Anul trecut, Fiat Chrysler a decis să vândă divizia de componente Magneti Marelli către Calsonic Kansei pentru 6.2 miliarde de euro, astfel încât a rezultat al șaptelea cel mai mare furnizor auto din industrie.
Tranzacția a fost închisă acum la 5.8 miliarde de euro, în urma unor modificări ale rezultatelor financiare înregistrate de Magneti Marelli.
“Relația cu FCA rămâne una importantă, întrucât vom continua să îi servim ca urmare a unui acord multi-anual,” a declarat Beda Bolzenius, CEO Calsonic Kansei.
Noul business va funcționa sub numele Magneti Marelli CK Holdings. Potrivit datelor Automotive News, Magneti Marelli și Calsonic Kansei se aflau în Top 100 producători de piese auto și componente pe locurile 28 și 29, cu 9,2 și, respectiv, 9,1 miliarde dolari cifră de afaceri, conform bilanțurilor din 2017.
Via Automotive News
Nu numai frenezia vânzărilor “înţelepte” intră în calcul; pot fi adăugate alte decizii neinspirate, precum împingerea Lanciei în moarte clinică şi dispensarea de Ferrari (ceea ce au făcut cele două pentru faima industriei auto italiene – mai ales pe latura motorsport – nu se exprimă în cuvinte).
Bine măcar că lista “dispensărilor” nu se compară cantitativ cu cea a monştrilor din RC.
Oricum, dragă…Marx, ţi s-a împlinit “sublimul” vis, nu? Ai vrut să ajungă ţăndări civilizaţia (culturală) euroamericană. Ca ortodox, nu mă simt indiferent – iar satisfăcut nici atât – deoarece nu interpretez superficial un îndemn evanghelic precum “Nu iubiţi lumea” (1-Ioan 2:15), din moment ce, în chiar următorul verset, se specifică în ce constă “lumea” : “pofta trupului şi pofta ochilor şi trufia vieţii” (cel mai elocvent exemplu în acest sens este “civilizaţia” văzută şi asimilată doar ca expresie a consumerismului şi întreţinută de Statul-Corporaţie, el însuşi de chintesenţă materialist-marxistă).
Revenind la subiect, FCA se bazează orbeşte pe capacitatea lui…Jeep nu numai de a menţine întreaga structură pe linia de plutire, ci şi de a urca spre vârf (al piramidei profitului). Din păcate, deja se ştie că ciclonul “electric” nu va ocoli aria Jeep (am admis, cu chiu, cu vai, motorizările Fiat, aidoma pustnicului care recunoştea jenat că este păcătos, însă ţinea să precizeze: “În schimb, nu sunt eretic!”). În atare condiţii, îmi pare cu atât mai regretabil faptul că un “clasic” al design-ului este vizat pentru revenire: Jeep Wagoneer.