Sergio Marchionne: "O fuziune ar putea crea un nou producător auto care să fie numărul unu mondial"
Cei de la Tofas au anunţat în 2013 că vor să construiască 580.000 de unităţi ale viitoarei berline, în timp ce versiunile hatchback şi break ale viitorului Bravo ar trebui să atingă hotarul de 700.000 de unităţi produse.
Programul de investiţii care totalizează un miliard de euro va fi derulat din 2016 până în 2023, care pare să fie sinonim cu viitorul ciclu de producţie al succesorului lui Bravo. O declaraţie a oficialilor Tofas pentru Automotive News confirmă faptul că tratativele cu Fiat Chrysler Automobiles sunt în ultimele faze înainte de aprobarea definitivă, fiind definitivate ultimele condiţii ale investiţiei.Fiat pregăteşte revenirea modelelor Bravo şi Punto, dar până atunci lansează 500X
Producţia generaţiei Bravo lansate în 2009, care avea loc la fabrica Fiat din Cassino (Italia), a fost oprită în luna iulie a anului curent. Cei de la Fiat au confirmat că Bravo va avea un succesor încă din 2011, italienii fiind nemulţumiţi de rezultatele de vânzări ale compactei lor şi promiţând un model mai radical, precum a fost Nissan Qashqai la momentul debutului său pe piaţă. Până să construiască urmaşul lui Bravo şi derivatele sale, fabrica Tofas din Turcia construieşte modelele Linea, Doblo şi Fiorino, precum şi modelele Citroen Nemo, Peugeot Bipper şi Opel/Vauxhall Combo.Marchionne: "Următorul Fiat Bravo va fi complet diferit"
Via AutomotiveNews (înreg.)
Tu ai impresia ca pe tot ce este scris "made in china" e prost facut ? Daca tot continuam cu idei de genul asta si de la acest aspect vom pleca de fiecare data cand cumparam un bun, pai o sa ajungem azi-maine sa fim in costumul lui Adam si sa nu avem nimic.
Nu tin partea chinezilor...din contra....sunt si eu frustrat uneori ca multe lucruri nu se mai produc in zonele/fabricile unde se produceau inainte, insa traim in vremurile globalizarii, iar totul se bazeaza pe profit (cat mai mult profit). Atata timp cat in China forta de munca e ieftina, acolo sunt marea majoritatea a producatorilor de diverse piese/subansamble etc etc este de inteles ca toata lumea produce in China. De la chiloti, scobitori, piese auto, masini, electronice, nave spatiale...si azi-maine OZN-uri.
Pana la urma un lucru facut in China poate fi mai bun calitativ sau mai prost. Acest lucru se reflecta in preturi. Vrei la ora actuala ceva de calitate, scoti banu. Asta e politica de cand ii lumea si mai ales in ultimii ani. Exista "n" categorii de produse mai bune sau mai putin bune, iar pretul este un indicator al calitatii, fie ca ne place sau nu.
Plus ca la marile companii, unde exista niste standarde de calitate si niste procese de productie riguros stabilite, nu prea mai conteaza ca scrie "made in china/mexic/india/what ever".
Da, poate unii o sa vina cu argumentul ca totusi, intre doua produse fabricate in diferite zone ale lumii pot aparea diferente in calitatea fabricatiei sau in calitatea subansamblelor ce compun acel bun. Eu zic ca totul tine de furnizorii cu care compania lucreaza si distantele intre fabrica si furnizori (ca nu o sa colaboreze o fabrica in germania cu una din china pentru o anumita piesa, cand poate sa o aduca de la o fabrica din polonia sau romania, atata timp cat sunt intrunite acele standarde).
Un Mercedes fabricat in Germania are piese in el din toata lumea, inclusiv din Romania. Impresia oamenilor e ca mama ce masina nemteasca e. Da, e, pentru ca nivelul tehnologic e la un anumit nivel in producerea unui Mercedes, iar acel nivel tehnologic este riguros cerut la toti cei cu care compania colaboreaza. Nu respecti anumite standarde, nu te califici sa imi furnizezi mie ca fabrica acea componenta.
La fel si cu un laptop care poate are numele de pe carcasa japonez de exemplu, insa componentele individuale sunt facute in china, vietnam, pakistan sau pe luna. Lumea o sa cumpere acel laptop pentru imaginea de marca si pentru calitate. Si uite cum acea calitate poate fi oferita cu x, y, z componente fabricate cine stie pe unde. De ce ? Pentru anumite standarde de calitate pentru diferitele categorii de produse: de la cele ieftine si accesibile la cele de top.