Final de an la fotografie: Toyota şi Volkswagen se luptă pentru titlul de cel mai mare grup auto din lume

de Bogdan Mirică
Miercuri, 29.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sfârşitul de an va decide cine este cel mai mare constructor auto din lume. Doar 72.000 de maşini despart cele două conglomerate, Toyota şi Volkswagen.

Ultimii doi ani au adus o evoluţie explozivă pentru grupul Volkswagen. Germanii au înregistrat o creştere spectaculoasă a vânzărilor şi implicit a producţiei.

Dacă în urmă cu trei ani se afla undeva aproape de podiumul celor mai mari constructori din lume, anul acesta se bate şi chiar are şanse să câştige prima poziţie. Tot ce are de făcut este să depăşească Toyota în ultimele trei luni ale acestui an.

Al patrulea sfert al acestui an va marca o competiţie extrem de strânsă între cele două conglomerate. Potrivit celor de la Bloomberg, în primele nouă luni ales acestui an Volkswagen şi Toyota au vândut aproximativ acelaşi număr de maşini. Doar 72.500 de unităţi îi despart pe cei doi constructori, în condiţiile în care anul trecut diferenţa era de 227.000 de maşini.

Esential 7.54 milioane de maşini a vândut Volkswagen până în septembrie.
7.62 milioane de maşini a vândut Toyota până în septembrie.
În vreme ce Toyota s-a bucurat de creşteri importante pe piaţa din Statele Unite, Volkswagen a beneficiat din plin de avântul economic al Chinei.
Ultimele recall-uri îşi vor pune însă amprenta asupra rezultatelor, mai ales că au reuşit să scoată din cursă General Motors, unul dintre cei mai afectaţi constructori.

Recall masiv în SUA: 4.7 milioane de maşini afectate

Rezultatele analizelor anunţă o creştere de 5% pentru Volkswagen în primele nouă luni ale anului, cu un total de 7.54 milioane de maşini livrate, socotind aici şi rezltatele subsidiarelor Porsche, Audi, MAN şi Scania. Toyota a avut o creştere de numai 2.8%, reuşind să livreze 7.62 de milioane de unităţi. General Motors a căzut pe locul al treilea, cu o creştere de două procente şi 7.37 milioane de exemplare livrate.

via automotivenews (înreg.)

Comentarii (33)

  • Cu cat e mai rapida urcarea cu atat este mai spectaculoasa caderea.
    27 25
  • @ Automarket
    Ar fi trebuit mentionat ca vanzarile Toyota Group includ toate cele 5 divizii ale sale : Toyota, Lexus, Daihatsu, Scion si Hino ( divizia de camioane si autobuze Toyota ) . Pentru a se evita comentarii de genul VW Group a inclus si vanzarile MAN si Scania .... Ca fapt divers Hino Motors vinde anual cat MAN si Scania impreuna , aprox. 250,000 de unitati .
    26 6
  • E clar daca nu anul asta, la anul sigur Vw va fi cel mai mare constructor. Toyota pierde teren, dar nu e de mirare. Asiaticii sunt foarte disciplinati, muncitori, dedicati, dar duc lipsa de viziune, inventivitate, adaptabilitate. Culmea, chiar in era tehnologizarii masive a masinilor ei pierd in fata VW, Japonia fiind mama tehnologiei. Ei stiu sa inbunatateasca f bine ceva existent, dar le este greu sa vina cu ceva cu adevarat nou
    30 18
  • hai VAG.
    18 31
  • Nu mai am nimic de spus.@eu a spus totul.
    S-a intors mafiotul? Acum I se spune @unu?
    9 6
  • Din pacate lumea nu-si da seama ca au devenit din ce in ce mai proaste . Dupa ce au iesit din garantie sau pentru unii mai norocosi chiar inainte incep sa pice pe capete Volkswagen-urile ! Sunt atatea probleme scoase la suprafata pe forum-uri internationale si chiar autohtone . Masini de uz scurt cu uzura programata .
    26 18
  • AndreiRN
    Japonia vs China ca VW nu mai poate fi numit German cand 75% din componente provin din China.
    11 15
  • Si cozile de tesla au inceput sa vina din china,iar cozile de topor sunt gramada prin Romania.
    9 4
  • Suleyman Cunoscatoru
    Nu stiu cum e treaba cu japonezele, insa daca aruncati o privire pe forumul vw, o sa vedeti acolo probleme la toate noile modele VW: Golf 7 (NORMAL+GTI+GTD) , Audi, restul modelelor VW, Skoda, etc. Deci inca din primii km joaca plasticele pe ele mai rau ca la logan, au numai probleme mecanice, torpedou ce se deschide in mers (nici la logan nu face asa), deci e circ. Pe cat de frumoase sunt si mi-as dori un Golf 7 R, pe atat de problematice sunt. Golful 4 a fost ultima masina buna de la ei.
    18 15
  • Lache: qed? :)
    3 0
  • mishazaitev
    @Suleyman

    In general pe forumuri scriu cei care au probleme. Te asigur ca si pe forumurile Toyota sunt destui. Eu am avut Golf 5 si nu mi-au jucat plasticele vreme de 4 ani de zile, desi nu-s genul de sofer care trece cu 1 km/h peste o linie de tramvai. Nu stiu cati ani ai, orictati ai ai avea iti doresc multi inainte, insa eu am apucat si acea perioada in care se spunea ca si Golf 3 este mai bun decat 4. Discutii de astea au aparut mai mereu.
    10 4
  • eu@suleyman
    Nu contest ca japonezele sunt poate mai fiabile, dar nu asta e ideea. Companiile nu traiesc din vanzarea de masini second, ci masini NOI plus piese de schimb. Masinile nu trebuie sa fie superfiabile ca sa se vinda, trebuie sa fie atractive pt cati mai multi oameni, design echilibrat, o tusa de premium, si un pret apropiat de competitori, exact asta ofera VW.
    A, apropo, normal sa fie asa multe probleme in conditiile in care masinile nemtesti reprezinta majoritatea masinilor din tara, e o chestie de proportii. Glasul propietarilor de masini japoneze se face mult mai putin auzit raportat la nr de masini( mult mai redus), plus ca multe masini japoneze au fost cumparate noi, spre deosebire de cele nemtesti care cele mai multe au fost cumparate second.
    PS Nemtii au marele noroc ca exista Europa de est care ai scapa de SH-uri si le intretin productia
    14 0
  • mog,nu am nimic de demonstrat.Lasa limba latina la o parte,ca nu-si are rostul aici. Una hirunda non facit ver! Sunt cativa care au picat in petziol,cand au atins cu degetul o japoneza.Sper ca nu esti unul dintre ei !
    6 2
  • Lache, ma refeream doar la ce ai spus tu in alt articol, ca japonezii au cam ramas in urma cu inovatia in special iar asta se va vedea in curand si in vanzari.
    articolul asta vine cumva sa confime ce ai spus tu.
    dar vom vedea ce va fi in viitor. nu as paria inca pe declinul lor.
    7 0
  • @Ingerulol, daca iti cumperi masina dupa ce scrie pe forumuri mai bine iti iei bicicleta. Asta nu e un criteriu. Uite, eu am si un VW si mai nou am si o japoneza. Cu toate astea sunt multumit de VW. Oare sunt nebun, prost, am avut noroc chior (desi nu sunt doar eu multumit de VW)? Nu zic ca doar ei stiu sa faca masini. dar ce nu observa multi este ca o data cu scaderea preturilor la VW si platformele tehnice de top s-a adus si o inbunatatire constanta a fiabilitatii buclucase de acum 7-8 ani (de pilda motoarele TSI, cutiile DSG sau sistemele de injectie). Inca mai sunt probleme, asa cum sunt la toate marcile. Dar parca sunt mai putine fata de acum 7-8 ani.
    @eu, jura-te ca Toyota nu stie ce e aia inovatie. Ei au oferit hibrizi in serie intr-o perioada in care alti constructori stiau de ele doar din concepte. Si au prins f bine, Toyota fiind expert in acest moment cand vine vorba de hibrizi + o fiabilitate de top.
    15 2
  • LauCalin, Hybridul e cam signurul lucru "nou" in gama toyota de cativa ani. in rest, cam pauza. nu zic ca e rau sau nu, sunt doar niste fapte reale. fiecare judeca cum crede.
    fiabilitatea cosntanta a lor, nu e tocmai o inovatie...
    au o gama de vehicule, motoare si echipari ramasa putin in urma cred, fata de concurenta germana sau chiar ford.
    8 3
  • Pe de alta parte Toyota vede altfel lucrurile. Ei nu se gandesc sa vina cu ceva fantastic, deosebit o data la cativa ani asa cum fac europenii. Prefera sa fie buni sau cei mai buni pe niste domenii care pentru unii nu este la fel de important, adica fiabilitatea. Ce poate fi mai placut decat atunci cand cumperi o masina sa nu-ti faca probleme multi ani? Ca daca iei ceva mai modern din toate punctele de vedere si in acelasi timp si cu imagine mai buna si apoi incepi sa bagi bani continuu, ti se cam taie de tehnologia aia sau designul ala ultra modern. Cam la fel procedeaza si Mazda cu motoarele aspirate. Inca. Exemplu: acum 3 ani mi-am luat o centrala termica Ariston ca deh, cica sunt f buni astia. Anul asta s-a facut praf. Ma costa schimbul ei peste 2500 de lei si chiar nu era momentul sa se strice in octombrie. M-a rupt de bani, va dati seama. Iar de Ariston nici nu vreau sa mai aud. Cam asa e si cu masinile astea cu imagine buna... si inovatoare". Dar totusi trebuie sa o schimb.
    11 1
  • da, pentru anumiti cumparatori, faptul ca e o masina sanatoasa, recunoscuta fiabila, onesta, cinstita in banii aia, e de ajuns incat sa cumpere o toyota.
    pentru unii care vor insa un motor mai performant, nush ce dotari noi, speciale, 7 feluri de jante din care sa aleaga samd, toyota nu va fi niciodata o varianta.
    atat timp cat vor fi si clienti neinteresati asa mult de ce noi tehnologii are o masina, toyota, honda si ati japonezi vor trai linistiti in continuare. insa daca cumparatorul va deveni mai pretentios, vor trebui sa se adapteze sau vor muri, usor.
    8 2
  • ps: imi pare rau ca ai patit ce ai patit cu centrala fix acum cand vine iarna. ariston e un fel de beko, fac de toate (electrocasnice) dar nu exceleaza la nimic. documenteaza`te bine acum cand faci alta achizitie.
    9 0
  • Este foarte normal si adevarat ca grupul Volkswagen, daca nu anul acesta cu siguranta de la anul va depasi la vanzari Toyota, in conditile in care fiabilitatea autoturismelor Toyota este net superioara celor nemtesti. In consecinta o masina care tine mai mult se va vinde mai rar, iar in alta ordine de idei exemplul colegului cu centrala termica este elocvent. Apropo stiti de ce oare cei de la Toyota ofera 5 ani garantie din bara in bara sau 160000 km?!
    3 5
  • inexorabil
    Într-un fel, îmi convine ;) Poate vom scăpa de MLC-ul care, oricum, nu vinde prea mult (majoritatea produselor actuale mi se par nişte tâmpenii, mai ales din partea lui Opel) şi ne vom întoarce la GM-ul pentru care conta calitatea superioară…În acest răstimp în care, conform unei promisiuni vechi, mi-am rărit apariţiile pe AM, am studiat amănunţit istoria perechii Buick-Oldsmobile (“sister companies”), neaşteptându-mă să-mi placă atât de mult. Mi-am dat seama că doar arbitrarul şi imixtiunea satrapilor din RC au barat avântul acestor două mărci cu adevărat revoluţionare, adeptele tehnologiilor certificate ca avansate şi cu scop util…

    Totuşi, nu alunec în mlaştina iluziilor: actualul “GM” se va rostogoli spre abis din propria-i vină. Ce-i drept, gagiii se pot făli cu câteva “flori” (de exemplu, rămân perplex dacă mă uit la GMC-urile turnate în acest an, care mi se par deosebite în orice limbaj estetic la ordinea zilei), dar adevărul crud este că primăvara a cam apus pentru dânşii, mă tem că ireversibil…

    Asadar, am glumit legat de posibila reorientare a MLC-ului spre…exclusivism. Ironie amară, evident.
    2 2
  • Suleyman Cunoscatoru
    @misha: Pe generatie ce trece, Golf a scost masini tot mai slabe, tind sa cred ca G5 este superior lui G7 din acest punct de vedere. Si eu am parte in familie de un G5 1.9TDI si doar anul asta s-a bagat in el aproape 10.000lei lejer.
    Eu nu ma refeream la topicul in care toti deschid despre probleme.
    Uitati-va doar la topicurile in care oamenii isi prezinta masinile sa vedeti si partile bune, dar si partile negative la care nu va asteptati sa apara inca din primele mii de km. Iar vopseaua este mai proasta ca la logan. Lumea si produsele de consum...
    3 7
  • Hibridul inovatie Toyota? Nu vreau sa intru in polemica.Ei au fost primii care au riscat piata cu un hybrid.Ieri am deschis capota la o Toyota corolla (2014 model,adica corolla 11),si mi s-a parut ceve foarte ciudat.Motorul era acelasi cu al celorlalte modele .Ce era totusi schimbat? Suportul motor era mai mic,in rest doar acelasi "deja vu " de ani de zile.Suspensiile erau noi(materialele ,nu modelul).
    http://autosandeconomics.blogspot.co.nz/2013/08/the-decline-of-japanese-auto-industry.html
    http://www.academia.edu/1250899/The_decline_of_the_Japanese_automotive_industry_causes_and_implications
    @mog,du-te la ultimul link,citeste-l iar la sfarsit vei vedea bibliografia.Sunt nume grele acolo.Studiul nu este un plagiat(ca nu am vazut numele luyi @impozit pe acolo)
    7 0
  • ....cei de la volksvagin numara si bicicletele,mai,mai ca o sa-i ajunga pe cei de la Toyota,am avut volksvagin passat si nu-mi mai trebuie cat traiesc de 6 ani am DOAR TOYOTA, si doar TOYOTA o sa conduc ,nu poti compara.....o fac cei car......sunt acri strugurii.................
    4 6
  • @dan Incearca si Honda sau Mazda. Calitativ si ca design sunt peste Toyota iar Honda o bate si la fiabilitate.

    Fratilor, 70 de ani GM a fost nr.1. Faptul ca din cand in cand ies pe primul loc Toyota sau anul asta probabil VW e o situatie de conjunctura. Facem pariu ca peste maxim 5 ani urmeaza o noua dominatie GM pe zeci de ani?
    1 4
  • inexorabil
    @Andy, aş vrea să împărtăşesc optimismul tău pur, dar…oare aşa va fi, cum speri tu? Dacă da, totuşi, n-am chef ca Opel să rămână vioara întâi sau chiar unica forţă din cadrul companiei (ce ne-ar garanta că, până la urmă, Opel Group din Europa n-ar deveni Opel Motors global?). Apetenţa surprinzătoare a chinezilor către Buick şi Cadillac (desigur, non-originale, adică realizate pe plan local, dar bine şi aşa---o zic eu, duşmanul din fire al compromisului) poate fi considerată un semn liniştitor, în sensul că Opel nu cunoaşte (încă) aceeaşi frenezie pe cea mai febrilă piaţă a momentului…dar mai ştii?
    1 0
  • O vai, o vai
    VAG are noroc cu flotele companiilor.
    2 10
  • mishazaitev
    Suleymane, no offence, insa constatarile bazate pe "am in familie" chiar nu mi se par relevante. Cine are? Tatal tau? Mama ta? Sora? Fratele? Un var de-al optispelea?Un cumnat? Ai avut tu? Stii cum s-a circulat cu masina? Cati kilometrii are? Cat a fost de intretinuta? Si apoi, daca s-a tras de ea, e normal sa fii necesitat 10 000 de lei. Gandeste-te doar ca e posibil sa i se fi schimbat printre altele distributia.Depinde ce a cazut. Asa cum am mai spus, eu am o japoneza. Vrei sa stii cat costa o macara de geam? Sau un parbriz? Sau un set de amortizoare spate? Hai sa fim seriosi. Asa cum a spus extraordinar de corect LauCalin, eu daca am fost mai multumit, una peste alta de un VW pe care l-am detinut personal, daca mi-a placut, mai mult, daca tragand linie am ajuns la concluzia ca, pentru mine e o masina mai buna decat japoneza, ce sa fac? Sa zic ca e masina proasta doar pentru ca ai tu un Golf 5 in familie?!

    Tu personal ce masina conduci? S-ar putea sa existe una pe la mine sau pe la altul "prin familie" si sa-ti spunem ca este proasta bazandu-ne exclusiv pe "experienta" noastra, formata din ceea ce am auzit de la unul si de la altul, iar tu sa fii extrem de multumit de masinuta ta.

    Ceea ce vreau sa spun este faptul ca, o masina poate fi catalogata ca buna sau proasta, doar pe baza experientelor noastre personale si nu in functie de ce zice unul sau altul. Nu stiu cat de multe masini ai condus tu pana acum si cat timp le-ai condus, insa mi se pare totusi ca facand afirmatii mult prea categorice bazate pe informatii care nu ti-au parvenit direct nu faci altceva decat sa inlocuisti cunoasterea pe care o clamezi cu folclorul
    6 0
  • In discutiile de pe aici: Mult zbucium pentru nimic, ce conteaza la urma este: profitul!
    Cineva mai sus spunea ca, cei mai multi bani vin din vanzarea de masini noi, total gresit piata after market asigura constructorilor bani cei mai multi de aceea se bat pentru un parc cat mai mare.
    2 2
  • @ovai,ovai , ai auzit de DHL? Ai vazut flota lor de masini? Si exemlele pot continua.La fel se poate sne si despre Toyota.
    4 0
  • @Eu
    JAPONIA MAMA TEHNOLOGIEI ???
    Ce au inventant ei Becul led si DIODUL ?
    Tehnologiile de pe Un Mercedes-Benz , BMW sau Audi nu vor atinse de JAPONEZI nici peste 5 ani.
    Ei inca motoare DIESEL nu pot face , nemtii fac de peste 100 ani motoare DIESEL motoare PERFORMANTE.
    Japonezii sunt buni la Televizoare si becusoare, ca INGENERIA MECANICA e a NEMTILOR si Mai mult de jumatate din inventiile Auto sunt facute in DEUTCHLAND .
    4 9
  • Iarasi incepi ? Nemtii au invent totul. In primul rand,LED-ul nu este bec.In al doilea rand, LED-ul a fost inventat de un rus in 1927.In al treilea rand ,uita-te sau intereseaza-te cine au castigat anul asta premiul Nobel pentru fizica. Cine a inventat,bah,banalul bec,pe care il folosesti zilnic? O sa vii cumva sa ma intrebi cine a inventat contorul Geiger? De cate or ai folosit tu un asemenea contor(sau contoar)? Aud? Ar trebui sa te iei in "clanta" cu tovarasul tau de peste Prut.Parca Eugen isi spune.Ala e convins ca americanii sunt buricul pamantului.Tu esti convins ca nemtii sunt buricul pamantului. O sa il gasesti in Republica Moldova! In publicatia auto de acolo . Ai revenit in fortza cu aceleasi banalitati. Dispare unul,apare celalalt. Ce viata mizerabila poti sa ai!
    8 0
  • cel de mai sus
    Problema nu este ca ca Toyota nu a inventat "nimic". Problema este ca tu habar nu ai cu ce se mananca masinile japoneze in general si nici ce motoare fac.
    de V-TEC ai auzit? De VVTI ai auzit?
    Nu pot face motoare diesel? Prietene, coboara din dud si pune mana si "cultiva-te" ca bati campii grav. Cu motoare diesel Honda in acest moment detine peste 15 recorduri mondiale, Si Mazda ii calca pe urme:

    http://www.automarket.ro/stiri/mazda6-22-diesel-a-realizat-un-record-pe-un-circuit-din-germania-221-kmh-58478.html

    Sunt unele tehnologii pe care nemtii le au in serie de cativa ani, in timp ce japonezii le au de peste 15 ani, adica tehnologia hibrida. Plus ca primele masini electrice de serie au fost concepute si au aparut in serie nu in "DEUTCHLAND" -ul tau mult iubit.

    Sau mai bine vezi-ti de BMW-ul dau ultra, mega smecher si lasa "taranoii" sa-si cumpere masini de "unica folosinta" japoneze. :))
    Si sunt capitole la care nimeni din lumea asta nu misca, gen inteligenta artificiala... adica ceva de genul roboticii. Apropo, pun pariu ca nici nu ai auzit de Asimo (proiectat de inginerii Honda) Ia de aici tehnologie de top:

    http://www.youtube.com/watch?v=YOfdeP2yIX0

    Si aici ai o surpriza:

    http://www.youtube.com/watch?v=EzjkBwZtxp4
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru