Deşi industria auto migrează uşor-uşor spre zona hibrizilor şi a maşinilor electrice, Fiat şi Chrysler nu se arată interesaţi de dezvoltarea unor modele de acest tip din cauza faptului că studiile interne ale celor doi constructori înrudiţi arată că publicul nu este încă interesat să investească în aceste tehnologii.
Conform celor de la Fiat, soluţia pe care o propun italienii este dezvoltarea unor motoare turbo de cilindree redusă (cum este relativ recentul 0.9 TwinAir) şi promovarea unităţilor diesel în SUA. "Mulţi clienţi vor să reducă emisiile maşinilor pe care le conduc, însă nu sunt încă gata să-şi schimbe stilul de viaţă sau să plătească în plus pentru tehnologiile noi. Iar schimbarea are mari şanse să nu se întâmple în următorul deceniu", spune Bob Lee, directorul diviziei de motoare Fiat-Chrysler.
Potrivit declaraţiilor oficialului celor două mărci, este mult mai uşor să promovezi şi să impui în gamă motorizări diesel şi pe benzină de cilindree mică decât să convingi publicul să investească bani serioşi în maşini ale căror costuri sunt ridicate radical de baterii, motoare electrice şi de încărcătoare speciale. Astfel, pe piaţa americană va fi lansat în scurt timp un motor V6 turbodiesel de 3.0 litri care va fi montat sub capota lui Jeep Grand Cherokee şi a unor modele din gama de utilitare Ram. "Credem că noul Grand Cherokee diesel va fi un produs imens pentru noi în Statele Unite", spune Lee.
Fiat are în acest moment un singur model electric în gama proprie. Este vorba de 500e (foto), versiunea electrică a modelului său de segment mini, care este vândut însă doar în unele zone din Statele Unite.
via Automotive News
bob Lee asta, cocotat pe struto-martoaga lui si caruia ii trece razant pe langa tampla trenul (masina) electric considera totusi ca a scoate cat mai mult fum din dosul creatiilor companiei la care face prezenta e cea mai buna solutie. Strugurii sunt acrii....
pe de alta parte ma gandesc la bietii americani, masini pe benzina au de cand se stiu, electricele incep sa fie privite mai cu indulgenta. Dar sa le oferi pe scara larga si dieseluri ar fi prea mult pentru neuronii lor. Se te tii in cativa ani procese peste procese cum ca plavanul american si-a bagat benzina in fumigena sau a bransat la priza motorasul ala de 3L
Caldura mare...
Ce ma amuz cand vad ''inteligenti'' ca tine ca rad de americani.
Tu probabil ai uitat ca noi romanii suntem cu zeci de ani in urma lor,
America e(inca) tara cea mai puternica din punct de vedere economic,militar si au cele mai noi si avansate tehnologii.
Romanul rade,asta i-a mai ramas....
Si Chrysler cate are? Poate ca tocmai asta ar fi motivul pentru care Fiat si Chrysler spun ca nu cred in hibrizi si electrice, in conditiile in care in America mai toti constructorii au cel putin un model hibrid in gama. Sa nu uitam ca acum cativa ani un hibrid a castigat titlul de Masina Anului acolo. Uitati-va la BMW cate miliarde investeste in hibrizi si colaboreaza si cu Toyota, Ford la fel in State, GM de asemena. Studiile majoritatii spun cu totul altceva fata de ce "spun" studiile Fiat.
Fiat si Chrysler am modele depasite tehnic, bani putini si nu stiu cum sa o mai intinda in aceste vremuri de criza.
Ca sa dezvolti electrice si hibride trebuie investitii foarte mari, care nu se vor recupera imediat. Ei asteapta ca altii sa le faca treaba in locul lor, sa dezvolte tehnologii, baterii, infrastructura, sa schimbe mentalitatea clientilor.
Mi-e teama ca n-o sa fie pregatiti atunci cand vor trebui sa ofere asemenea modele
In rest cam asta e ideea, cum a spus @gelu si @LauCalin: n-au bani de cercetare/dezvoltare hibrizi de volum si declara ca nu-s interesante, ca nu le vrea lumea. No shit! Nu vrea lumea hibrizi eficienti, de-asta pentru LaFerrari (din ograda lor proprie, si hybrid si... totusi Ferrari la naiba) miliardarii lumii dau din colt in colt si nu stiu ce sa mai faca sa se califice (!!) pentru o bucata. Ma intreb daca ar fi fost echipat cu vreun diesel JTD tot asa se bateau pe el??
am incercat sa fac un comentariu usor acid, usor ironic visavis de cum vad realitatea cei de la fiat-crysler...la fel am incercat sa descretesc fruntile celor ce inteleg cu adevarat ce se intampla in sua si care sunt preferintele (bine inradacinate) ale consumatorului american obisnuit.
pentru altii (inclusiv pentru tine @holden) lumea nu e facuta decat din alb si negru.
Nu ai inteles ce am vrut sa spun.
''Dar sa le oferi pe scara larga si dieseluri ar fi prea mult pentru neuronii lor''
''plavanul american si-a bagat benzina in fumigena sau a bransat la priza motorasul ala de 3L''
Voi aveti impresia ca romanul de rand e mai destept decat americanul??
Romanul e vai mama lui dar stie sa rada de altii.
Mentalitatea asta bolnava ne-a tras si ne va trage inapoi mult timp.
jeep are DEJA pe grand cheeroke propus diesel-ul de 3.000 cmc ... !!!
uitati-va pe site-urile chevrolet si jeep de la sau si canada ...
sint curios pe ce alte modele vor pune ...
depinde de asemenea de politica de preturi ... si dupa mine cu asta isi vor indeparta clientii pt ca-s mai mult decit nesatui de a face profituri !!!
in canada/sua cruze diesel e la concurenta cu jetta ... nu stiu cum le va iesi invirteala ca jetta are un mic avantaj la dimensiunile interioare ... unde mai pui ca jetta diesel e oferita pe piata de multa vreme ! deci are credibilitate mai mare !
jeep grand cheeroke diesel in canada are preturi care vor face lumea sa fuga de ele ... 63.000 cad raportat la vreo 45.000 usd in sua ... !!! modelul a mai fost oferit cu motor de mercedes diesel vreo citiva ani ...
deci ... ramine de vazut daca oamenii vor fi dispusi sa dea bani multi in plus pe o versiune diesel fata de una pe benzina ...
ca aci se prezinta tot timpul avantajul economiei de carburant ...
dar amaritul de avantaj e spulberat repede de pretul mult mai piparat al modelului diesel (ceea ce implica si prime de asigurare mai mari de asemenea !), de finantarea mult mai nesimtita, de pretul mai ridicat al intretinerii si de pretul mai ridicat al carburantului ... !!!
ma intreb in conditiile astea cine/citi se va/vor indrepta - pe continentul asta nord ameriacan - spre motorizari diesel, ca sa se reduca emisiile sau costurile transportului ...
personal nu am facut pasul asta ... mai incolo vom vedea ... si eu nu-s ca ei, ca vorba aia, vin din europa si am o idee despre diesel, dar ei ... de cind se stiu sint pe benzina !!!
nu-s asa de entuziast ca si cei ce au spus ca vor propune motorizari diesel pt aceasta piata ... eu privesc problema dpdv al clientului care trebuie sa scoata bani grei din buzunar ...
drumuri bune sa aveti !
Si sunt un mare fan si consumator de Dodge.