Esential
150 | de cai putere oferă cel mai puternic motor pe benzină instalat pe Fiat Viaggio. |
Fiat a anunţat că va expune în cadrul Salonului Auto de la Beijing un nou model compact, destinat exclusiv pieţei din China. Se numeşte Viaggio şi este un sedan cu cinci locuri şi patru uşi, dezvoltat pe platforma lui Alfa Romeo Giulietta.
Printr-o deducţie logică, ajungem la concluzia că Viaggio este chiar fratele italian al lui Dodge Dart, model construit de asemenea pe platforma compactă italiană. De altfel, diferenţele estetice dintre Dart şi Viaggio sunt destul de puţine, italienii preferând să modifice doar blocurile optice, grila şi spoilerele. Aceeaşi evoluţie şi la interior, unde apar foarte puţine modificări comparativ cu ceea ce am văzut în habitaclul lui Dart.
Viaggio vine cu dimensiuni specifice unui model compact: o lungime de 4679 mm, o lăţime de 1850 mm şi un ampatament de 2708 mm, adică suficient pentru a garanta loc unui număr de cinci pasageri şi un portbagaj încăpător.
Propulsia va fi asigurată de două motoare pe benzină, ambele cu turbocompresor.
Este vorba despre 1.4 litri T-Jet de 120 de cai şi 1.4 litri T-Jet de 150 de cai. Ambele vor putea fi asistate de o transmisie manuală cu cinci rapoarte sau de una automată cu dublu ambreiaj, dezvoltată de Fiat Powertrain.Desenat de Centro Stile Fiat din Torino, modelul a fost creat pentru a “revoluţiona segmentul berlinelor compacte din China“ şi promite să îşi convingă viitorii clienţi cu “un nivel ridicat de rafinament şi calitate.“
Botezat Fei Xiang în China, noul Viaggio va fi produs la uzina Changsha, alături de constructorul chinez Guangzhou, cu care Fiat are încheiat deja un parteneriat. Producţia va demara începând cu luna iulie, iar comercializarea este prevăzută pentru începutul celui de-al treilea trimestru al acestui an. Deşi va fi gândit exclusiv pentru China, Viaggio anunţă şi un viitor compact pentru piaţa europeană, unde se simte deja nevoia unui înlocuitor pentru actualul Bravo.
VW vinde pe piata chineza 2 modele 'renumite' : Vw Santana ( aparut pe piata in 1981 , folosind platforma Audi de la sfarsitul anilor 70 ) si Vw Lavida , care este dezvoltata pe platforma Golfului 4. Chinezilor le poti vinde si Dacia 1300 ( daca s-ar mai produce ) la 3000-4000 de euro:P
Deja imi imaginez forumul fiat cum cer ajutor posesorii =)).
Oricum chinezi poate ridica un pic fiabilitatea Fiatului.
detaliile de design sunt suficiente ca sa il faca pe dart dezirabil.
tineretul nu va opta pt fiat decat daca e fratele mai ieftin, ceea ce ar fi o politica corporativa mizera (adica oferirea acelui produs mai scump sub alta sigla)
Cei care tot comentati vis a vis de masinile italiene, rog ca intai sa mergeti cateva zeci de mii de km cu ele si apoi sa comentati
De fapt este o oglinda a capacitati lor mentale.
Cea mai buna masina italiana vazuta de mine avea motor de Toyota pus in ea.
Si am in curte 2 IVECO dar ..........