Fiat creşte producţia uzinei sale din Serbia pentru a face faţă cererii lui 500L

de Bogdan Mirică
Luni, 25.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fiat a anunţat că va mări cadenţa de producţie a actualului 500L începând cu această lună, pentru a face faţă cererii crescute pentru monovolumul italian.

Esential 40.000 de comenzi a primit Fiat pentru actualul 500L din septembrie până în februarie.
2500 de muncitori are uzina Fiat din Kragujevac, Serbia.
Noul Fiat 500L se bucură de o primire călduroasă din partea publicului. Nu este la fel de popular ca varianta clasică a lui 500, însă monovolumul are parte de un număr de comenzi destul de mare.

Aşa se face că uzina Fiat din Serbia, acolo unde se produce noul 500L, se aşteaptă să livreze între 110.000 şi 150.000 de unităţi anul acesta, după ce comenzile din ultimele şase luni au depăşit ţinta fixată iniţial de oficiali.

Antonio Cesare, şeful diviziei Fiat Serbia, a declarat că producătorul italian a primit deja 40.000 de comenzi pentru 500L, în intervalul septembrie-februarie. Comenzile ar putea să rămână pe un trend ascendent dacă Fiat reuşeşte să vândă noul 500L şi pe piaţa din Rusia, fără taxe vamale.

De asemenea, din luna iunie a acestui an, uzina sârbă din Kragujevac va începe să livreze 500L şi dincolo de Ocean, pe piaţa din SUA.

Urmareste Automarket
În prezent, uzina asigură volum pentru piaţa din Europa de Vest şi are 2500 de angajaţi. Lor li se vor adăuga alţi 600 de muncitori după creşterea producţiei lui 500L. Decizia de a mări capacitatea de asamblare dovedeşte încă o dată inspiraţia Fiat de a investi un miliard de euro într-o uzină veche, unde odată se producea modelul Yugo.

via automotivenews (înreg.)

Comentarii (10)

  • Asa mare bataie sa fie pt 500L?
    Nu reusesc sa-mi dau seama care ar fi profilul clientului pentru acest Fiat...
    16 19
  • Publicul feminin il prefera in fata concurentei cu modele "colturoase".
    14 5
  • Dupa publicitate, familiile tinere reprezinta publicul tinta.
    10 7
  • Alpine
    Un anonim spunea ca segmentul sportivelor premium cu traditie (cele readuse la viata dupa o lunga perioada), nu exista. Ei bine, cine se inseala acum? Eu zic nu numai ca exista, dar e unul de succes.
    25 5
  • intr-adevar acest 500L este de-o frumuseste rar intalnita! publicul feminin este topit dupa el. rahat! fata de 500-le simplu asta este o uratenie PURA! Cei care nu au indeajuns de multi bani pt o masina dintr-o clasa superioara a oricarui grup (FIAT included) au gasit in masina asta o adevarata afacere (elementul decisiv fiind spatiul+pretul ).
    10 8
  • Acest autoturism face parte din acea categorie de maasini in a caror producere Fiat s-a dovedit a fi specialist, care desi nu exceleaza la design, s-au vandut foarte bine. Poate spune cineva ca mai vechile 500 sau 600, Punto sau Panda, sau chiar stravechiul Topolino erau capodopere in materie de design? Nu. Au fost masini ieftine si fiabile. Celor care se mira de cererea mare pentru modelul fabricat in Serbia le amintesc ca exista o categorie de persoane care au o existenta in cea mai mare parte a ei citadina, persoane care doresc masini mici, agile dar si usor de parcat. Aceste perosoane nu au neamuri la tara, nu au de carat porc si zaibar de Paste si de Craciun si prin urmare, nu sunt interesate de masina "clasica" a romanului care presupune portbagaj enorm in care sa indese produsele agro-zootehnice pe care i le dau cu drag parintii ori de cate ori, parasind multinationala care-i da o iluzie a faptului ca este orasean, se intoarce la glie! Daca la masina de oras pe care si-o doreste categoria minoritara in Romania, despre care povesteam mai sus, se mai adauga un al doilea rand de usi astfel incat scaunul pentru bebe sa fie mai usor de manevrat si un plus de spatiu in spate astfel incat sa incapa landoul, veti intelege de Fiat mizeaza pe familiile tinere ca si potentiali clienti pentru masinuta cu pricina. Aceste familii carora li se adreseaza 500 L mai au o problema pe care publicul roman, atat de dornic de masini cu spatiu interior nu o poate intelege, aceea ca NU VOR LOGAN!
    9 6
  • da Misha esti destept! Ai vreun copil?doi? Dc nu sa te vedem atunci ce parere vei avea despre masinile aflate intr-o clasa superioara caci se pare ca in mintea ta ai numai cocalari ce umbla cu porcul in portbagaj (nu ma refer la logan bineinteles). As vrea sa te vad plecat cu un 500L in concediu la mare cu 2 amici de vreo 3/4 ani dupa tine ...
    3 3
  • MIRCEA
    Mi se pare prosteasca argumentarea unora care atunci cand vine vorba de spatiu interior, baga Dacia la inaintare (fara sa fi mentionat nimeni ceva de aceasta marca inainte) ca un exemplu de prost gust sau lipsa a culturii auto. Parerea mea e ca tocmai aceia care vin cu placa aceasta sunt inculti si lipsiti de orizont.
    6 2
  • @Yoyo
    Fratilor, sa stiiti ca sunt destept. In orice caz mult mai destept ca voi.
    A zis cineva ce va de dus la mare. Vorbeam de oameni cu o existenta citadina care merg cu masina preponderent in oras.
    Cat despre exemplul ala destept legat de amici de 3 patrimi (oi fi vrut tu sa redactezi 3-4 ani dar doar ai vrut) nu pot sa-ti spuna decat ca nebunia asta cu lipsa de spatiu atunci cand te deplasezi cu plodul dupa tine este doar o boala a societatii moderne! Obisnuieste-ti-va plozii sa nu luati dupa voi juma' de apartament si nevestele sa renunte la ale 7 rochii de seara si 7 perechi de pantofi cu toc in concediu la mare si o sa vedeti ca se poate face un concediu si cu o masina mai mica. Eu oricum vorbeam despre deplasari in oras, dar daca tie-ti trebuie camion sa pleci in concediu e problema ta.
    Dupa logica ta nimeni nu ar trebui sa cumpere masini mici.
    @Mircea
    Am dat exemplul Loganului pentru ca oricat ai nega tu, ala cu bun gust si cultura auto, exista ideea preconceput conform careia e pacat sa-ti iei masina mica de 10 000 -12000 de euro, cand poti la banii aia sa-ti iei Logan. Dupa cum exista si ideea preconceputa ca masina tre' sa fie foarte mare ca oricum nu ai ce cara cu ea.
    3 1
  • @Misha Se pare ca nu am inteles eu bine modul in care ai catalogat persoanele care au nevoie de ceva mai mult spatiu intr-un automobil, mii de scuze insa citez "Aceste perosoane nu au neamuri la tara, nu au de carat porc si zaibar de Paste si de Craciun si prin urmare, nu sunt interesate de masina "clasica" a romanului care presupune portbagaj enorm in care sa indese produsele agro-zootehnice pe care i le dau cu drag parintii ori de cate ori, parasind multinationala care-i da o iluzie a faptului ca este orasean, se intoarce la glie! " OK am inteles aia sunt tarani si doar ei isi cumpara astfel de masini cu scopul bine definit de tine!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru