Ultimii doi ani au adus o evoluţie explozivă pentru grupul Volkswagen. Germanii au înregistrat o creştere spectaculoasă a vânzărilor şi implicit a producţiei.
Dacă în urmă cu trei ani se afla undeva aproape de podiumul celor mai mari constructori din lume, anul acesta se bate şi chiar are şanse să câştige prima poziţie. Tot ce are de făcut este să depăşească Toyota în ultimele trei luni ale acestui an.
Al patrulea sfert al acestui an va marca o competiţie extrem de strânsă între cele două conglomerate. Potrivit celor de la Bloomberg, în primele nouă luni ales acestui an Volkswagen şi Toyota au vândut aproximativ acelaşi număr de maşini. Doar 72.500 de unităţi îi despart pe cei doi constructori, în condiţiile în care anul trecut diferenţa era de 227.000 de maşini.
În vreme ce Toyota s-a bucurat de creşteri importante pe piaţa din Statele Unite, Volkswagen a beneficiat din plin de avântul economic al Chinei. Ultimele recall-uri îşi vor pune însă amprenta asupra rezultatelor, mai ales că au reuşit să scoată din cursă General Motors, unul dintre cei mai afectaţi constructori.Recall masiv în SUA: 4.7 milioane de maşini afectate
Rezultatele analizelor anunţă o creştere de 5% pentru Volkswagen în primele nouă luni ale anului, cu un total de 7.54 milioane de maşini livrate, socotind aici şi rezltatele subsidiarelor Porsche, Audi, MAN şi Scania. Toyota a avut o creştere de numai 2.8%, reuşind să livreze 7.62 de milioane de unităţi. General Motors a căzut pe locul al treilea, cu o creştere de două procente şi 7.37 milioane de exemplare livrate.
via automotivenews (înreg.)
S-a intors mafiotul? Acum I se spune @unu?
In general pe forumuri scriu cei care au probleme. Te asigur ca si pe forumurile Toyota sunt destui. Eu am avut Golf 5 si nu mi-au jucat plasticele vreme de 4 ani de zile, desi nu-s genul de sofer care trece cu 1 km/h peste o linie de tramvai. Nu stiu cati ani ai, orictati ai ai avea iti doresc multi inainte, insa eu am apucat si acea perioada in care se spunea ca si Golf 3 este mai bun decat 4. Discutii de astea au aparut mai mereu.
A, apropo, normal sa fie asa multe probleme in conditiile in care masinile nemtesti reprezinta majoritatea masinilor din tara, e o chestie de proportii. Glasul propietarilor de masini japoneze se face mult mai putin auzit raportat la nr de masini( mult mai redus), plus ca multe masini japoneze au fost cumparate noi, spre deosebire de cele nemtesti care cele mai multe au fost cumparate second.
PS Nemtii au marele noroc ca exista Europa de est care ai scapa de SH-uri si le intretin productia
articolul asta vine cumva sa confime ce ai spus tu.
dar vom vedea ce va fi in viitor. nu as paria inca pe declinul lor.
@eu, jura-te ca Toyota nu stie ce e aia inovatie. Ei au oferit hibrizi in serie intr-o perioada in care alti constructori stiau de ele doar din concepte. Si au prins f bine, Toyota fiind expert in acest moment cand vine vorba de hibrizi + o fiabilitate de top.
fiabilitatea cosntanta a lor, nu e tocmai o inovatie...
au o gama de vehicule, motoare si echipari ramasa putin in urma cred, fata de concurenta germana sau chiar ford.
pentru unii care vor insa un motor mai performant, nush ce dotari noi, speciale, 7 feluri de jante din care sa aleaga samd, toyota nu va fi niciodata o varianta.
atat timp cat vor fi si clienti neinteresati asa mult de ce noi tehnologii are o masina, toyota, honda si ati japonezi vor trai linistiti in continuare. insa daca cumparatorul va deveni mai pretentios, vor trebui sa se adapteze sau vor muri, usor.
Totuşi, nu alunec în mlaştina iluziilor: actualul “GM” se va rostogoli spre abis din propria-i vină. Ce-i drept, gagiii se pot făli cu câteva “flori” (de exemplu, rămân perplex dacă mă uit la GMC-urile turnate în acest an, care mi se par deosebite în orice limbaj estetic la ordinea zilei), dar adevărul crud este că primăvara a cam apus pentru dânşii, mă tem că ireversibil…
Asadar, am glumit legat de posibila reorientare a MLC-ului spre…exclusivism. Ironie amară, evident.
Eu nu ma refeream la topicul in care toti deschid despre probleme.
Uitati-va doar la topicurile in care oamenii isi prezinta masinile sa vedeti si partile bune, dar si partile negative la care nu va asteptati sa apara inca din primele mii de km. Iar vopseaua este mai proasta ca la logan. Lumea si produsele de consum...
http://autosandeconomics.blogspot.co.nz/2013/08/the-decline-of-japanese-auto-industry.html
http://www.academia.edu/1250899/The_decline_of_the_Japanese_automotive_industry_causes_and_implications
@mog,du-te la ultimul link,citeste-l iar la sfarsit vei vedea bibliografia.Sunt nume grele acolo.Studiul nu este un plagiat(ca nu am vazut numele luyi @impozit pe acolo)
Fratilor, 70 de ani GM a fost nr.1. Faptul ca din cand in cand ies pe primul loc Toyota sau anul asta probabil VW e o situatie de conjunctura. Facem pariu ca peste maxim 5 ani urmeaza o noua dominatie GM pe zeci de ani?
Tu personal ce masina conduci? S-ar putea sa existe una pe la mine sau pe la altul "prin familie" si sa-ti spunem ca este proasta bazandu-ne exclusiv pe "experienta" noastra, formata din ceea ce am auzit de la unul si de la altul, iar tu sa fii extrem de multumit de masinuta ta.
Ceea ce vreau sa spun este faptul ca, o masina poate fi catalogata ca buna sau proasta, doar pe baza experientelor noastre personale si nu in functie de ce zice unul sau altul. Nu stiu cat de multe masini ai condus tu pana acum si cat timp le-ai condus, insa mi se pare totusi ca facand afirmatii mult prea categorice bazate pe informatii care nu ti-au parvenit direct nu faci altceva decat sa inlocuisti cunoasterea pe care o clamezi cu folclorul
Cineva mai sus spunea ca, cei mai multi bani vin din vanzarea de masini noi, total gresit piata after market asigura constructorilor bani cei mai multi de aceea se bat pentru un parc cat mai mare.
JAPONIA MAMA TEHNOLOGIEI ???
Ce au inventant ei Becul led si DIODUL ?
Tehnologiile de pe Un Mercedes-Benz , BMW sau Audi nu vor atinse de JAPONEZI nici peste 5 ani.
Ei inca motoare DIESEL nu pot face , nemtii fac de peste 100 ani motoare DIESEL motoare PERFORMANTE.
Japonezii sunt buni la Televizoare si becusoare, ca INGENERIA MECANICA e a NEMTILOR si Mai mult de jumatate din inventiile Auto sunt facute in DEUTCHLAND .
de V-TEC ai auzit? De VVTI ai auzit?
Nu pot face motoare diesel? Prietene, coboara din dud si pune mana si "cultiva-te" ca bati campii grav. Cu motoare diesel Honda in acest moment detine peste 15 recorduri mondiale, Si Mazda ii calca pe urme:
http://www.automarket.ro/stiri/mazda6-22-diesel-a-realizat-un-record-pe-un-circuit-din-germania-221-kmh-58478.html
Sunt unele tehnologii pe care nemtii le au in serie de cativa ani, in timp ce japonezii le au de peste 15 ani, adica tehnologia hibrida. Plus ca primele masini electrice de serie au fost concepute si au aparut in serie nu in "DEUTCHLAND" -ul tau mult iubit.
Sau mai bine vezi-ti de BMW-ul dau ultra, mega smecher si lasa "taranoii" sa-si cumpere masini de "unica folosinta" japoneze. :))
Si sunt capitole la care nimeni din lumea asta nu misca, gen inteligenta artificiala... adica ceva de genul roboticii. Apropo, pun pariu ca nici nu ai auzit de Asimo (proiectat de inginerii Honda) Ia de aici tehnologie de top:
http://www.youtube.com/watch?v=YOfdeP2yIX0
Si aici ai o surpriza:
http://www.youtube.com/watch?v=EzjkBwZtxp4