Esential
23 | de vehicule au fost construite in 2009 de fiecare angajat Dacia implicat in procesul de productie. |
23 | de vehicule au fost construite in 2009 de fiecare angajat Dacia implicat in procesul de productie. |
Fiecare angajat Dacia a produs 23.3 unitati in 2009 si a realizat un profit de 4.276 de euro in anul precedent. Spre comparatie, in 2007, profitul per angajat la fabrica Dacia era de 11.535 de euro, in timp ce profitul companiei era de 132 de milioane de euro. Dacia Automobile are 12.968 de angajati, dintre care 8.503 sunt implicati direct in productie. Acestia au construit peste 300.000 de automobile in 2009, iar 85% dintre acestea au fost destinate exportului. La fel ca majoritatea constructorilor europeni, cei de la Dacia au lucrat in principal pe comanda, iar viteza de rotatie a stocurilor a crescut de la nivelul 15 la 20.
Salariul mediu brut in uzina Dacia a fost de 490 de euro in 2009, in timp ce contributiile sociale s-au ridicat la nivelul de 865 de euro. Dacia a investit peste 120 de milioane de euro in 2009 pentru industrializarea modelului Duster, alaturi de o suma importanta de bani investita in centrul de tehnologie RTR de la Titu. In acest moment, Duster este fabricat in 250 de unitati pe zi din cota totala de 1.350 de unitati a uzinei din Mioveni.
Dacia a avut o cifra de afaceri de 2.1 miliarde de euro in 2009, ceea ce inseamna 9 miliarde de lei. Cifra de afaceri a producatorului din Mioveni a inregistrat o crestere de 18% in lei, respectiv 2.4% in euro, in timp ce profitul sau este intr-un usor regres fata de 2008.
Succesul din 2009 al celor de la Dacia a dus la o premiera pentru constructorul roman din momentul in care a fost preluat de cei de la Renault. Astfel, pentru prima data de cand au fost preluati de concernul Renault-Nissan, Dacia va acorda dividende de 37 milioane de euro actionarilor. Fireste, cei mai importanti actionari Dacia sunt cei de la Renault-Nissan, care detin aproape toate actiunile companiei din Mioveni. Cei mai importanti actionari ai Renault sunt statul francez si grupul Nissan.Via | ZF
Credeam ca vor da cateva sute de lei si angajatilor, dar se pare ca statul francez are mai mare nevoie de bani.
"The government of France owns 15.7 per cent of the company" - wikipedia.
dividentele se impart intre actionari
cu cat muncesc mai mult cu atat au salar mai mare (sau pretentii la salar mai mare)
asa ca sa puna botu pe scule si la laucru daca vor bani mai multi
La sfârşitul anului fiscal, ca în orice companie se împărţeau dividentele...:D
Şi acum cine credeţi că le lua... băiatul de la pompă, care întâmplător era şi francez...:D ...sau managementul companiei, care întâmplător era român...