe americanii de rând să caute alinarea în pragmatism economicos, tradus prin motoraşe care consumă “cu pipeta”, ceea ce i-a determinat să scape din vedere imperativul fiabilităţii (totuşi, din acest p.d.v., Toyota şi HK se menţin pe poziţii onorabile), poate şi pe cel al siguranţei (născându-se chiar anomalia admiraţiei sincere pe care tagma din RC a afişat-o recent la adresa…“minunii din Mioveni”…dar refuz să-mi imaginez eventualul comportament deplorabil al cutiilor dacice la crâncenul Small Overlap Test…).
cum nu prea le sta in caracter sa faca asta, apeleaza la "specialisti".
numai un european iti poate face o masina de 2 tone,3l, 380 CP , automata , tractiune integrala cu consum declarat 6% :) Da,e vb de 750d.
cum sa nu mergi pe mana lor? :)
Dar in acelasi timp este de apreciat modul cum a rezistat si rezista Toyota acolo sus. Si chiar daca ar ajunge pe locul 2 in lume nu ar fi deloc o rusine. Nu a picat intr-un mod... destul de amuzant asa cum au picat GM sau Ford. Chiar asa, cine ar fi crezut acum 7-8 ani ca intr-o zi Hyundai-Kia si Renault-Nissan vor vinde mai bine decat GM si Ford?
Mai e de apreciat si modul cum Alianta Renault-Nissan este pe un binemeritat loc 4 cu sanse reale de crestere. Iar poate unii ma cred nebun, dar uitandu-ma la acel clasament cred ca succesul se afla la urmatoarea generatie Megane si... Dacia. Da, pentru ca mai exista potential de crestere considerabil cu cele doua.
Iar la cat de in "rahat" a fost si inca mai sunt PSA si FCA, eu cred ca este un loc corect pentru ei. Aceste doua companii cred ca trebuie sa creasca si pe unele piete pe care au sau vor avea acces in viitor: SUA. Ma refer in special la modelele PSA si Fiat. Americanii in ultimii ani au devenit tot mai dezamagiti de marcile lor, mai ales dupa ce Statul american a pompat" miliarde de dolari fara numar si cam degeaba. Uitati dovada ca vanzarile nu prea au crescut.
Nu credeam ca te intereseaza așa mult vânzările, dar poți sa spui ca la GM au fost investiții serioase în ultimii ani? Asta se vede acum, știi cand prin 2009-2010, mai marii GM își trăgeau bonusuri de performanță, in milioane pe an, deși de abia primiseră ajutorul de la stat? Eu unul nu ma asteptam sa se întâmple asta în America.
Economiile SUA si a Europei n-au legătură cu ce-am spus eu, America este mai puternică, asta e clar.
Unde este Bmw? Mult deasupra Cadillac, chiar si-n SUA. Dar dacă chiar te-ai supărat, o să incerc să evit subiectul astă, nu asta era intenția.
@inexorabil: Referitor la cutiile manuale, la ce clasament te referi? Sau a fost doar o rautate gratuita? Mai exista teste facute si de altii, daca crede cineva ca AM ii lauda nemeritat pe nemti pentru cutiile lor.
De ce s-o fi incurcat cu BMW... hmm, oare nu putea sau poate Toyota sa-si dezvolte motoare proprii? Inteleg ca e cu scop "de economie", nu mai dezvolta diesel, si da la schimb sisteme hibride, ins aici e in joc (dupa parerea mea), reputatia si priceperea lui Toyota, cat si calitatea.
Citez din declaratia unui proprietar de Honda si mai multe Toyota:
"am masinile astea de cativa ani si nu am "facut" nimic la ele, cand zic nimic, ma refer ca nu am schimbat absolut nimic la ele, in fara de consumabilele uzuale ca la orice masina".
Iar despre Honda ce sa mai incoa si incolo: singura, in ziua de astazi, creste, si isi face made in house, s-ar putea sa fie cea mai "de apreciat marca" din lista prezentata de AM.
Legat de BMW-ul I8, acest super car cum îl descriu germanii, se pare ca are probleme "mici" cu o sudură: "Conform KBA (Autoritatea Rutiera Germana) constructorul bavarez trebuie sa recheme in serivce peste 1.000 de masini i8 datorita unor probleme aparute la sistemul de alimentare cu benzina a motorului de 1.5 litri.
Primele informatii anunta o sudura care nu corespunde normelor de siguranta, sudura care poate ceda de unde si aparitia unei scurgeri de benzina."
Cam asta face BMW cu sistemul lor hybrid fără Toyota. În timp ce Toyota la fiabilitatea motoarelor diesel este cu mult peste BMW. Deci cum să investească Toyota în motoarele diesel când ei au deja unele super comparativ cu ale BMW, e încă un mister pentru mine.