Sergio Marchionne a încercat în repetate rânduri să inițieze negocieri pentru ca Fiat-Chrysler să fuzioneze cu Grupul Volkswagen după ce Grupul PSA Peugeot-Citroen a achiziționat Opel.
După un joc de-a șoarecele și pisica, CEO-ul afirma în urmă cu o lună ca va face primul pas în această direcție, însă acum susține că o astfel de varianta nu mai este viabilă.
"În ceea ce privește Volkswagen și întrebarea dacă exista discuții, răspunsul este nu. Am mult respect pentru Volkswagen și cred că nu suntem în măsură să discutăm despre alianțe. Principalul obiectiv este executarea planului", a declarat el.
Oficialul italian nu a intrat în detalii cu privire la motivele pentru care a luat această decizie. John Elkann, președintele Fiat-Chrysler, a oferit însă un argument în favoarea deciziei de renunțare la o astfel de fuziune, afirmând că astfel de tranzacții au loc doar atunci când una dintre părți întâmpină dificultăți de natură financiară."Istoric, înțelegerile au loc în momente dificile. Este puțin probabil ca o fuziune să aibă loc dacă ceva nu merge prost. Chrysler și Opel au fost de acord cu fuziunile pentru că aveau probleme, dar noi nu vrem să avem probleme", a explicat el.
Marchionne era interesat de fuziune în special din cauza cotei de piață scăzute pe care o are Grupul Fiat-Chrysler pe piața europeană.
Via Automotive News
Nici de la un copil de 15 ani nu mas astepta sa sa scoata atata prostie pe gura.....
Cum dracu a ajuns idiotu asta in fruntea unei compani de miliarde de dolari cred ca numai Dumnezeu stie.....
@Automarket, Mircea va rog as vrea sa-mi spuneti cu, cuvintele voastre cum la-ti caracteriza pe Dl. Marchionne dupa 'fanteziile' din mintea lui....
Pur si simplu un incompetent.....
Sunt la ora actuala grupuri auto care fac legea si dicteaza. Restul sunt de umplutura.
Având în vedere că Automarket a prezentat înființarea grupului FCA ca fiind o " mutare de maestru a lui Marchionne ", înseamnă că trebuie să știi răspunsul.
Ai putea sa discuti despre impartirea platformelor si sa "salvezi" niste sute de milioane de dolari anual. De ambele tabere. Asta asa, la prima strigare. Nu trebuie sa fii mare economist in domeniu ca sa-ti dai seama de treaba asta.
Si asta cum ca nu ar aves sens sa discute, ai grija ce spui. Cand Mitsu era in rahat, toti spuneau ca nu are cine si de ce sa-i ia. I-a luat Nissan si a spus ca au tehnologii electrice moderne. Tu ai fi stiu asta despre Mitsu? Mai mult ca sigur ca nu. Pentru ca au gama redusa de modele si nu chiar recenta. Deci stai linistit. Are si Fiat avantajele lui. Ca nu sunt "la vedere" ca la ceilalti, asta datorita domnului M, e alta treaba. Nu-i mai plangeti voi de mila lui Fiat. Sunteti baieti destepti. Cred. :)
Pana ala urma, nenea asta, prost asa cum va place voua sa spuneti ca e, a scos Fiat din Europa. Si cum?! Cumparand un gigant american. Avem constructori europeni care nici nu au curajul sa intre pe piata din SUA. Poate ca treaba asta ar trebui sa va dea putin de gandit. Poate ca VW ar avea de castigat in SUA daca s-ar alia cumva cu Fiat acolo. Care la randul lui este asocial cu Chrysler. Deci... use your bran. ;)
După părerea mea această achiziție este mai avantajoasă pentru americani.
Uite, ia de exemplu, la nivel national, televiziunile din Romania. Avem cateva mari si mai multe mici. Pai alea mici ar trebui sa dea faliment ca nu fac audienta la nivelul celor mari. Si crede-ma ca de multe ori cele mari colaboreaza cu cele mici. Pentru ca au de ce. La fel si cu Fiat si VW. Sa spui ca VW nu are de ce sa colaboreze cu Fiat, este o prostie. Eu cred ca nu s-au inteles CUM mai exact sa colaboreze, in nici un caz DE CE. Deci este foarte posibil sa fie vorba de capitalul investit de fiecare companie pentru colaborare. Iar VW, desi o duce bine, are banii gramuiti foarte atent.
Să lăsăm discuțiile despre eventuala colaborare cu VW, ți se pare în regulă ca un italian să scoată Fiat din clasa mica, acolo unde au vândut milioane de unități? Deci Punto la revedere, Bravo la fel, unde compactele se vând bine în Europa, Lancia a lăsat-o să moară, o marcă cu o istorie imensă, Alfa a ținut-o cu două pseudo modele ani de zile în umbră, repet, toate astea făcute de un italian, dacă era neamț, japonez, american, mai înțelegeam, deci înțelegi ce spun? Toate astea ca să economisească bani să cumpere Chrysler. Dacă era deștept, trebuia să facă rost de bani pentru asta, fără sa sacrifice mărcile mai sus amintite. În
Cam asta e deosebirea dintre Lanca si Alfa.
Lancia era o miza pierduta din start pentru ca nu existau clienti ? Desigur, cand nu mai scoti modele noi, logic ca nu mai exista clienti, ca doar nu era sa supravietuiasca cu Ypsilon. Grande Punto nu s-a vandut slab in primii ani, daca o lungesti multi ani cu-n model de clasa mica, normal ca scad vanzarile, la fel de logic, asta se intampla cand vrei sa omori niste modele, nu mai dezvolti succesori:).
Nu-i problema, vand coreenii modele de clasa mica si compacta in Europa, nu mai era nevoie si de Fiat. Maestru, nu gluma.
Grande Punto a fost "sacrificat" in mod inteligent prin dezvoltarea lui 500, care la randul lui a fost dezvoltat sub forma mai multor caroserii, si prin dezvoltarea lui Panda. Toate astea s-au intamplat dupa ce Fiat trecuse printr-o criza interna (!) si apoi a venit una mondiala. GM si Ford si-au vandut jumatate din marci ca sa supravietuiasca uneia. Iar Fiat a trecut in 15 ani prin doua (!!!) Deci despre ce vorbim aici? Fiat a iesit din ambele cu fruntea sus tocmai datorita lui M. Ideea este ca acest individ a anticipat f bine cum poate trece Fiat peste aceste perioade grele. Si nu. Lancia nu era solutia. Asa cum nu era nici un model smecher de la Alfa Romeo. Existenta lui Alfa este mai mult din ambitia lui M: in primul rand sa demonstreze ca poate (apropo, in seara asta am vazut un Competizione - ma intrebam daca Fiat le-a propus celor de la VW sa isi expuna modelul in muzeul lor, ca altceva... mai greu) si in al doilea rand, spiritul italian trebuie sa fie prezent nu doar la modele premium (gen Maserati) sau supersport precum Ferrari sau Pagani.
Europa: 2014 - 5734 unități, 2015 -6067 unități, 2016- 7904 unități.
SUA: 2014 - 12 942 unități, 2015 -11 697 unități, 2016 -12 534 unități.
Dacă găsești alte cifre, indiferent de sursă, te rog să le prezinți. După cum observi, vânzările sunt foarte modeste, mai ales în Europa, astea sunt cifre de Ferrari, nicidecum de clasele pe care activează Maserati. O să spui că este foarte bine așa, că trebuie să rămână exclusivistă, dar când introduci și diesel pe Maserati, sunt convins că planurile au fost altele.
In 3 ani, conform cifrelor tale, avem undeva in jur de 56000 de masini. Vorbim de o marca a carei imagine e mediocra comparativ cu tripleta germana. Asa ca vanzarile, desi tie nu iti vine sa crezi, nu sunt chiar sabe. Dieselul a fost introdus din acelasi motiv pentru care exista acum hibrizi si electrice.
Pe viitor Marchionne ar face bine să nu mai folosească butoane de Dodge Dart pe Ghibli, mai precis cele de acționare a geamurilor, maneta de semnalizare de la Jeep și alte lucruri care nu fac cinste acestei mărci.
N-ar trebui să te contrazici cu niște nimeni care se ascund după un "@". Nu merită osteneala. Sau te plictisești?