Dacă vă numărați printre fanii mărcilor americane clasice, Chevrolet Camaro se află cu siguranță pe un loc de frunte în preferințele dumneavoastră alături de eternul său rival, Ford Mustang. Iar dacă ați fost atras dintotdeauna mai mult de Camaro decât de Mustang, suntem siguri că ați visat mai ales la versiunea ZL1 a muscle car-ului american, echivalentul unei variante supersport a unui model clasic de serie.
Ei bine, Chevrolet tocmai a dezvăluit noul Camaro ZL1, versiunea sportivă a actualei generații a modelului american. Vorbim de un coupe 2+2 care oferă performanțe de vârf și o ținută de drum de excepție, fiind vârful versiunilor de stradă Camaro. Presa americană îl compară, de altfel, cu un Corvette de familie, pentru că are aproximativ același număr de cai, dar dispune de mai multe locuri (cel puțin teoretic) și de un portbagaj mai generos.
V8, 640 CP
Sub capotă, Camaro ZL1 oferă un V8 supraalimentat de 6.2 litri care dezvoltă 640 CP. Puterea este transmisă roților din spate cu ajutorul unei cutii manuale sau printr-o automată de generație nouă care oferă 10 rapoarte.
Chevrolet nu oferă timpii 0-100 km/h sau viteza maximă pe care o poate atinge noul său model.De notat faptul că, odată cu apariția noii versiuni ZL1, Camaro le oferă clienților îmbunătățiri radicale la nivelul ținutei de drum. Suspensia magnetică, un sistem superior de management al tracțiunii, un difrerențial cu alunecare limitată, un pachet Launch Control și un selector pentru modul dorit de rulare sunt elementele care transformă Camaro ZL1 dintr-un muscle car într-o sportivă autentică. Mai mult, utilizarea unor materiale ultraușoare la construcția elementelor de caroserie face ca masa proprie a mașinii să scadă cu 90 de kilograme față de versiunea Camaro SS, vârful anterior în gamă la capitolul dinamic.
Noutăți estetice
Nici partea estetică nu a fost lăsată deoparte. noul Camaro ZL1 iese în evidență prin spoilerul masiv care încorporează o grilă atipică, în timp ce sigla Chevrolet este acum neagră cu margini aurii. Pe capotă apare o inserție neagră din fibră de carbon care ascunde implicit un aspirator de căldură conceput pentru a elimina din efortul pe care-l face motorul la sarcină ridicată.
Celelalte apendice aerodinamice, cum ar fi eleron spate masiv și pragurile de culoare neagră, nu fac decât să anunțe faptul că și interiorul este pregătit pentru spectacol. Aici, Chevrolet le oferă șoferului și pasagerilor scaune Recaro, un sistem care măsoară performanțele mașinii și elemente de gust precum volanul și schimbătorul cutiei manuale cu mâner acoperit cu Alcantara.
in rest...un muscle car american care arata oarecum bine
Si asta iubesc la masinile americane de acest gen. Aduc bucuria pe care o aduc si supercar-urile, dar omului de rand. Si pana la urma asta-i tot ce conteaza. Pentru o persoana normala nu conteaza o jumatate de secunda pana la suta sau cateva mile pe ora la viteza maxima, ci bucuria si placerea pe care masina o aduce proprietarului.
@Scorpionul Sunt apuse vremurile cand muscle car-urile stiau doar sa accelereze in linie dreapta. Asta se vede in timpii pe circuit pe care-i scot variantele de top prin teste. Plus ca vechea generatie s-a vandut foarte bine si in Europa. Valabil si pentru actualul Mustang care se vinde excelent pana si-n Romania, fiind cea mai vanduta masina sport in 2015.
Madalescule ... ciocu mic si joc de glezne ! Pe tine te-au banat astia...e mai grav !
Motoarele de masini GM si pick up uri sunt aceleasi motoare cu diferente minore de tuning.