Fiat şi-a făcut publice planurile de dezvoltare pentru următorii ani, dezvăluind implicit o serie de modele care vor vedea lumina zilei în următorii patru ani. Constructorul italian a decis să îşi împartă gama în două, încercând astfel să se adreseze unui public diferit, cu aşteptări diferite şi cu posibilităţi financiare diferite.
Gama Fiat va include o linie de modele abordabile, adresate persoanelor pragmatice, şi o linie de modele aspiraţionale, cu un design emoţional. Dacă prima linie va avea în centru Panda, a doua se va baza pe 500.
Modele pragmatice
Pentru clienţii aflaţi în căutarea vehiculelor practice, Fiat va lansa în 2015 un sedan compact, urmat de două variante ale acestuia: un hatchback şi un break. Hatchbreak-ul va lua locul îmbătrânitului Bravo, încercând să readucă Fiat într-un segment compact din ce în ce mai disputat.
Constructorul italian va reveni şi în segmentul B, acolo unde şi Punto are nevoie de o nouă generaţie. Gama va fi completată în 2017 de un crossover compact, cel mai probabil un înlocuitor pentru Sedici. Iar micul Panda a fost lăsat la urmă, noua sa generaţie urmând să debuteze abia în 2018.Modele emoţionale
De cealaltă parte, linia de modele emoţionale va include în viitorul apropiat crossover-ul 500X, bazat pe platforma lui Jeep Renegade, dar disponibil cu cinci uşi şi cu un sistem de îmbunătăţire a aderenţei.
Lui i se va adăuga un model special în 2015, cel mai probabil roadsterul dezvoltat de Fiat împreună cu Mazda. Cele două modele vor fi exportateşi dincolo de Ocean, în Statele Unite.
Această strategie expusă de Sergio Marchionne ar trebui să ajute Fiat să atingă o creştere a vânzărilor, prognozată să ajungă la 1.9 milioane de unităţi pe an, până în 2019. Anul trecut, Grupul Fiat a vândut doar 1.3 milioane de maşini.
@ no name-ul
O fi cel mai bine vandut model. De ce? Pentru ca italienilor le place diversitatea. Nu cred ca in Italia se vand mai multe Golfuri decat toate modelele italiene la un loc. Aceste domina peisajul automobilistic si asta e vizibil pentru oricine a calatorit in Italia si are un minim de spirit de observatie. Daca mergi in Italia si conform obicieiului mioritic, au atentia atrasa doar de Q7 sau X5-uri, nu poti observa aceasta realitate!
golful nu e nici in top 10 daca retin bine.
1 FIAT PANDA 117.759
2 FIAT PUNTO 79.685
3 LANCIA YPSILON 44.417
4 FIAT 500 42.918
5 FORD FIESTA 42.043
6 CITROEN C3 36.403
7 VOLKSWAGEN GOLF 34.414
8 VOLKSWAGEN POLO 31.831
9 ALFA ROMEO GIULIETTA 29.869
10 TOYOTA YARIS 28.099
Mai lungeste mult ciorba cu Punto si Bravo ??
Fiat prefera sa ne invete alfabetul.Urmeaza in gama 500 a,b,c ...y si z
Nu multumim !
@Mihnea
In mare masura nu prea ai dreptate, o marca de prestigiu nu poate supravietui doar cu renumele, greseli de conducere care duc la anumite compromisuri ale produsului final, atat la calitate cat si la anumite decizii care nu se potrivesc imaginii si pretentiilor unei marci, toate acestea duc la disparitie, exista si ignoranta, dar nu atat de multa incat sa duca la disparitia unei marci, daca acea marca ofera ceea ce trebuie, un fan Lancia ce model si-ar putea cumpara in prezent? Modele Chrysler cu sigla Lancia? Cam greu de facut asta.
Acum nu prea are ce sa isi cumpere un fan Lancia, poate Delta, care e o masina reusita. Insa acum cativa ani avea ce alege, Thesis-ul de exemplu a fost o masina grozava!