Presa internațională speculează de mai mult timp că Alianța Fiat-Chrysler a început să dezvolte un nou motor turbo cu 6 cilindri în linie.
Informațiile au fost confirmate practic după apariția unui patent care arată o perspectivă a modului în care va fi construită nouă unitate de propulsie.
Proiectul a primit numele de cod GME-T6 (Global Medium Engine Turbo-6) și este în stadiu incipient de dezvoltare, însă publicația Moparinsiders oferă acum și o serie de informații de natură tehnică.
Sursa citată afirmă că noul motor va beneficia de tehnologia eBooster care promite cu 25% mai multă putere și eliminarea lag-ului. În plus, Moparinspiders afirmă că noul motor va fi disponibil în mai multe versiuni care vor avea între 365 de cai putere și puțin peste 500 de cai putere.
Dezvoltarea noului motor a început înainte de confrmarea fuziunii Alianței Fiat-Chrysler cu Grupul PSA Peugeot-Citroen, astfel că este incert modul în care acesta va fi integrat în cadrul noului constructor.
Totuși, zvonurile spun că noul motor va fi disponibil inclusiv pentru modele ale Alianței FCA comercializate pe piața europeană, astfel că ar putea ajunge inclusiv pe unele modele de performanță dezvoltate pentru unul dintre brandurile Grupului PSA.
Via Motor1
Ciudate decizii in momentele astea de rascruce tehnologica.
un l6 merge montat longitudinal, iar peugeot-citroen-opel au modele numai cu motoare transversale. ( a trecut vreme exotica pe cand volvo punea un L6 de 3.0 transversal ...pfff ce vremuri ) si in orice caz, psa ar trebui prima data sa face un L4 de 2.0, nu sa sara in liga mare.
acest motor e in cel mai bun caz pentru modelele de peste ocean, si poate giulia, dar nici un model din fiat si psa nu are ce sa faca cu el .
asta nu inseamna insa nu pot sa incerce si ca trebuie sa ma asculte.
In primu rand nu cred ca va iesi pe piata prea curand!!....posibil in 2-3 ani
In al 2-lea rand FCA au V6-le de 2.9 litri cu 500 de cai...
Si atuncia de ce schimbi un un 3L de 500hp cu un alt 3L de 350-500hp??
Ar fi minunat daca noul motor ar fi de o cilindree mica!!!!
1.8 inline 6 sau 2L inline 6......ar fi bun si sub capota unui 508 sau a unui Opel Insignia...
In plus..is deja satul de motoare 'clasice' de 2L si 4 pistoane.....cea mai penala combinatie de motor cu ardere interna din ultimi 100 de ani.....
Cel mai sigur va fi pentru piata americana ca in Europa nu il vad sa treaca normele de poluare acest motor .
Il pot folosi si PSA daca chiar vor, ei chiar au demonstrat ca stiu sa faca masini performante, odata in motorsport (Citroën WRC...) sau supercaruri gen Citroën GT, Peugeot 907,Onyx GT etc