Fiat va expune la Salonul Auto de la Paris una dintre cele mai iubite variante ale modelului Panda. Este vorba despre Panda 4x4, derivatul cu capacităţi off-road.
Noua generaţie măsoară 3.69 metri lungime, 1.67 metri lăţime, 1.60 metri înălţime şi are un ampatament de 2.3 metri. Dimensiunile, mai generoase decât cele ale vechiului model, au fost învelite într-un design nou, caracterizat de bosaje ceva mai largi, spoilere modificate, un profil puternic conturat, elemente decorative din aluminiu şi un scut de protecţie în partea frontală. Nu lipsesc nici elementele de protecţie pentru zona inferioară a caroseriei, caroserie disponibilă acum în două nuanţe noi, un portocaliu Sicilia şi un verde Toscana metalizat.
Nuanţele se regăsesc şi la interior, acolo unde verdele, bejul şi portocaliul pot fi întâlnite la nivelul cusăturilor tapiţeriei din piele ecologică. Fundalul intrumentelor de bord a fost şi el modificat, iar tunelul central găzduieşte acum noi spaţii de depozitare.
DOUĂ MOTORIZĂRI: 0.9 TWINAIR ŞI 1.3 MULTIJET
Pentru propulsia noului Panda 4x4, Fiat a pregătit premiatul motor pe benzină TwinAir Turbo de 0.9 litri şi 85 de cai putere, alături de un clasic Multijet de 1.3 litri şi 75 de cai putere.
Gama de motorizări este un adevărat pas înainte, comparativ cu ceea ce găseam pe vechea generaţie.
Unitatea TwinAir propune o îmbunătăţire cu 40% a cuplului motor, faţă de vechiul motor de 1.2 litri. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu a doua generaţie a dieselului Multijet, care beneficiază de un cuplu motor mai mare cu 30%.TRACŢIUNE INTEGRALĂ PERMANENTĂ
Tracţiunea noului Panda 4x4 este asigurată în permanenţă de ambele axe. Sistemul este gestionat de un sistem electronic, care repartizează cuplul punţii faţă sau spate în funcţie de nivelul de aderenţă detectat.
La capitolul sisteme de siguranţă, Panda 4x4 vine echipat în standard cu sistemul de control al stabilităţii (ESC), dar şi cu un diferenţial electronic (ELD) care blochează roata ce pierde aderenţă şi îmbunătăţeşte tracţiunea pe suprafeţe alunecoase, cum ar fi gheaţa sau zăpada.
Lista dotărilor de serie disponibile pe noul Panda 4x4 include, pe lângă deja enunţatele ESC şi ELD, climatizare manuală, radio CD cu MP3, jante de 15 inch cu pneuri de 175/65, oglinzi electrice, închidere centralizată pe telecomandă şi tetiere anterioare.
Lista de opţionale este însă şi mai bogată şi include de la suport USB până la sistem de navigaţie.
@Alex Radoi Majoritatea masinilor de pe piata noastra nu-s facute pentru drumurile proaste de la noi. Logan-ul a fost gandit sa aiba garda la sol mai mare pentru ca se adreseaza tarilor fara drumuri moderne.
E pacat ca masinile italienesti au la noi o eticheta de fiabilitate redusa. Intr-un test ADAC de acum cativa ani pe podium era o masina italieneasca din grupul FIAT.
Ce e adevarat este ca Fiat-urile sunt cam piperate la pret pentru ce ofera.
Din pacate la noi in rrominia (daca nu va place amintiti-va ca suntem minoritari in tara noastra), Fiat continua sa aibe o proasta reputatie din cauza "mecanicilor" ( a se citi maimute ) angajate pe la servisurile gen Autoitalia, care cica sunt autorizate si instruite.
Totusi 4x4 asta nu prea se leaga de ideea de masina mica, de oras, in schimb functioneaza ceva mai bine in conditii meteo dubioase.
NU m-ai inteles. Voiam sa spun ca Urban Cruiser mi se pare o masina penibila, pentru ca se vrea a fi un fel de crossover care mai si costa ENORM, desi nu are nici garda si nici tractiune de crossover. Exemplul cu Loganul este primul care imi vine in minte. Un Suzuki SX4 de exemplu, care CHIAR ESTE COSSOVER, are si tractiune integrala, si garda la sol de vreo 19 cm, deci MARE, si costa 14.500eu cu echipare full. Urban Cruiser am imprersia ca sare de 20.000eu si e VARZA.
http://www.youtube.com/watch?v=fAg4DdXAp7Y
Cred ca Panda 4x4 s-a descurcat bine, chiar daca a avut nevoie de un mic avant pe traseu. De altfel, la anul se implinesc 30 de ani de la primul Panda 4x4. Daca nu era un model ok, nu cred ca rezista atatia ani pe piata.
Despre noul model, un cuplu mai bun cu 40% fata de al motorizarii anterioare de 1.2 litri benzina, inseamna un progres, care teoretic va ajuta mai mult masina. Despre 1.3 Multijet multe cuvinte de bine, in ceea ce priveste fiabilitatea si cifrele de consum, aspecte aflate chiar de la proprietari. Cei de la Fiat sustineau candva ca daca motorul este bine intretinut, acesta rezista cel putin 250.000 kilometri fara interventii... Iar despre fiabilitatea actualului Panda, am auzit direct de la proprietari ca este cel putin ok. Oamenii respectivi detin masini cu motorizari pe benzina cat si diesel, de care spun ca nu vor sa se desparta, chiar daca unele sunt fabricate in 2004.
Probabil noul model poate sa fie ''penalizat'' de un pret cam mare, avand in vedere noutatile pe care le inglobeaza, fata de generatia pe care se pregateste sa o inlocuiasca. Asa cam stau lucrurile si cu Panda 100 HP, un model care imi place, dar care daca ar fi fost importat la noi, ar fi insemnat un pret mare de comercializare. Cel putin asa mi-a spus cineva de la reprezentanta Fiat, in momentul in care m-am interesat de acest model. Un pret mare pentru noul Fiat Panda 4x4 si apropiat de al lui Suzuki Jimny ar putea inclina balanta spre acesta din urma... Vom vedea cum stau lucrurile dupa lansare.
Varianta 4x4 diesel 12.150 EUR
Varianta 4x4 benzina 10.500 EUR
Varianta 2x4 diesel 8.700 EUR
Varianta 2x4 benzina 10.350 EUR
http://www.as.com/motor-mercado/articulo/fiat-panda-4x4-fiat-panda/20121018dasdasmme_3/Tes