Esential
2009 | este anul in care va debuta noua tehnologie fara came. Primul model beneficiar va fi Fiat 500. |
2009 | este anul in care va debuta noua tehnologie fara came. Primul model beneficiar va fi Fiat 500. |
Grupul Fiat are ganduri mari in ceea ce priveste tehnologia viitoarelor sale modele. Astfel, italienii vor sa doteze noile Alfa Junior si mult-premiatul Fiat 500 cu motoare fara came sau axe cu came, urmand sa utilizeze, in schimb, un sistem de activare a valvelor fara utilizarea camelor clasice.
In cazul in care noul sistem ar intra in productie, am vorbi de o premiera in industria auto de serie. Tehnologia de activare a valvelor fara came este utilizata in Formula 1, principalul sau avantaj fiind posibilitatea de a activa sau dezactiva unul sau mai multi cilindri ai motorului, in functie de necesitati. Noua tehnologie va intra in productia de serie in 2009 si va aduce cu sine o economie de combustibil de circa 20% in paralel cu o imbunatatire a performantelor prin eliminarea completa a energiei pierdute prin rotirea camelor sau a axei cu came.
"Fiat va utiliza aceasta tehnologie pentru a putea atinge mai usor standardele Euro 6. In acest caz, nu va fi necesara dezvoltarea unei noi generatii de catalizatoare, eliminarea camelor fiind o solutie ceva mai ieftina", sustine Andrew Close, editor la Global Insight.
Foarte interesant va fi faptul ca Fiat va aborda motoarele diesel prin noul sistem, acestea urmand sa se numeasca, cel mai probabil, Multiair.Sursa: Leftlane
Tot ca de obicei italienii nu au educatia rabdarii si a meticulozitatii , de aceea nu duc lucrurile bine pana la capat si probabil ca vor avea probleme tehnice dupa lansare.
Nu in ultimul rand e posibil ca ei sa vina cu ideea si apoi altcineva sa o perfectioneze si sa profite de ea pe piata (vezi injectia de inalta presiune diesel , proiect finalizat de catre BOSCH desi inceput de FIAT).
Foarte probabil BMW.
Majoritatea inovatiilor testate in Formula 1 sunt aplicate in productia de serie, incepand cu franele disc in anii '60 (care atunci erau o raritate la masinile de serie)
Si din moment ce Ferrari o foloseste, fiind proprietate FIAT, era doar o chestiune de timp pana aceasta inovatie sa iasa pe piata.
Ei (Fiat) practic cu asta supravietuiesc, pentru ca de multa vreme nu mai fac masini grozave.
Uitati-va cu ce masini circula italienii in Italia!