Fiat pregateste oferta de preluare Opel: 750 de milioane de euro

De Mircea Meșter
Publicat Sambata, 02.05.2009
Dupa ce a ajuns la un acord de alianta cu Chrysler, Fiat se pregateste sa cumpere si Opel. Oferta italienilor este de 750 de milioane de euro.

Esential

750 de milioane de euro este oferta pe care Fiat o va face pentru preluarea Opel.

Seful Grupului Fiat, Sergio Marchionne, se va afla luni la Berlin, unde va negocia cu reprezentantii guvernului german preluarea companiei Opel. Informatia este una oficiala si a fost publicata astazi de presa germana, care citeaza surse din Guvern.

Sergio Marchionne va avea intalniri de nivel inalt cu ministrul Economiei din Germania, Karl-Theodor zu Guttenberg, si cu cel al Afacerilor Externe, Frank-Walter Steinmeier. Desi in prima faza Fiat a negat intersul pentru Opel, Marchionne declara, imediat dupa stabilirea aliantei cu americanii de la Chrysler: "Trebuie sa ne concentram de acum pe Opel. Este partanerul nostru ideal".

Declaratiile acordate presei de catre Armin Schild, membra a comitetului director Opel, arata ca Fiat a pregatit deja o oferta de preluare a companiei germane, aceasta ridicandu-se la 750 de milioane de euro. Statul german a declarat, prin vocea Cancelarului Angela Merkel, ca Opel va primi ajutorul financiar guvernamental cerut (3.3 miliarde de euro) doar in conditiile in care va gasi un aliat care sa poata sa garanteze pentru aceasta suma. Compania Opel este una dintre cele mai mari din Germania, fiind considerata un simbol al industriei auto teutone si avand circa 26.000 de angajati doar in tara de origine.

Daca Fiat va prelua Opel, compania italiana se va afla la conducerea a doua simboluri ale industriei auto mondiale, dupa ce italienii au stabilit vineri un acord cu Grupul Chrysler.

In urma acestuia, Fiat primeste 20% din Chrysler, urmand ca procentul sa creasca la 51% pana in 2013.

via | AFP

Comentarii (10)

  • mihail
    bv lor
    bv lor ca stiu sa profite de situatia in care se afla industria auto, si nu numai
    si ca au si cascaval cu ce sa le ia .....bv lor
    0 0
  • Fiat
    ar fi bine pt industria din europa ...si pt fiat pt ca Opel nu are viitor alaturi de GM
    0 0
  • Bravo Fiat!!!!!!
    se vede clar ca fiatu nu mai e marca ieftina si proasta de altadata.....dovada vanzarile foarte bune din ultimii 3 ani.......pai de unde credeti ca au ei dintrodata atatia bani pt a prelua opelul cand te gandesti ca o cumparat ceva actiuni de la chrysler........bravo fiat!!!!.......sa fie si fiat bravo:))))))
    0 0
  • @davyd
    au bani de la stat ca intotdeauna, nu din vanzari nemaintalnite taaa daca ai sa te uiti pe vanzarile din ultimii ani ai sa observi ca ce pierdusera in perioada 2000-2004 au castigat in ultimii 3 ani per total balanta e tot 0 in ultimii 10 ani(e a n'a oarta cand au fost salvatide stat si acum au prins un moment bun ..tre sa fi talamb sa nu iti imaginezi ca statul italian nu si-a bagat coada si ca directorii lor nu au vazut prin asta intrarea pe piata din state..piata total inaccesibila lor...oare de ce??)
    0 0
  • andrei
    fiat+opel
    bravo fiat pt miscarile de anul acesta.
    la cat mai bune masini;)
    0 0
  • @davyd
    nu numai ca balanta pe ultimii zece ani iese pe plus, ma rog nu conteaza cum iese si cum nu, da au primit bani de la stat, chiar au fost stiri aici pe automarket ca fiat a primit sau a cerut ajutor, dar ce conteaza e ca in ultimii ani au facut multi bani si asta le da sanse bune pentru credite mari, au conditii avantajoase la creditare pentru ca au demonstrat ca pot sa vanda cu galeata, si de acolo vine cea mai mare parte a banilor, chiar seful lor spunea "cele mai bune afaceri se fac pe banii altora" oricum e destul de mult pentro orice producator auto sa scoata 750 de milioane de euro, si la un moment data cand vroiau sa preia Landrover si Jaguar spuneau ca pot acuperi doar o anumita suma orice mai mare de atat le afecteaza prea mult capacitatea de contractarea a creditelor.
    Daca preluarea va avea loc si opel intra in ograda Fiat, noul grup Fiat va incepe sa se bata cu VW la vanzari, competitia ne va face noua foarte bine, masini mai bune si mai ieftine din partea amandurora.
    0 0
  • Cristian
    Praf in ochi
    Sunt multe dedesubturi ale acestei povesti si fiecare spune ce-i vine mai usor la gura.

    Sunt mai multi care vor sa ia o felie din Opel.
    O felie pentru ca GM nu vinde tota compania, pachetul majoritar tot la ei va ramane.
    Sanse mai reale decat Fiat le are Magna International.
    Chiar daca Fiat vrea nu vrea Opel.
    Fiat nu poate spera la mai mult decat achizitia unui pachet de 20-30% si o cooperare pe termen lung.
    Fiat nu este cea mai serioasa dintre companii, un parteneriat intre Opel si Fiat s-a incheiat in 2005 din cauza neseriozitatii italienilor.
    Mireasa se duce sa cerseasca mana mirelui la socru mare ....multa prostie si praf in ochi.

    P.S: Redactorii de la Automarket ar trebui sa preia toata stirea de pe AFP, nu numai ce le convine lor.
    0 0
  • Fiat a prostit odata GM luandu-i 2 mld dolari si lasandu-i motoarele diesel CDTI pe care Opel le pune si acum pe masinile sale.

    Daca ii mai prostesc inca odata pe cei de la GM, rusine lui GM (desi acum s-ar putea ca GM sa-si ia revansa dandu-le o firma aproape falimentara).

    Pe de alta parte Fiat ar avea acces la informatii despre cum sa faci masini mult mai bune decat ce produc ei acum si aici ar castiga mai toata lumea.

    Sa vedem cat le e de usor sa concureze capitalul rusesc. Parca vad ca daca vor castiga o parte din Italia rama65bdne fara gaze o vreme :)
    0 0
  • Cristian
    Pt maka
    Nu a fost prosteala cu CDTI care defapt este un singur motor.
    1.7 nu are treaba cu Fiat.
    1.3 a fost dezvoltat in cooperare de GM Europa si Fiat, ambele companii au drepturi si licente asupra lui.
    Singurul care intra in discutie este 1.9, un motor dealtfel foarte reusit.

    Alta a fost prosteala.

    Magna Int. este firma canadiana nu are treaba cu rusii.

    Rusii apar in ecuatie doar daca Gaz merge impreuna cu Magna.

    Ramane de vazut.
    0 0
  • LauCalin
    experienta crizei
    La Fiat ar fi a doua criza in ultimii 10 ani si se pare ca a invatat ceva din prima criza. Sa-ti coordonezi colaborari si investitii pe timp de criza care nu aduc profit imediat se pare ca are mai mare succes decat in cazul unei productii in aceasta perioada.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru