Fiat ii da in judecata pe chinezi pentru plagiat
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pentru ca au copiat aproape perfect formele lui Panda prin modelul Peri, Great Wall sunt chemati in judecata de Fiat.
Dupa ce Mercedes si BMW au depus plangeri oficiale legate de copiile pe care constructorii din China le-au realizat, le-au produs si le vand pe piata interna si nu numai (vezi Shuanghuan si ale lor copii dupa X5 si Smart), italienii de la Fiat intra si ei in jocul de-a v-ati ascunselea cu asiaticii.
Suparati pentru ca Great Wall Motors au fabricat Peri, un mini SUV si in acelasi timp o copie aproape fidela a lui Panda, italienii au anuntat ca vor depune o plangere penala asupra chinezilor, care vor sa exporte in Europa modelul-copie. In aceste conditii, Eurasia Motor, importatorul oficial Great Wall in Italia, a anuntat ca nu va introduce modelul deocamdata pe piata de pe Batranul Continent, asteptand deznodamantul afacerii de plagiat.
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
toate bune!
aici nu e vorba de asemanare, logo-ul de pe grila si restul amanuntelor. Traim intr-o vreme a globalizarii... Panda si cu Peri (modelul asiatic), se aseamana, dar problema este ca asiatici vor sa lanseze in europa aceasta masina, acceasi piata unde este promovat panda. (iar in ultima perioada au dat bani grei pentru asta)
@Soo - Relazeaza-te! C1 si 107 sunt facute sub acelasi acoperis! ;)
107 este produs de Peugeot.
Peugeot si Citroen fac parte din acelasi concern.
E logica sa se imparta intre marci platformele.
Si sa vinzi aceeasi masina sub doua sigle diferite mi se pare lipsa de respect pentru consumatori.
In special la PSA vezi practica asta....
In egala masura dubele Citroen, Peugeot si Fiat sunt masini identice, difera doar logo-ul; la fel tripleta C1,107, Aygo; Platforma comuna vor avea Fiat 500 cu viitorul Ford ka.
Nu e o rusine sa ai platforma comune. DIFERENTA este ca partenerii de mai sus impart si investiile si profitul pe cand chinezii FURA (sau fac reverse-engeneering)concepte de design deja finalizate si taie practc costurile de dezvoltare pentru design (pana la 200 milioane euro la un model) urmand sa scoata masini ieftine care sa concureze originalul.
E cum s-au facut afaceri in ROkmania la inceputul anilor 90: Unii au facut firme impreuna cu parteneri care aveau bani, i-au folosit pentur investii, au scos partenerul initial banos din firma si dupa multi bani in care a rotit banii si a facut profit de-abia daca i-a dat investitorului banii initiali.
Daca chinezii sunt destepti sa prelungeasca procesele si sa scoata profit din afacerea asta, partea cu moralitatea se vede clar ca nu ii deranjeaza si pana la urma se vor gasi destui clienti care nu vor avea probleme de morala de tip european si vor cumpara ceva ieftin care le satisface nevoia de deplasare.
Pe Lexus de ce nu la-u dat cei de la MBZ in judecata ca doar le copie liniile de la inceput?
Pt ca nu au nici-o sansa legala.
Dar chinezi fiind mai mici si noi pe piata mai toti incearca sa-i sperie si sa-i intimideze cand fac si ei o masina inspirata de la alta.
Dar caini latra si omul serios merge inainte.
AndreiRN - daca au putere de munca sa puna mana sa munceasca nu sa copieze tot ce se produce in diverse domenii.Iar calitatea produselor...hmm lasa de dorit,parerea mea.
plus are mult mai putin in lungime fata de fiat si cred ca rotile is de 13 fata de 14 ale fiatului
Iti cumperi masina chinezeasca, mergi cu ea linistit pe bulevard si poc....intra unu smecher cu un Q7 care nu stie ce-i aia culoarea rosie la semafor, te ia din plin....si abracadabra ...nu mai esti! Bafta!
P.S.: Exemplul cu accidentul e unu cat se poate de real....Bucuresti, intersesctie, semafoare, Ford Focus trece pe culoarea verde si apare un Q7 si-l loveste in plin, undeva pe la 60 la ora...doar o mana zgariata de geamul spart si o durere de picior..
Intai ar trebui sa devi un OM si poate dupa aia vei fi luat in serios cu scenariile tale de film.
Vad aici multa invidie pt niste oameni care muncesc si lumea apreciaza munca lor ca altfel nu ar primi 25% din salariile lor din restul lumi. O invidie a romanului care nu este capabil sa faca o bicicleta, motorete sau macar o masina de tuns iarba ca sa nu vb de una de mers.