Oficialii Fiat-Chrysler au anunțat recent că sunt interesați de orice parteneriate, alianțe sau chiar fuziuni pentru a reduce costurile de operare și a-și consolida poziția pe piețele din Europa și America de Nord.
Alianța a fost abordată inițial de Grupul PSA Peugeot-Citroen, care era interesat în special de posibilitatea de extindere pe piața nord-americană, însă în cele din urmă fuziunea a fost respinsă de Fiat-Chrysler.
Între timp, rivalii de la Volkswagen și Nissan susțin că nu sunt interesate de parteneriate sau fuziuni cu alianța italo-americană.
Astfel, Volkswagen a anunțat că nu este interesat de brandurile premium Alfa Romeo și Maserati deținute de Alianța Fiat-Chrysler, sub pretextul că "Grupul Volkswagen deține deja branduri de lux", potrivit CEO-ului Herbert Diess, care se referă la branduri precum Audi, Porsche sau Lamborghini.
Între timp, Hiroto Saikawa, CEO-ul Nissan, a anunțat că "nu știe nimic" despre intenția partenerilor de la Renault de a lansa o ofertă de preluare a Alianței Fiat-Chrysler.
De altfel, statul francez, cel mai mare acționar Renault, a anunțat că prioritatea este Alianța Renault-Nissan.
"Priotatea absolută pentru statul francez este Alianța Renault-Nissan", afirmă un purtător de cuvânt al guvernului francez.Publicația Financial Times a relatat în această săptămână că Renault intenționează să fuzioneze cu Nissan în următoarele 12 luni și să lanseze o ofertă de preluare a Alianței Fiat-Chrysler.
Ma gandesc ca asta ar vrea R-N-M de la FCA, care desi are in portofoliu marci cu pedigree, cam sufera la dezvoltare si promovare de produse noi.
FCA este cam jumate din Renault Nissan (înainte să apară Mitsubishi) şi cam jumate din PSA.
PSA nu mai are bani că a cumpărat Opel, iar Renault vrea totul ieftin.