Alianța Fiat-Chrysler traversează o perioadă dificilă în ultimii ani, însă CEO-ul Sergio Marchionne este pregătit pentru o serie de decizii radicale în speranța că situația financiară se va îmbunătăți.
Agenția de presă Bloomberg citează surse din cadrul companiei potrivit cărora Fiat va anunța în 1 iunie o amplă reorganizare a constructorului. Astfel, Fiat va renunța complet la modelul subcompact Punto, iar vestea vine la scurt timp după ce Marchionne a sugerat o soartă similară și pentru modelul compact Tipo. În urma acestei decizii, gama Fiat va fi compusă doar din modelele de orar 500 și Panda. Pe de altă parte, producția lui Panda va fi mutată la uzina Fiat din Polonia.
Între timp, uzinele pe care Fiat le deține în Italia la Torino și Napoli vor fi reconfigurate pentru a produce un nou SUV Maserati și SUV-uri sub brandul Jeep. De altfel, Marchionne a confirmat anterior că intenționează să dezvolte cât mai mult brandul Jeep. Decizia de a produce modele Maserati și Jeep la uzinele din Italia este justificată din rațiuni de costuri: potrivit lui Marchionne, nu este rentabil că modele ieftine precum Fiat 500 sau Panda să fie produse în țări europene cu salarii foarte ridicate, întrucât marjele de profit sunt scăzute.
De asemenea, sursele citate susțin că producția lui Alfa Romeo MiTo, care în prezent are loc tot la Torino, va înceta definitiv.
Ca urmare a acestor decizii, la uzina Fiat din Torino nu se va mai produce niciun model cu sigla Fiat.
Uzina respectivă a fost inaugurată în 1939 de dictatorul Benito Mussolini, iar în anii '70 ajunsese la o producție anuală de peste 600.000 de unități. În prezent, producția uzinei a scăzut la mai puțin de 50.000 de unități pe an.Via Bloomberg
Pe de alta parte, sa ramai descoperit la clasa mica, acolo unde unii fac f multi bani... nu stiu cat e de ok.
Dar si asta e cumva cu dus si intors. Pentru ca banii pe care Fiat i-ar investi intr-un succesor al lui Grande Punto, sunt investiti in Jeep si Maserati. Profitul de acolo poate fi mai mare. La fel si investitiile. Iar cand concurenta ta se numeste BMW, Audi si Mercedes, e f greu sa te impui. Are c---e aces M.
Fiat 500 nu este chiar ieftin, oricum probabil că va mai fi ținut încă cinci ani.
Iar Jeep este o marca tot mai cautata. SUV-urile, lasand la o parte latura lor practica sau nu, au vanzari din ce in ce mai bune. Fie ca vorbim de clasa mica, compacta, de lux sau low cost.
Si mai e ceva, referitor la clasa mica: a devenit tot mai aglomerata. Deci inca un concurent in plus, care sa se ridice la nivelul lor, inseamna cheltuieli f mari pentru constructor.
Este ca si cum i-ai reprosa lui Tesla ca nu face masini de genul lui Zoe, pentru ca segmentul are potential. Dar nu despre asta e vorba.
Serios acu, monocultura Fiatului 500 produs în Polonia cu toate declinările lui (ca și Panda, vîndută aproape exclusiv în Italia) va continua bine-mersi și după 2020 - mai ales că s-au lansat noile motorașe Firefly cu 3, respectiv 4 cilindri (1.0 / 120 CP și 1,33 l /180 CP - ambele turbo.)
...Știre care, repet, ar fi meritat dezvoltată și de AM (btw, la știrea despre suspendarea temporară a fabricației 308-ului GTI trebuia adăugată alta - a tăierii definitive din gamă a 208-ului GTI - păcat, zic eu.)
P.S. Puține surse... spre deloc analizează cauza reală a mutării producției unor modele Fiat la polonezi. Mai clar, mașinile fabricate acolo s-au dovedit a fi superioare calitativ ălora făcute-n Italia.
...Surprinzător și nu prea, dar n-are rost să mai intrăm în dinamica externalizării (și a) producției auto în tărir cu mână de lucru nu doar mai ieftină, ci și mai motivată.
Ca să nu zic mai puțin lenevită. :-)
Acum 30 de ani FIAT producea si vindea 20% dintre autoturismele Europei...! majoritatea masini de clasa mini, mica, compacta...
Datorita acestor modele a cumparat : Ferarri, Maserati, Lancia, Alfa Romeo, Iveco, New Holland, apoi Chrysler, Jeep, Dodge....
Acest Sergio, la fel că și Carlos Ghosn au curajul sa urmeze un drum diferit, original. Ghons mizează f mult de electrice, iar Sergio M. pe replasarea grupului pe piata. Maserati, Alfa și Ferrari trebuie gândite precum "cărțile de vizită ale companiei". Una e sa fie ele imaginile companiei și alta e sa fie Fiat Panda. Nici VW nu gândește asta. Când spui VW te gândești de la Golf in sus. Când spui BMW, te gândești de la Seria 5 in sus. De ce sa te mulțumești cu puțin? Sergio, go, go, go! Da, boss, e al naibii de greu! Mai baga un cartuș de țigări și încă o sticla de wisky! Și mai pune o steluță pe Jeep. Sa o vadă mai bine și Land ROVER și X5. Nu Ford Kuga sau Opel Grandland, adică ceva de nivelul lui Opel și Renault! ;)
Chevrolet a plecat din Europa
GM a plecat, lăsând Opel la PSA
FCA renunţă la Punto şi Tipo
Cam tot ce e maşină americană, cam cade din Europa.
Motivele sunt concurenţa puternică VAG, Renault Nissan, PSA
şi faptul că americanii NU s-au dus tare în China!!
VAG, Renault Nissan, PSA, Mercedes, BMW le merg foarte bine în China
dar americanii slab tare
De aici şi veniturile mari ale Europenilor şi banii de cercetare, dezvoltare, înnoire.
Fiat nu există în China, şi cu asta am cam spus tot. Păcat.