Recent, șeful Stellantis, Carlos Tavares, a avut o întâlnire cu sindicatele pentru a discuta despre ce modele vor fi asamblate în uzinele din Italia până în 2030.
În cadrul acestor discuții, Tavares a confirmat că motorul termic se întoarce sub capota actualului Fiat 500. Când a debutat, în urmă cu patru ani, noul 500 a fost disponibil doar în versiune electrică, denumită oficial 500e.
Din 2026, însă, Fiat 500 va fi disponibil și într-o versiune hibrid, care ar urma să fie produsă la uzina din Mirafiori, Italia. Din păcate, șeful Stellantis nu a oferit mai multe detalii despre viitorul model.
De asemenea, uzina din Melfi va asambla o nouă versiune hibrid a SUV-ului Jeep Compass.
Lansarea unei versiuni hibrid pentru Fiat 500 nu este o surpriză prea mare, având în vedere că interesul pentru mașini electrice a scăzut semnificativ în ultima perioadă.
via Stellantis
Practic se poate spune fara grija de a gresi cu ceva ca toata industria se suceste. Cred ca lucrurile sunt mult mai grave decat scapa in presa/media. Sunt convins ca tendintele sunt atat de dramatice, incat lucrurile se vor schimba si mai radical in lunile urmatoare.
... hate to say I told you so ...
500e e construit pe platforma SCCS care a apărut în 2005 și a fost gândită pentru motoare termice. Modelele electrice sunt adaptate pe platforma asta, cu compromisuri.
Viitorul 500 apare în 2027 și e construit pe STLA Small care e platforma electrică.
Cel mai mare adevar scris vreodata pe acest site.
Electricele sunt in cadere libera masiva de cand s-au scos pomenile, plus ca oamenii s-au cam prins ca sunt tepe.
Practic 500e va primi un motor termic pentru EU iar 500 se va vinde pe alte piete.