Fiat a anunțat la sfârșitul acestei săptămâni semnarea unor parteneriate cu Eni, unul dintre principalii furnizori de gaze naturale și combustibili din Europa, și Institutul Tehnologic de la Massachusetts (MIT).
Parteneriatul cu MIT vizează dezvoltarea unui sistem care va permite captarea dioxidului de carbon emis de mașini cu scopul de a reduce poluarea. Constructorul italian susține că, în condițiile în care industria transporturilor este responsabilă pentru 23% din emisiile globale de dioxid de carbon, noua tehnologie va permite o "reducere semnificativă" a emisiilor. Cu toate acestea, Fiat nu a oferit niciun fel de detalii cu privire la tehnologiile pe care le va utiliza pentru a capta dioxidul de carbon.
Pe de altă parte, Fiat a semnat și un parteneriat cu Eni care vizează dezvoltarea unui nou tip de carburant ecologic. Acesta va avea în compoziție 5% bioetanol și 15% metanol și este deja testat pe un Fiat 500 (foto) echipat cu motor pe benzină. Primele rezultate ale testelor indică o reducere cu 4% a emisiilor de dioxid de carbon în comparație cu o motorizare clasică pe benzină echivalentă.
Via Caradisiac
Cine? Spune-mi ! Si daca acel cineva a facut acel ceva in Brazilia, de ce nu a facut si in Europa mai rapid.
Oricum, de la 85 la 15 e cale lunga. E ca si cum n-ar fi. ;-P