Conținutul acestei știri ar fi trebuit să fie rezumat simplu cu „Adio, Chrysler”, însă momentul istoric nu poate fi trecut cu vederea atât de ușor. Fiat a îngropat definitiv numele companiei, chiar pe piața mamă.
Într-un comunicat oficial, conglomeratul italian anunță că actualul Chrysler Group LLC va fi redenumit FCA US LLC, ca o abreviere de la Fiat Chrysler Automobile. Practic, Grupul Chrysler va deveni divizia americană a grupului FCA, iar planurile lui Sergio Marchionne prind contur.
Oficialii vechiului Chrysler Group nu au oferit comentarii privind decizia de schimbare a numelui, muțumindu-se să declare că această rebotezare nu afectează sediul companiei din Auburn Hills, Michigan, acțiunile, echipa de management și nici brandurile sau consiliul de conducere.Deși au retras de pe piață numele companiei Chrysler, cei de la FCA susțin că vor continua să păstreze tradiția americană începută de Walter P.
Chrysler în 1925 și moștenirea italiană care datează încă din 1899.
În acest caz, fără nicio îndoială, avem de-a face cu un infantilism de gândire…Dar nu-i de mirare, având în vedere că, în acest Mileniu al ororilor unanim acceptate, tot felul de ageamii s-au infiltrat în structuri de conducere, unde li se pare că sunt avizaţi să “ia decizii”, să hotărască soarta unor subordonaţi…superiori (profesional şi moral), ba chiar evoluţia generală a companiilor. Măcar să nu mintă cu neruşinare! Cum vine asta: “Ştergem numele, dar păstrăm tradiţia” ?!? Or fi deliberat între ei cum să pară originali în comparaţie cu concurenţa, care procedează invers? Dar cu fanii Chrysler din State s-au consultat în prealabil sau măcar au efectuat vreun sondaj de opinie printre ei, în urma căruia să rezulte, negru pe alb, fără echivoc, dorinţa majorităţii (asta da democraţie, nu?) de a schimba denumirea clasică?
Altă aiureală este următoarea: FCA va figura doar abreviat în SUA (@ztele, exact aşa va fi înregistrat oficial – FCA US LLC – nu desfăşurat, precum compania-mamă din Europa! - chiar în articol este specificat: “ca o abreviere”), dar numele diviziei (sau subdiviziei, cum devine acum) Chrysler va apărea, în continuare, pe maşinile sale! Dar cu sigla corporaţiei, Pentastar, ce se va întâmpla? Chiar dacă ar fi cruţată, n-aş concepe să văd înscrisă, sub faimoasa stea cu cinci colţuri, aberaţia "FCA US".
Una peste alta, dacă autorităţile americane nu se vor implica urgent, consecinţele vor fi groaznice pe viitor…
În loc de concluzie: domnule Walter Chrysler şi voi, fraţilor Dodge, dacă scăpaţi firimituri de pe masă, în timp ce vă delectaţi cu bunătăţi veşnice în sânul lui Avraam, nu vă uitaţi în jos! Mai bine să rămâneţi cu ce aveţi voi în memorie…
PS: @Automarket, Fiat Chrysler Automobile NU este o ALIANTA .
Daca citeati inainte sa comentati : "această rebotezare nu afectează sediul companiei din Auburn Hills, Michigan, acțiunile, echipa de management și nici brandurile"
Chrysler e un brand, numele companiei nu este acelasi cu brandul produsului. Deci au modificat numele companiei nu brandul produsului .
Morons !
Nu era nevoie de nicio “rebotezare”. Din lipsă de idei sau de activitate, mintea lui Marchionne a clocit (încă) o samavolnicie. Dar, mă rog, ţie ţi se pare totul în regulă, deşi numai din două exemple elocvente ar trebui să-ţi dai seama că se apropie…sfârşitul (atât pentru Chrysler, cât şi pentru Fiat): Chrysler (subdivizia) nu atinge tărâmul european decât revopsit ca Lancia (în afară de arhipelagul britanic), dar uite că, din întreg universul Lanciei, va rămâne doar Ypsilon şi acela va fi destinat doar teritoriului italian! Şi atunci unde să se impună FCA? Va încerca marea cu degetul în China (primii paşi, deşi mai timizi, au fost deja făcuţi, dar tot nu promit nimic!), însă acolo se pare că şi în acest an, în ciuda unui uşor declin al vânzărilor generale, VAG şi GM şi-au tras partea cea mai grasă a leului.
Aşadar, mai degrabă decât optimist sau meliorist, fii realist!
PS: apropo de piaţa auto nr. 1 a momentului, eu prevăd că lupta dintre cei doi coloşi se va ascuţi până în 2020. Pornind de la certitudinea că apetitul chinezilor pentru maşini “aristocratice” va tot spori (desigur, în dublă ipostază – lux şi superlux – în funcţie de posibilităţi), ar fi interesant de aflat cu ce ar putea GM să contrabalanseze oferta VAG la clasa…superlux (la care Bentley urcă vertiginos în ţara Marelui Zid). Hm, nostim! Mai devreme sau mai târziu, gaşca din RC va reprofila…Cadillac (care va pasa ambiţiile sportive nedreptăţitului Buick). Îl va repune în drepturi istorice...Nu va avea de ales, fiindcă altfel va pierde urma caracatiţei din Wolfsburg la capitolul crucial venituri totale şi nu oricum, ci într-un mod iremediabil…