Pe lângă mașinile și conceptele fabuloase pe care Aston Martin, Mercedes-Benz, Lamborghini și BMW le-au prezentat în acest an la Concursul de Eleganță de la Pebble Beach, California, evenimentul american a găzduit, așa cum o face în fiecare an, și o licitație de mașini istorice la care colecționarii și vânzătorii se reunesc pentru a bate recorduri de preț pe alocuri fabuloase pentru modele rare de valoare ridicată.
Ei bine, licitația organizată de casa RM Sotheby's în cadrul Monterey Car Week a găzduit vânzarea primului exemplar Shelby Cobra construit vreodată. Mașina cu numărul de șasiu CSX2000 a fost construită la comanda lui Carroll Shelby cu plecare de la un exemplar AC Ace importat din Marea Britanie. Mașina a pus roțile pe pământ american în februarie 1962, iar Shelby a decis că pentru a deveni un model cu adevărat interesant, aceasta trebuie să aibă sub capotă un motor demn de tradiția de peste Ocean. Iar cum cea mai bună soluție era un V8 de 4.2 litri tocmai dezvoltat de Ford, Shelby și partenerul său de afaceri, Dean Moon, au transformat cabrioletul britanic într-o sportivă americană pur-sânge, adăugând în același timp o cutie manuală cu patru trepte.
Exemplarul Shelby Cobra CSX2000 vândut în weekend-ul care tocmai s-a încheiat cu 12.5 milioane de dolari (13.75 de milioane de dolari cu taxe de licitație) i-a aparținut lui Carroll Shelby din momentul construcției și până în 2012, atunci când designerul american ne-a părăsit. Suma finală este cea mai mare plătită vreodată la licitație pentru o mașină americană.
Daca tot o restaurezi, faci treaba de la cap la coada...
Cica asa are mai mult farmec :))) mai costa si cat un palat de parca e cine stie ce masina ....aiureli !