Esential
900 | de centimetri cubi este capacitatea cilindrica a noului motor TwinAir de la Fiat. |
105 | cai putere va fi puterea maxima dezvoltata de versiunea turbo a acestui motor. |
900 | de centimetri cubi este capacitatea cilindrica a noului motor TwinAir de la Fiat. |
105 | cai putere va fi puterea maxima dezvoltata de versiunea turbo a acestui motor. |
Fiat va lansa la Geneva un motor care va revolutiona unitatile pe benzina de cilindree redusa. Este vorba de o unitate cu doi cilindri de 900 cc denumita in mod oficial TwinAir. Noul motor va debuta pe Fiat 500 in aceasta vara in versiunea turbo de 85 de cai putere, urmand ca ulterior sa apara alte doua variante de putere, 65 CP aspirat normal si 105 CP turbo.
In momentul lansarii noului TwinAir de 0.9 litri, Fiat va deveni singurul producator european care va avea in oferta un motor cu doi cilindri. La nivel global, doar Tata Nano dispune de un astfel de motor, acesta dezvoltand insa 33 de cai putere dintr-o cilindree de 623 cc.
Unitatea TwinAir a celor de la Fiat dispune de tehnologia de data recenta MultiAir dezvoltata de italieni pe motoare de cilindree ridicata. la capitolul capacitatea cilindrica, noua unitate a casei de productie din Torino va deveni cel mai mic motor pe benzina disponibil in Europa, locul intai la diesel-uri fiind detinut de motor de 799 cc disponibil pe Smart Fortwo (45 CP).
Fiat are mari sanse sa ramana pentru o perioada singurul producator care ofera un astfel de motor, dupa ce Volkswagen a renuntat la ideea de a dezvolta o unitate apropiata ca profil pe viitorul model de oras Up. diesel si pe benzina cu trei cilindri, germanii facand parte dintr-un grup de producatori care au in oferta astfel de motoare: Chevrolet, Citroen, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Subaru, Suzuki si Toyota.
Pana la urma, Volkswagen a decis sa continue cu motoareleDesi italienii nu au publica pana in acest moment cifrele exacte ale consumului si emisiilor noului motor, primele informatii disponibile arata ca unitatea de 0.9 litri va emita sub 100 de grame CO2/km, aceasta devenind varful de lance in incercarea Fiat de a ramane liderul european in ceea ce priveste media emisiilor gamei. In prima jumatate a anului 2009, media emisiilor modelelor Fiat atingea 129 de grame CO2/km, valoare care a plasat italienii in fata celor de la Toyota, cu emisii de 132.9 grame CO2/km.
Pe langa aparitia sa in oferta lui Fiat 500, noul motor va aparea in viitor - in toate cele trei versiuni de putere (65, 85 si 105 CP) pe viitoarea generatie Panda si pe noul Lancia Ypsilon, ambele fiind programate sa apara pe piata in 2011. Noul motor va fi produs la fabrica FPT (Fiat Powertrain Tehnologies) din Bielsko Biala, Polonia.
Fiat nu se afla la prima incercare de a dezvolta un motor de cilindree redusa cu doi cilindri. Prima astfel de unitate a debutat in 1936, pe Topolino (569 cc, 13 CP). A urmat un motor de doar 479 de centimetri cubi care dezvolta tot 13 CP si care a fost montat sub capota ptrimei generatii Fiat 500 (1957). In sfarsit, Fiat a oferit intre 1991 si 1996 pe Cinquecento un motor cu doi cilindri de 704 cc care dezvolta 31 de cai putere.
via | Fiat
Pentru o masina de oras este un motor absolut excelent: putere mare, cuplu suficient datorita turbo, taxe mici, consum mic la relanti la semafor. Un asemenea motor are toate sansele sa scoata un consum real de circa 7% intrun trafic ca cel din Bucuresti, oferind si performante foarte bune.
Oricum, respect pentru FIAT ca investeste in cercetare.
Ai ajuns sa compari Fiat cu BMW :)))
cealalta parte sunt motoarele electrice alimentate de reactii ale hidrogenului :) , dar pana acolo motorasele astea sunt cea mai buna optiune pe care o avem de a face o schimbare in ceea ce priveste cantitatea de gaze pe care o scoatem pe teava. Nu mai vorbesc de schimbarea in buget prin trecerea de la un motor de papa 10-12 la unu de papa 7-9 ( ... motoarele diesel sunt alta discutie ).
Dupa parerea mea de fan al motoarelor pe benzina viitorul apropiat trebuie sa reprezinte o trecere la motoare turbo cu injectie directa, acestea aducand o serie de beneficii de necontestat :)
PS. Am auzit ca echipa de f1 BMW sauber foloseste motoare Ferrari anul asta :D.
Oricum motorul este o reusita, nu contest, doar comentam afirmatia si comparatia stupida cu BMW a lui castravete.
Bun motorul, sincer tare imi e ca acest motor va ajunge la urechea celor de la skoda si in loc de motorul de 1.2 si 105 CP care se gaseste acum pe Crossover-ul YETI, vor pune acest micut de 900cc. Oricum, foarte tare motorul!!!
un seincento cu motorasu asta ar fi belea in oras...........
Lancia sau 159? hotaraste-te:)
http://jalopnik.com/5479156/fiats-itty+bitty-two+cylinder-twin+air-engine-first-look/gallery/