Esential
750 | de milioane de euro este oferta pe care Fiat o va face pentru preluarea Opel. |
Seful Grupului Fiat, Sergio Marchionne, se va afla luni la Berlin, unde va negocia cu reprezentantii guvernului german preluarea companiei Opel. Informatia este una oficiala si a fost publicata astazi de presa germana, care citeaza surse din Guvern.
Sergio Marchionne va avea intalniri de nivel inalt cu ministrul Economiei din Germania, Karl-Theodor zu Guttenberg, si cu cel al Afacerilor Externe, Frank-Walter Steinmeier. Desi in prima faza Fiat a negat intersul pentru Opel, Marchionne declara, imediat dupa stabilirea aliantei cu americanii de la Chrysler: "Trebuie sa ne concentram de acum pe Opel. Este partanerul nostru ideal".
Declaratiile acordate presei de catre Armin Schild, membra a comitetului director Opel, arata ca Fiat a pregatit deja o oferta de preluare a companiei germane, aceasta ridicandu-se la 750 de milioane de euro. Statul german a declarat, prin vocea Cancelarului Angela Merkel, ca Opel va primi ajutorul financiar guvernamental cerut (3.3 miliarde de euro) doar in conditiile in care va gasi un aliat care sa poata sa garanteze pentru aceasta suma. Compania Opel este una dintre cele mai mari din Germania, fiind considerata un simbol al industriei auto teutone si avand circa 26.000 de angajati doar in tara de origine.
Daca Fiat va prelua Opel, compania italiana se va afla la conducerea a doua simboluri ale industriei auto mondiale, dupa ce italienii au stabilit vineri un acord cu Grupul Chrysler.
In urma acestuia, Fiat primeste 20% din Chrysler, urmand ca procentul sa creasca la 51% pana in 2013.via | AFP
si ca au si cascaval cu ce sa le ia .....bv lor
la cat mai bune masini;)
Daca preluarea va avea loc si opel intra in ograda Fiat, noul grup Fiat va incepe sa se bata cu VW la vanzari, competitia ne va face noua foarte bine, masini mai bune si mai ieftine din partea amandurora.
Sunt mai multi care vor sa ia o felie din Opel.
O felie pentru ca GM nu vinde tota compania, pachetul majoritar tot la ei va ramane.
Sanse mai reale decat Fiat le are Magna International.
Chiar daca Fiat vrea nu vrea Opel.
Fiat nu poate spera la mai mult decat achizitia unui pachet de 20-30% si o cooperare pe termen lung.
Fiat nu este cea mai serioasa dintre companii, un parteneriat intre Opel si Fiat s-a incheiat in 2005 din cauza neseriozitatii italienilor.
Mireasa se duce sa cerseasca mana mirelui la socru mare ....multa prostie si praf in ochi.
P.S: Redactorii de la Automarket ar trebui sa preia toata stirea de pe AFP, nu numai ce le convine lor.
Daca ii mai prostesc inca odata pe cei de la GM, rusine lui GM (desi acum s-ar putea ca GM sa-si ia revansa dandu-le o firma aproape falimentara).
Pe de alta parte Fiat ar avea acces la informatii despre cum sa faci masini mult mai bune decat ce produc ei acum si aici ar castiga mai toata lumea.
Sa vedem cat le e de usor sa concureze capitalul rusesc. Parca vad ca daca vor castiga o parte din Italia rama65bdne fara gaze o vreme :)
1.7 nu are treaba cu Fiat.
1.3 a fost dezvoltat in cooperare de GM Europa si Fiat, ambele companii au drepturi si licente asupra lui.
Singurul care intra in discutie este 1.9, un motor dealtfel foarte reusit.
Alta a fost prosteala.
Magna Int. este firma canadiana nu are treaba cu rusii.
Rusii apar in ecuatie doar daca Gaz merge impreuna cu Magna.
Ramane de vazut.