Urmașul pe linie directă al actualului Fiat Linea a fost prezentat astăzi oficial în Turcia, în cadrul Salonului Auto de la Istanbul. Noul sedan compact dezvoltat de Fiat se numește Aegea (se citește "Egeea", n.r.) și va intra pe piața din Turcia în această toamnă, urmând să fie prezent ulterior pe alte 40 de piețe pe care activează Fiat, implicit în România.
Desenat de Centro Stile Fiat și produs la uzina pe care Fiat o deține în Bursa, Turcia, Noul Fiat Aegea a primit acest nume cu dedicație pentru Turcia, țară care va sprijini producția sedanului compact al mărcii italiene. "Noul model Fiat apare pe lume ca o combinație unică de confort, eficiență și tehnologie. Cu ajutorul efectului pe care îl oferă designul italian a fost dezvoltat un proiect de calitate cu proporții de sedan pur și puternic", notează Fiat în comunicatul oficial alăturat fotografiilor oficiale cu noul sedan.
Conform oficialilor italieni, Aegea este un model construit încă din start pentru a fi un sedan. faptul că nu este derivat dintr-un hatchback, așa cum se întâmplă în cazul multor modele din segment, este un avantaj mai ale la nivel de proporții, ceea ce înseamnă că designul general al acestui model nu a avut de suferit din cauza unei astfel de adaptări.
2000 de oameni au lucrat la dezvoltarea proiectului Aegea în ultimii trei ani la Tofaș R&D, centrul de cercetare și dezvoltare pe care Fiat îl deține în Turcia.Este de notat faptul că liniile noului sedan italian nu seamănă cu nimic din actuala gamă a mărcii, concentrată mai ales pe variante de caroserie derivate din succesul pe care l-a avut și îl are pe piață modelul 500. Astfel, facem cunoștință cu o grilă frontală imensă, cu blocuri optice frontale legate de grilă și cu un spate dominat de blocuri optice semiovale. Fiind un sedan destinat piețelor care apreciază spațiul interior, noul Fiat Aegea oferă un ampatament foarte ridicat, de 264 de centimetri, reflectat în spațiul interior, dar și un portbagaj de 510 litri, identic cu cel pe care-l are Dacia Logan, de exemplu.
Sub capota lui Fiat Aegea se vor regăsi motoare care vor oferi între 95 și 120 de cai putere, ele adresându-se atât celor care preferă benzina, cât și amatorilor diesel. Nu există detalii legate de aceste motoare, însă știm că versiunile diesel fac parte din familia Mutlijet II de eră modernă a celor de la Fiat, cel mai bun consum fiind de mai puțin de 4.0 litri/100 km.
Fiat Aegea va fi un model care se va încadra cel mai probabil în zona inferioară-medie de preț în segmentul sedanurilor compacte, ceea ce înseamnă că rivalii săi vor fi Renault Fluence, Skoda Rapid și chiar Dacia Logan.
Totuși, modelul Fiat nu face rabat de tehnologie. Pachetul UConnect beneficiază de un centru de control în forma unui display touch color cu diagonala de 5 inch care comandă pachetele Bluetooth, streaming-ul audio, sistemul de recunoaștere vocală, navigația TomTom și camera de marșarier.
Avand in vedere ca este urmasul lui Linea ar trebui sa fie in plaja de pret 8.000 - 15.000 EUR.
Portbagajul e foarte incapator insa sincer sunt curios ce rezolutie va avea ecranul...pentru ca pana acum Fiat a oferit grafica slaba si pixelata, specifica mai mult modelelor mai vechi.
Se va bata intr-adevar cu Rapid si Fluence insa nu cu Logan care e in alta plaja de preturi (Aegea va porni ca preturi cam de pe la varianta de top a Logan-ului).
Nu trebuie sa ne asteptam la materiale moi si foarte prietenoase insa pe de alta parte nici concurenta directa (Rapid, Fluence, Elantra) nu le foloseste decat in cazul schimbatoarelor si volanelor, de altfel locurile cele mai atinse de catre soferi.
@Crystyann Nu stiu daca ai observat insa toti producatorii au marit preturile in ultimii 3-4 ani fata de acum 6-7. Ofera mai multe dotari, finisari mai bune si sunt obligati sa ofera o siguranta superioara, rezultand cresteri ale costurilor care se reflecta in preturi. Partea buna e ca majoritatea au promotii. Unii permanente stil Hyundai (e doar un tertip de marketing de fapt la ei), altii doar cu anumite ocazii. Ideea e ca reducerile trebuie urmarite si chiar merita mai ales pe praful asta si in cazul unor masini de volum-buget.
Fiatul asta nu cumva concureaza cu Octavia?
Rapid concureaza cu mai micul Albea (care nu mai e) si Peugeot 301/ Citroen C-Elysee, Toledo, Logan ...
@Tibi, Rapid nu concureaza cu nici un Albea. Rapid este compact ( segment C) de intrare , nu subcompact.
Interiorul imi aduce putin cu Fiat 500x, iar asta nu-i deloc rau, arata modern. Daca va avea un pret de 8.000- 15.000 euro maxim, va fi un best buy in clasa sedanurilor compacte, avand in vedere spatiul interior asemanator cu clasa medie.
Cat priveste Aegea, eu sunt foarte multumit de cum arata. Iar de motoare sunt convins ca vor fi foarte bune. Atat multijet-urile diesel cat si multiair-urile pe benzina. Cat priveste concurenta cred ca e vorba de Rapid (degeaba ai punte de compacta daca esti mai mica decat o subcompacta), C-Elysse, Toledo. Cu Logan va concura doar daca va avea 3 stele EuroNCAP.
P.S. ca daca e gandita de rusi, faliment va scrie pe Fiat
albea a fost o porcarie si va ramane o porcarie... iar asta iti va spune orice taximetrist din Romania... pentru ca limba turca n-o stiu prea multi
jeff
sumo
belson
mary