Fiat Tipo este unul dintre modelele cu care constructorul italian speră să-şi revitalizeze vânzările în segmentul compact, însă acesta a dezamăgit în testele de siguranţă realizate de EuroNCAP.
Organizaţia europeană i-a acordat doar 3 stele lui Tipo în cadrul testului standard şi a remarcat o serie de probleme, în special în cadrul unui accident frontal: pieptul beneficiază de protecţie marginală atât în cazul şoferului, cât şi al pasagerului din dreapta, în timp ce capul are de asemenea o protecţie modestă din cauza decelerării bruşte.
Totuşi, dacă în cazul adulţilor a obţinut un rating de 82%, protecţia pentru copii este semnificativ mai slabă (60%), în special la nivelul pieptului şi gâtului. De asemenea, nici pietonii nu benefiaza de o siguranţă cu mult mai mare (62%), în special la nivelul capului.
În plus, Fiat Tipo a fost evaluat şi în cadrul unui test care ia în calcul echipamentele de siguranţă disponibile pe maşinile testate fie ca opţionale (cum este cazul lui Tipo), fie doar pe anumite pieţe europene. Cu acest pachet, ratingul testului care cuantifică eficiența sistemelor active de siguranță a crescut de la 25% la 57%, astfel că Tipo a obţinut per total patru stele.Organizaţia şi-a concentrat testul pe sistemul de frânare automată de urgenţă, care a furnizat rezultate bune doar pe autostradă. În schimb, în oraşe, modelul nu a reuşit să evite impacturile la viteze mai mici de 20 km/h, astfel că sistemul nu a primit niciun punct la acest capitol.
Via EuroNCAP
@anonim Diferenta e de un pic peste 200 kg, nu 400 kg:
Logan 1.5 dCi 90CP 1059 kg
Tipo sedan 1.3 Mjet 95CP 1280 kg
Dar una peste alta...fiat TIPO sta aprox egal cu Sandero din 2013 (aka 3 ani vechime)...doar ca sandero sta mult mai bine la protectia copii. Dar asta pentru ca versiunea testata de tipo avea limitatorul de viteza...versiunea de sandero nu avea. Plus ca sandero n-are avertizor pt centuriile din spate. Si discutam de o generatie veche (care nu's sigur daca se mai fabrica...ca a intrat facelift-ul)