Fiat pregateste un brand unic pentru Maserati, Abarth si Alfa Romeo
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ziua de astazi a adus o serie de declaratii surprinzatoare pentru fanii grupului Fiat. Mai intai, Sergio Marchionne, presedintele delegat Fiat si Chrysler a declarat ca actualul Alfa Romeo este "un copil bolnav. Este o realitate clara pentru toata lumea ca brandul nu a mai reusit sa atinga rezultatele scontate, nici macar tintele pe care noi ni le-am propus. Alfa Romeo a devenit astfel copilul pe care noi trebuie sa-l vindecam. Eu imi asum responsabilitatea de a-l vindeca, insa depinde si de copil daca isi doreste cu adevarat acest lucru. In acest moment, segmentul in care se afla Alfa a devenit foarte divers si in acelasi timp concurat de foarte multi constructori.", a concluzionat Marchionne.
Declaratia omului numarul unu in ierarhiile Fiat si Chrysler a culminat cu numirea unui nou administrator delegat pentru Alfa Romeo. Este vorba despre Harald J. Wester, omul care in prezent conducea destinele brandurilor Abarth si Maserati. Se pare ca Wester nu isi va parasi functia, urmand sa se ocupe de revitalizarea Alfa Romeo in paralel cu celelalte doua nume exclusiviste.
Noua numire a lui Wester confirma zvonurile potrivit carora Fiat intentioneaza sa cladeasca in anii viitori un brand comun, compus din actualele Maserati, Abarth si Alfa Romeo.
Noul presedinte va avea sarcina de a cauta puncte comune intre Maserati si Alfa Romeo dar si strategii de atragere a clientilor.Daca Abarth se descurca bine, de la relansarea sa in cadrul Salonului de la Geneva din 2007, iar Maserati supravietuieste cu modele de 135.000 de euro, Alfa Romeo in schimb pierde anual sute de milioane de dolari. Pentru a salva soarta numelui cu o istorie ce dateaza din 1910, Fiat va lua in considerare doua optiuni, dureroase ce-i drept pentru fanii marcii premium.
Prima dintre ele presupune inghetarea investitiilor dupa lansarea modelului Giulietta la Geneva. Asta inseamna ca gama italienilor va ajunge sa vanda doar doua modele noi, MiTo si Giulietta, celelalte produse, Brera coupe, Alfa Spider, Alfa GT si actualul 159, urmand sa nu mai primeasca inlocuitor si sa iasa din productie treptat in anii ce vor urma. Aceasta solutie ar putea duce insa la o moarte lenta a brandului, cauzata de produsele invechite.
Cealalta alternativa ar fi imprumutarea platformei pe care Chrysler o dezvolta pentru noua generatie 300C.
Cu un asemenea ajutor, Fiat ar putea da nastere mult mai usor unor inlocuitori pentru 159 si pentru 166, modele de segment D si E care ar urma sa fie mai apoi produse in Statele Unite.Viitorul Alfa Romeo ar urma sa fie decis la jumatatea lunii aprilie, atunci cand Fiat va da publicitatii strategia grupului in perioada 2010-2014.
via | AutomotiveNews si autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Deja imi imaginez un Alfa Giulieta "entry level" cu un motor de 1,4 litri si 80 CP pe care sa scrie cu rosu "Coure Sportivo", cat si un interior "elegant" in culorile traditionale VW: negru, gri antracit, eventual un gri mai deschis si bej pentru cei mai "fistichi".
respecte...
@inot: bine zici.
VW face profit pacalind oarecum clientii: platforma Golf e peste tot;la Octavia, Leon,Yeti,A3. Apoi Tuareg, Cayenne si Q7 sunt practic aceeasi masina cu aceeasi platforma! Smecheria asta nu va tine o vesnicie!
Acum, serios , hai sa vedem un pic cam de unde ar avea Fiat-ul bani ...vb de Fiat S.p.a. , nu numai de divizia auto si iti dau doar un exemplu : Magneti Marelli , subsidiara Fiat S.p.a. , ai idee , pe romaneste , cui vinde produsele ?! Hai sa vedem :
- iluminare tehnologie LED ( faruri, stopuri, aplicatii cu LED ) : Mercedes , BMW, Opel, Vw, Audi , Land Rover
- injectoare GDI - VW , GM
- sistemul de suspensie : Ford
- amortizoare : Mercedes ,PSA, GM
- sisteme electronice( instrumente de bord, produse mixe informatice, navigatie , radio , climatizare, etc ) : PSA, SAIC, VW , Audi, Renault
- sistem evacuare: Ford, GM, VW
Banutii prin urmare vin si de la cei de sus, de la Iveco, de la FPT , Teksid ,Comau , etc ...poate or avea datorii dar atata timp cat se investeste in tehnologie , cercetare , produse , etc si mai au si profit , nu poti sa vii tu ,DAN, din Romania si sa spui sa Alfa nu e de nasul Fiat-lui .
Mi-a facut placere sa ma ' contrez' cu tine dar din pacate nu mai timp . O zi buna si nu mai fi suparat :)))