Fiat are tehnologia pentru hibrizi, dar nu o foloseşte: "Vrem să menţinem costurile şi profiturile"

de Daniel Popescu
Vineri, 04.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fiat susţine că are tehnologii pentru dezvoltarea unor hibrizi şi maşini autonome, însă nu le foloseşte încă datorită strategiei sale pentru menţinerea costurilor şi beneficiilor.

Fiat este unul dintre puţinii constructori care nu are încă niciun hibrid în gama de modele, însă producătorul italian a dezvăluit cu ocazia Salonului Auto de la Geneva care este strategia sa în această privinţă.

Potrivit lui Sergio Marchionne, preşedintele grupului Fiat - Chrysler, compania deţine toate tehnologiile pentru dezvoltarea unor astfel de modele, însă preferă să menţină costurile la un nivel cât mai scăzut, motiv pentru care nu le foloseşte încă.

"Fiat - Chrysler are toate tehnologiile folosite în maşina viitorului, de la hibrizi la condus autonom. Le avem şi continuăm să dezvoltăm tot ceea ce dezvoltă şi ceilalţi constructori, dar am adoptat o strategie conservatoare pentru menţinerea costurilor şi beneficiilor. Fiat are capacitate de dezvoltare şi achiziţie, dar întotdeauna avem ca obiectiv să înţelegem fezabilitatea şi profitabilitatea", a explicat el.

Cu toate acestea, Marchionne a refuzat să dezvăluie când va apărea primul hibrid Fiat şi oferă ca exemplu faptul că tehnologiile anunţate la Geneva vor apărea pe modelele de seria abia peste 5 ani.

"Vom vedea.

Va mai dura încă 5 ani până când tehnologia anunţată astăzi la Salonul Auto de la Geneva de către rivalii noştri va ajunge pe piaţa", a adăugat el.

Via IlSole24Ore

Comentarii (8)

  • Bravo lor! Apreciez asemenea initiative.
    8 11
  • Marian
    Eu nu ii inteleg pe astia de la Fiat. La momentul asta in Romania, modelul Punto se livreaza cu o singura motorizare. Mi se pare putin amuzant ce scrie la ei pe site legat de aceasta motorizare: "Sufletul lui Punto este chiar motorul. Descoperă filosofia downsizing și bucură-te de performanțe maxime cu impact minim asupra mediului înconjurător ale motorizării EasyPower 1.4/ 77 CP benzină."

    Care filosifie downsizing cand asta e un motor de acum 20 ani si altii au o gama variata de motorizari ?
    19 4
  • Toyota ofera 97 cp pentru motor 1,4 benzina ... macaronarii mai au de invatat !
    3 10
  • @....Opel/Chevrolet ofereau 100 cp si Kia 110 cp tot pentru 1.4 benzina aspirate. Asta in 2012.
    11 2
  • Motorasul asta de 1.4 (1368cc) fie el si de 20 de ani poate duce si 600000 mii de km, poate sa duca masina la 190km/h, extraurban poate scoate consumuri sub 5%, fiind un pic gurmand in oras. A fost lansat in 2005 avand 77 hp, euro 4, acum a fost urcat la euro 6, i s-a pus start/stop, deci e un motor flexibil.
    0 2
  • @Sam93
    Ce inițiativă apreciezi, bre? Că nu-i nicio inițiativă. Din contră!
    8 4
  • E ca si cum as spune ca pot sa devin un campion mondial in WRC, dar deocamdata stau si-mi mangai pisica, ca nu vreau sa ard calorii inutil. Hai ba...
    4 0
  • Adevarul e ca n-au nevoie de vanzari si tehnologie in piata deloc !
    Modele noi? Investitii? Pentru ce ?!
    Ar trebui sa domoleasca ritmul asta alert in care clientii ii sufoca in showroom-uri si nu-si pot orora comenzile la timp datorita supraproductiei. HAHAHAHAHAhahaha

    Cineva sa-i trezeasca pe astia de la Fiat !
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru