Noul Fiat Tipo a fost prezentat în premieră la finalul anului 2015 în cadrul unui eveniment special desfășurat în Turcia. Modelul de clasă compactă este asamblat în cadrul fabricii din Bursa, Turcia, iar producția a demarat în prima parte a anului 2016.
Modelul de clasă compactă dezvoltat de italieni este disponibil în trei versiuni de caroserie: hatchback, sedan și break. Sedanul a înlocuit în gamă vechiul Linea, hatchback-ul a fost gândit drept urmașul lui Bravo, iar break-ul a fost considerat înlocuitorul lui Croma.
În doar trei ani de la debutul producție, Fiat Tipo a fost asamblat în jumătate de milion de unități. Exemplarul cu numărul 500.000 este un Tipo hatchback în versiune Sport, ediție devoltată alături de specialiștii din cadrul Mopar. Acesta a fost vopsit în culoarea Passion Red și integrează motorul de 1.6 litri Multijet de 120 de cai putere.
Pentru a stimula și mai mult vânzările lui Tipo, Fiat a introdus recent două versiuni noi: Street și Mirror. Cu toate acestea, există voci apropiate companiei care spun că italienii vor renunța în scurt timp la serviciile modelului de clasă compactă.
Una peste alta, felicitări fiat! Per total Tipo e o mașina reușită.
Atât. Pompier. În rest dezastru: clasă mică vraiște, compactă cât de cât, medie în sus zero. Alfa încă sub apa. Lancia pe fundul marii. Chrysler in apa. Le trebuie cineva care să știe să construiască nu să taie.
Nu o fi grupul Fiat etalonul industriei auto... dacă te limitezi la Tipo și 500L. Dar când vorbești de compania asta și te limitezi la doua, trei modele care nu sunt gândite sa concureze cu arhicunoscutele mașini de care te lovești la tot pasul, cred că ar trebui să-ți reevaluezi părerile.
Și încă ceva: o mașina care costa mult peste 30-40000 de euro de euro aduce un profit mai mare decât una care costa 10-15000. Unii se limitează la clasele de volum. Alții se uită mai departe, spre Mercedes-Benz, BMW, Audi, Jaguar sau Porsche. Deci vezi că valea aia cam pare deal.