Brandul Fiat va trece în perioada următoare printr-un proces de restructurare a gamei de modele, pe baza vânzărilor înregistrate în Europa și a concurenței din partea rivalilor.
CEO-ul Sergio Marchionne a fost tranșant în această privință și a declarat la Salonul Auto de la Geneva că italienii vor continua să dezvolte doar Panda și familia de modele 500. Prin urmare, este posibil ca modelul compact Tipo să nu primească un facelift sau o generație nouă.
"Nu omor Fiat, cred că are perspective fenomenale în America de Sud. Dar în Europa are un rol mai puțin relevant pentru că ne vom concentra pe familia 500 și Panda. Acestea vor fi modelele pe care vom continua să le dezvoltăm. Sunt mai puțin amorezat de segmentul din care face parte Tipo din cauza concurenței de care avem parte. Nu trebuie să investim sume mari de bani într-un segment suprapopulat", afirmă el.
Marchionne susține că, prin aceste măsuri, Grupul Fiat-Chrysler va continua să adopte măsuri similare cu cele din trecut, prin care prezența brandului Lancia a fost puternic redusă în Europa în favoarea unor branduri premium precum Alfa Romeo și Maserati.
"Înțeleg că Fiat înseamnă foarte mult, dar relevanța sa în piață este greșită.
Trebuie să facem loc pentru branduri mai puternice pentru a proteja vânzările. A trebuit să restricționăm operațiunile Lancia. Alfa și Maserati reprezintă calea preferată pentru a ne dezvolta în Europa, pentru că profiturile generate sunt atractive", a adăugat el.Una dintre explicațiile declinului Fiat este creșterea interesului cumpărătorilor pentru SUV-uri, iar Marchionne consideră că nu are sens ca marca italiană să se concentreze pe un segment în care există și un alt brand al Grupului care obțină vânzări semnificative, și anume Jeep.
Via Auto Express
Tipo chiar arată “într-un fel anume”, că doar îl “vizionez” zilnic prin zona mea de acţiune (varianta notchback). Nici la interior n-ar fi de lepădat. Plus că am fost plimbat cu un taxi Tipo şi n-am rămas stană de piatră. Consider modelul maşină tipică de oraş. Şi clar că mi se pare mai atractiv decât consacratul segmentului (Golf, desigur), ba chiar şi decât Astra K (“stricat” la design faţă de generaţia J, la fel Insignia B faţă de superba Insignia A – dar, precizez, strict din punctul meu de vedere).
Remarc mâhnit că tendinţa din ultima vreme relevă “pensionarea” sau marginalizarea unor modele care înseamnă dacă nu o felie de istorie, atunci un motiv de delectare a ochiului într-o lume tot mai anostă…
Iar in versiunile ieftine, nu prea te poti pune cu Logan. Chit ca nu are airbaguri cortina si nici caroserie galvanizata. Clientii nu cauta neaparat asa ceva la acest nivel de pret (10-11000 de euro). Iar din nou Fiat e in dezavantaj.
@someone, Lancia nu a "murit" sub domnia lui Marchione. Aminteste-ti ca vanzarile slabe erau inca de acum 10 ani. Iti mai amintesti de Phedra de exemplu? Sau de Thesis? Sau de Ypsilon? Ei bine, aceste modele au fost proiectate inainte ca el sa vina la conducere. Mai mult, hai sa nu ne imbatam cu apa rece: masinile aveau si slabiciuni, comparativ cu concurenta nemteasca... de care Fiat incearca sa se debaraseze printr-o abordare diferita amasinilor lor.
Pe langa asta, la Fiat a venit o mare criza si s-a intamplat ce se intampla in mod normal oriunde in lume: ce nu e profitabil, se opreste de la productie. Si hai sa nu aruncam cu rosii in Fiat. VW tocmai a spus ca Beetle si a lui Scrirocco nu vor avea urmasi, datorita vanzarilor slabe.
Fiat a urmat un drum si acela s-a dovedit a fi un succes: designul lui 500 inca prinde la public. Si aici e cheia pe care ei mizeaza. Simplu.
Si totusi omiteti ceva important: anul trecut Fiat a vandut mai mult decat Skoda, de exemplu.
Cu o Panda modernă și cu o familie 500 diversificată și lifestyle sigur va crește în vânzări. În plus dacă renunță pentru Europa la modelele produse în Turcia vor face o ierarhizare logică a piețelor de desfacere.
Oricum cred ca daca chiar ar vrea si daca ar avea rabdare , Fiat ar putea avea succes cu aceasta masina in detrimentul competitiei enumerate mai sus , ca nici-una nu exceleaza la calitate si fiabilitate , poate doar cele de la grupul Vag - Rapid/Toledo- dar astea sunt urate cu spume pe linga Tipo. Cred totusi ca cineva a luat o decizie gresita ( si acesta ar trebui sa fie Marchione) si a cazut in mirajul turcesc al masinilor cu un cost mai mic de productie pt. masini dedicate pietelor emergente. Asa sa intamplat si cu Renault ( vezi Fluence sau Clio Simbol ) dar acestia isi permiteau si aveau o mare experienta in marketingul acestor masini de buget si oricum tot au vandut o groaza.