Fiat pregăteşte revenirea modelelor Bravo şi Punto, dar până atunci lansează 500X

de Bogdan Mirică
Miercuri, 07.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fiat a publicat planurile sale de extindere a gamei pentru următorii patru ani. Pe lista de priorităţi se găsesc Punto şi Bravo, dar şi derivatul pentru teren accidentat, 500X.

Fiat şi-a făcut publice planurile de dezvoltare pentru următorii ani, dezvăluind implicit o serie de modele care vor vedea lumina zilei în următorii patru ani. Constructorul italian a decis să îşi împartă gama în două, încercând astfel să se adreseze unui public diferit, cu aşteptări diferite şi cu posibilităţi financiare diferite.

Gama Fiat va include o linie de modele abordabile, adresate persoanelor pragmatice, şi o linie de modele aspiraţionale, cu un design emoţional. Dacă prima linie va avea în centru Panda, a doua se va baza pe 500.

Modele pragmatice

Pentru clienţii aflaţi în căutarea vehiculelor practice, Fiat va lansa în 2015 un sedan compact, urmat de două variante ale acestuia: un hatchback şi un break. Hatchbreak-ul va lua locul îmbătrânitului Bravo, încercând să readucă Fiat într-un segment compact din ce în ce mai disputat.

Esential 1.3 milioane de maşini a vândut Fiat în 2013.
1.9 milioane de maşini speră să vândă Fiat în 2018.
Constructorul italian va reveni şi în segmentul B, acolo unde şi Punto are nevoie de o nouă generaţie.
Gama va fi completată în 2017 de un crossover compact, cel mai probabil un înlocuitor pentru Sedici. Iar micul Panda a fost lăsat la urmă, noua sa generaţie urmând să debuteze abia în 2018.

Modele emoţionale

De cealaltă parte, linia de modele emoţionale va include în viitorul apropiat crossover-ul 500X, bazat pe platforma lui Jeep Renegade, dar disponibil cu cinci uşi şi cu un sistem de îmbunătăţire a aderenţei.

Lui i se va adăuga un model special în 2015, cel mai probabil roadsterul dezvoltat de Fiat împreună cu Mazda. Cele două modele vor fi exportateşi dincolo de Ocean, în Statele Unite.

Această strategie expusă de Sergio Marchionne ar trebui să ajute Fiat să atingă o creştere a vânzărilor, prognozată să ajungă la 1.9 milioane de unităţi pe an, până în 2019. Anul trecut, Grupul Fiat a vândut doar 1.3 milioane de maşini.

Comentarii (19)

  • Asta din ciclul hai sa-i prostim pe fraieri! Ne-am oripilat indeajuns la vederea L-ului insa lucrurile par sa nu se opreasca aici!
    7 19
  • FIAT merge mai departe si bine face! Istoria obliga acest nume de legenda sa continue o traditie de peste un secol! In ciuda esecurilor survenite in anii '90, italienii nu au incetat sa-si iubeasca masina nationala! Si cum sa nu iubesti o marca a carei sigla a stat pe capota a doua dintre cele mai bine vandute 5 automobile din lume!
    18 8
  • Dacia Plant
    Astia se folosesc de istoria modelului 500 ca sa arate ce ? Deja au trecut limitele normalului. Pana si VW cu modelul Golf nu se mainfesta asa sau cei de la Mini.
    3 11
  • @mishazaitez
    O iubesc atat de mult incat Golful este cea mai vanduta maisna in Italia!
    4 8
  • Dacia Plant

    @ no name-ul

    O fi cel mai bine vandut model. De ce? Pentru ca italienilor le place diversitatea. Nu cred ca in Italia se vand mai multe Golfuri decat toate modelele italiene la un loc. Aceste domina peisajul automobilistic si asta e vizibil pentru oricine a calatorit in Italia si are un minim de spirit de observatie. Daca mergi in Italia si conform obicieiului mioritic, au atentia atrasa doar de Q7 sau X5-uri, nu poti observa aceasta realitate!
    8 4
  • capitalistu'
    @mishazaitez Tu ai fost prin Italia? Sincer poate ai citit prin vreo statistica dar e aberant sa spui si sa crezi asa ceva. E plin de Fiat.
    5 5
  • capitalistu'
    Scuze, corect @no name
    3 4
  • in 2012, top 4 cele mai vandute modele in italia au fost italienesti...insa a fost un an extrem de slab la vanzari.
    golful nu e nici in top 10 daca retin bine.
    9 2
  • my bad, e pe 7:
    1 FIAT PANDA 117.759
    2 FIAT PUNTO 79.685
    3 LANCIA YPSILON 44.417
    4 FIAT 500 42.918
    5 FORD FIESTA 42.043
    6 CITROEN C3 36.403
    7 VOLKSWAGEN GOLF 34.414
    8 VOLKSWAGEN POLO 31.831
    9 ALFA ROMEO GIULIETTA 29.869
    10 TOYOTA YARIS 28.099
    7 1
  • Numai Panda s-a vandut cat toata gama VW la un loc:)))
    7 3
  • Lasati-l fratilor pe bietul anonim... In comunitatea de emigranti in care a locuit el toata lumea avea masini jarmane. Si din astea marea majoritate erau Golf. Asa a tras si el concluzia respectiva...
    7 1
  • Punto si Tutankamon
    Fiat e penibil.

    Mai lungeste mult ciorba cu Punto si Bravo ??
    Fiat prefera sa ne invete alfabetul.Urmeaza in gama 500 a,b,c ...y si z

    Nu multumim !
    8 5
  • Ai citit articolul de fata ? In 2013 Fiat Group ( fara Chrysler ) a vandut in toata lumea 1.3 milioane de masini . Mai PUTIN decat au vandut in 2013 pe plan global BMW, Audi sau Mercedes ! Iar azi la Bursa actiunile Fiat au primit un dus foarte rece dupa ce au suferit cea mai mare scadere zilnica din ultimele 30 luni . La un moment scazusera cu peste 10 % astfel incat pentru cateva minute Bursa a suspendat temporar tranzactiile cu actiuni Fiat , lucru care se intampla foarte rar .
    4 3
  • @hateri
    linistiti-va, ce atata ura! Exista si marci interesante, desi stim cu totii ca VW si mai ales Haudi sunt cele mai bune din 7 galaxii..intoarceti-va la insipizeniile voastre gri, mai bine!
    8 4
  • zero barat
    Conduc de ceva timp un Albea FL 2006 de care sunt super multumit.Apa , paie si bataie si ......drumuri forestiere.
    5 3
  • Mihnea
    In mare masura din cauza ignorantei cumparatorilor au disparut marci de renume si care produceau masini bune, precum oldsmobile, pontiac, saab, rover, mg si iata..lancia, de care nu se spune nimic in planul cincinal FCA! Eu zic sa ne luam toti VW si sa incheiem subiectul!
    6 0
  • Este pentru prima oara in ultimii ani cand aud ca se vorbeste oficial de succesor pt Punto si Bravo, le-a mai venit mintea la cap, era o mare greseala sa renunte la clasa mica si la compacta, segmente unde Fiat statea foarte bine in trecut.

    @Mihnea
    In mare masura nu prea ai dreptate, o marca de prestigiu nu poate supravietui doar cu renumele, greseli de conducere care duc la anumite compromisuri ale produsului final, atat la calitate cat si la anumite decizii care nu se potrivesc imaginii si pretentiilor unei marci, toate acestea duc la disparitie, exista si ignoranta, dar nu atat de multa incat sa duca la disparitia unei marci, daca acea marca ofera ceea ce trebuie, un fan Lancia ce model si-ar putea cumpara in prezent? Modele Chrysler cu sigla Lancia? Cam greu de facut asta.
    4 0
  • Mihnea
    @dan

    Acum nu prea are ce sa isi cumpere un fan Lancia, poate Delta, care e o masina reusita. Insa acum cativa ani avea ce alege, Thesis-ul de exemplu a fost o masina grozava!
    1 0
  • @Punto si Tutankamon - daca fiat 500 ne invata alfabetul, atunci VW Golf ne invata sa numaram 1,2,3, ... 7!
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru