Fiat scoate motor de 900 cmc si 110 cai

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 02.07.2008
Italienii de la Fiat vor construi, special pentru viitorul model de oras Topolino, un motor de 0.9 litri si 110 CP.

Esential

110 cai putere este puterea maxima a noului motor Fiat.

Fiat a anuntat oficial ca va construi, la fabrica sa din Bielsko Baia, Polonia, un motor pe benzina de 900 de centimetri cubi care va fi capabil sa se dezvolte pe o plaja de puteri cuprinsa intre 65 si 110 cai putere. Noul propulsor va avea doi cilindri si va fi utilizat sub capota viitorului microcar Fiat, Topolino, care va fi lansat anul viitor si care se va construi la noua uzina Fiat Zastava din Serbia.

Daca versiunea de 110 cai, cea mai potenta din gama, va dispune de turbina si de sistemul Multiair de deschidere variabila a supapelor, varianta de 65 de cai va reusi performante foarte bune in ceea ce priveste emisiile: sub 100 g CO2/km. Dupa lansarea de pe Topolino, noul motor va intra si in dotarea modelelor 500, Panda si Grande Punto.

Noua unitate pe benzina construita de italieni va deveni cel mai mic motor disponibil pe un model european in momentul lansarii sale. 

Nu se cunoaste inca volumul de productie si investitia necesara gazduirii unei noi linii de productie la uzina poloneza, Fiat anuntand insa ca studiaza posibilitatea ca noua unitate pe benzina sa fie produsa, de asemenea, la fabrica torineza Mirafiori.

via | Automotive News 

Taguri: Fiat

Comentarii (16)

  • AndreiRN
    Fiabilitate
    Motor mic de turati mari si solicitari mari si de calitate traditional indoielnica va duce la o fiabilitate redusa. Astfel de motoare sunt bune 3 - 5 ani dupa care merge la retopit.
    0 1
  • fiat in ultima vreme ..a dus motoarele mici la performante daca le pot numi asa, cu un pas peste media de clasa 1.4l 150cp la 5500 ture..nu sunt de neglijat, cred ca se adreseaza segmentului tanar mai putin celor de peste 35 de ani, daca se vrea fiabilitate nemtii au preturi mai mari, cilindree mai mare si cai mai multi, in gama s si rs. sunt fan al motoarelor mici cu cai multi, nu pot decat sa incurtajez demersurile celor de la fiat de a continua linia agresiva la motorizarile de varf
    1 0
  • cozappz
    Fusei Idiot Acu-i Târziu
    Tocmai am găsit la un prieten o garnitură slăbită la un FIAT pe la care dădea ulei afară. Partea proastă e ca trebuia să plece in ţară cu marfă. Ce injurături şi-a luat FIAT! Ghinion! Şi maşina e nouă, vreo 3 luni maxim. Nu mă înjuraţi că nu ştiţi injurăturile pe care le-am auzit eu azi! :)
    0 1
  • Cred ca e doar marketing
    Sunt tare curios ce cuplu o sa aiba acest motor. Deageaba are cai multi si cuplu la turatie mare!
    De fiabilitate ce sa mai zic.....fiat....
    0 1
  • re Drako
    "Fiabilitate ......fiat" adika varza sa inteleg ?
    dar de Opel ce parere ai tot varza??
    1 0
  • Vasile
    motoare
    Ca un motor sa reziste nu trebuie sa fie solicitat prea tare. O sa fie ok motoru asta, consum mic, putere disponibila, dar sa nu cerem prea mult de la el. Prefer un diesel simplu de 80CP cu distributie pe pinioane care tine milionu de km.
    0 1
  • motoare mici puteri mai mari la cat se scumpeste petrolul astea sant de vitor
    1 0
  • Mini-romanu'
    nu-i rau
    Chiar sunt curios cine va mai dezvolta asemenea motoare mici si eficiente pentru ca asta este viitorul.

    BMW este iarasi foarte eficient - insa la cilindree mai mare, ca nu au masini gen topolino.

    Parca merc si audi/vw sunt cam in urma in competitia asta si s-ar putea sa-i coste ...

    Bine fiat, astept si un diesel mic si spectaculos (tot pe la 900cmc si peste 100cp)!
    1 0
  • 2 cilindri, deja au spus tot, va fi un trocarici si cam atat, un motor cu jumate de "cohones" iar tu Mini-romanu mai documenteaza-te, Mercedes are inca din 2000, 1.8 kompressor de 192 cp, Audi are la fel 1.8 225cp, la Mercedes urmeaza sa fie lansat 1.6 160cp, astea sunt viitorul, motoare cu 4 cilindri eficiente, nu pocnitori, eu unul nu vreau sa conduc o "cutie ecologica"
    0 1
  • andrei
    motor
    sincer, ii muci, cilindree mult prea mica pentru asha putere, deci cine cumpara masina cu asa motor o va lua pentru f putini ani, nu credeam ca o sa existe motoare in 2 cilindri pe masini da se pare ca unii se gandesc si la asa ceva, SEC!
    0 1
  • Mini-romanu'
    Pentru tds
    Chiar sunt documentat (nu d'acilea ci din ams) si ai dreptate ca merc si audi au eficienta la raportul CP/litru dar nu si la consum, precum BMW - care are si motorul de 2.0d cu 204cp (da, sunt fan diesel :o)

    Si mie imi place sa ma distrez cu o masina sport insa 80% din timp sunt in Buc. si aici traficul nu-ti permite sa te folosesti corespunzator de ea - asa ca mai bine fac economie / ecologie.

    Insa ai putea sa incerci si un motor cu juma' de cojones (gen mini cooper d) sa vezi ce fain merge in curbe - hmmm, efficient dynamics ...
    1 0
  • pt Mini-romanu
    mini are "cohonesu" intreg la 1.6 patru-n-linie :), juma de cohones ma refeream la cei 2 cilindri al acestui moped prezentat aici, BMW stiam ca la 2.0d are 177cp, 204cp are noul 2.1cdi de la Mercedes
    0 1
  • Mini-romanu'
    Pt tds
    Acum am inteles partea cu juma' de cojones - moped caracterizeaza bine filozofia lor :o)

    Vezi ca bmw seria 1 coupe are sub codul 123d un motor care la 1995cmc are cei 204cp de care scriam - deocamdata sunt inaintea merc - si un super-consum de numai 5,2l/1K km.
    Plus bate 1K km/h in 7s! Cred ca asta merge si in oras. Efficient dynamics la superlativ.
    1 0
  • Da, doar pe seria 1, asta explica si consumul mic, pe seria 3 probabil ca va avea un consum ceva mai mare, undeva la 6, oricum pentru oras o masina mica ramane ideal, si o limuzina pentru parcurs distante mari, dar cum la noi finantele nu ne permit masini pentru fiecare lucru...
    1 0
  • asmaticu
    so what?
    n-aveti decat sa va luati masini "fiabile" de pensionari sau de familisti!
    1 0
  • Mini-romanu'
    tratament necesar
    Draga as(t)maticule,

    Degustibus non disputandum, asa ca (daca poti) cumpara-ti tu Corvette sau Mustang sau ce ti-o place tie ca masina sport.

    Fac pariu ca te iau oricand cu o struto-camila gen BMW 123d (detaliat mai sus).
    Bine, daca-ti iei un Atom Ariel sau Caterham 500Light (sau alta lighioana gen OZN pentru Romania :o) nu voi avea sanse chiar daca am ceva experienta ...

    Eu insa incerc sa fac un balans intre costuri lunare (crede-ma ca stiu cum e sa fii nevoit sa faci plinul din nou dupa 200km), pret si performante pentru ca mi se pare absurd sa dau banii pe care pot sa-i investesc intr-un apartament pe care apoi sa-l inchiriez pe un morman de fiare care poate vor rugini peste 20 ani.

    PS Si chiar ai dreptate, m-am auto-'pensionat' inainte de 40 ani !!! - sper sa-ti permiti si tu asta ...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru