Fiat a mai cumpărat 3.3% din Chrysler şi deţine acum aproape 70% din acţiunile americanilor

de Mircea Meșter
Luni, 08.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat (foto), îşi desăvârşeşte pas cu pas pariul carierei: italienii au mai cumpărat 3.3% din acţiunile Chrysler. A fost o nouă etapă din drumul spre controlul complet al companiei americane.

Esential 68.49% dintre acţiunile Chrysler sunt deţinute acum de Foat Group.
Fiat Group şi-a exercitat opţiunea de a cumpăra un procent adiţional de 3.3% din Grupul Chrysler, italienii ajungând acum să deţină 68.49% din constructorul american. Această mutare face parte din planul pe termen lung prin care Fiat îşi va asigura toate acţiunile Chrysler, desăvârşirea preluării unuia dintre cele mai mari nume americane fiind echivalentă cu crearea unui grup unitar care, speră italienii, va fi îndeajuns de puternic pentru a se lupta cu celelalte grupuri mari ale industriei auto: Toyoya, Volkswagen şi GM.

În acest moment, Chrysler este sursa de profit a alianţei Fiat-Chrysler, în condiţiile în care Fiat se află într-o pierdere majoră de teren în Europa. În 2012, Fiat Group a pierdut 704 milioane de euro pe Bătrânul Continent, însă veniturile nete ale noul grup format au atins la nivel mondial 1.41 miliarde de euro.

Fără Chrysler, Fiat Group ar fi afişat pierderi totale de un miliard de euro la nivel mondial.

Cumpărarea a 100% din acţiunile Chrysler le va da ocazia celor de la Fiat să beneficieze de acces direct la lichidităţile grupului american, ceea ce va uşura investiţiile comune în viitoare platforme, modele şi tehnologii.

via Automotive News (înreg.)

Comentarii (12)

  • Fara Chrysler ar fi avut pierderi totale de un miliard, dar exista si-un dezavantaj, fara Chrysler ar fi avut in visterie peste 7 miliarde in plus, cu care puteau face noi modele Fiat in clasa mica si compacta si repuneau pe picioare Alfa, in Europa ar fi stat mult mai bine, aceste clase sunt cautate in continuare, iar in SUA cu-n viitor SUV Maserati si noile modele de clasa mare si lux ar fi putut avea o prezenta buna, chiar si cu noi modele Alfa, pe termen lung nu vad acest grup sa faca fata lui Toyota, GM si VAG.
    25 9
  • acum cativa ani Fiat a fost salvat de modelele Panda si 500......care sau vandut destul de bine..........acum se pare ca sa schimbat strategia..
    daca domnu Marchionne crede ca salvarea pe termen lung va veni cu ajutoru Chrysler cred ca e doar opinia lui.....
    Fiat nu se prea vinde in State.......si Chrysler nu se prea vinde pe Batranu Continent......si/deci nu stiu cum de leau venit ideea sa se alieze
    Fiat nare 'putere' sa puna bazele unui grup auto care sa rivalizeze cu VAG sau Toyota......
    grupului VAG ia trebuit 20 de ani sa ajunga unde este........si in plus de asta a investit enorm in tehnologie, calitate,a avut 'cu cine' sasi imparta platforme,motorizari la greu(Audi,Skoda,Seat)
    daca italieni cred ca pot pune bazele unui grup puternic in urmatorii 5-7 ani........ar fi nevoie de un miracol de prin ceruri
    12 13
  • Si Samsung era mic copil pe langa Nokia acum 5 ani si uite ca lucrurile s-au schimbat radical, asa ca nu stie nimeni cum vor fi vanzarile gigantilor auto in urmatorii 5-20 ani. Un mic exemplu: in India, de la inceputul lui 2013 si pana azi Renault a vandut mai multe Dusteruri decat vanzarile VW cu toate modelele. Pe 2012 vanzarile la nivel mondial Daster+Logan+Sandero+Lodgy+Doker sub marcile Renault/Dacia au fost mai mari decat vanzarile Skoda
    25 5
  • Ce urati sunt macaronarii astia :)))))))
    Pot sa cumpere linistiti ca brandurile mele favorite nu sunt afectate.
    6 25
  • Da, Logan and co. au vandut mai bine dar in detrimentul Nissan ceea ce ibseamna de fapt o pierdere pt. grup!
    4 18
  • Mai bine ar schimba modelele FIAT, numai cu 500 nu faci primavara!
    8 3
  • Nu stiu de ce, dar am impresia ca se autodistruge, ii un fel de kamikaze.
    In loc sa-si vada de treaba lui si sa se ocupe de marca Fiat (nu sa tot scoata struto camile 500 in toate modurile posibile... de genul: Scot Matiz cu 7 locuri), sa revitalizeze gama Alfa si sa aibe modele pur sange: Brera, 159, etc si nu Giulietta si alte minunatii care sunt mai mult feminine si mult mai urate comparativ cu un 159 2.4JTD Q4 Rosu Metalizat cu jante pe 18" (idealu meu la Alfa), sau sa se ocupe de Lancia.
    6 9
  • @@Ducu e cea mai mare cretinitate pe care puteai s-o scrii...
    6 5
  • Eu nu prea sunt de acord cu strategia pe care o adopta Fiat. Baga foarte multi bani in America, sute si sute de milioane in conditiile in care Bravo si Grande Punto sunt (total) depasite de concurenta din Europa. Alfa e pe butuci, Lancia e ca si moarta, Albea nu mai este concurent pentru Logan asa cum era acum 7-8 ani, Fiat nu mai vinde motoare diesel marilor constructori asa cum faceau odata... de unde are Fiat atatia bani pentru investitii?
    Singurele modele care merg bine sunt Panda, 500 si din cate am vazut 500L. Adica clasa mini, ceea ce e cam periculos. E ca si cum o echipa de fotbal s-ar baza pe un singur jucator. Si ce te faci daca ala clacheaza?
    10 4
  • inexorabil
    Deocamdata, ambitia lui Marchionne de a se masura cu "tridentul din fata" (de fapt, careu: plus Hyundai!) pare o nerozie pura. Paradoxal, imi zgarie ochii tot mai multe Jeep-uri pe strazile noastre parca turnate pentru muschii off-road ai "celui mai rasunator brand american". Chrysler (divizia) scartaie a supravietuire, dar "rebadging"-ul sub hainele Lanciei a alungat o sumedenie de clienti si fani ai...ambelor marci. Iar Dodge ramane puternic in US; in Europa se impune cu pasi de melc, insa, dupa parerea mea, se situeaza pe o curba ascendenta, ca alternativa de bun gust la "mareea de plictiseala". Dar, per ansamblu, mai este mult pana departe, vorba aceea.
    6 3
  • @LauCalin ... sa-ti raspund la intrebarea : "de unde are Fiat atatia bani pentru investitii?" ...

    pai culmea ironiei ... tot de la americani !!!!!

    au un pachet majoritar ... asta inseamna ca si beneficiile se impart in fc. de procentajul detinut ... asa ca ... e simplu ... ii cumpara pe americani cu banii lor, ai americanilor !!!!!

    v-am mai spus pe-aci ca nu au cheltuit mult cu introducerea fiat pe piata nord americana. si-au pus "pititcaniile" in salile chrysler-group si dupa ce au inceput sa vinda, au inceput sa construiasca ceva separat ...
    nu stiu citi m-au crezut, dar va spun, am vazut cum au intrat in canada si fiat si inaintea lor mitsubishi ... la fel au procedat ambele marci ...

    eu personal nu pot intelege cum va merge aceasta alianta. sint marci care dpdv al fiabilitatii sint slabe. mai nou lumea cauta sa nu cheltuie inutil cu masina ... deci nici unii nici altii nu pot lua mare scofala de la aliat ! unde mai pui ca modelele propuse de fiecare parte a grupului se adreseaza unei piete anume: americana si europeana, care-s total diferite ! nu vei putea convinge prea usor un european (oricit de mult si-ar dori el !) sa iti ia un chrysler 300 cu V6 sau V8 pe benzina sau un american obisnuit cu chrysler-u' sa ia un fiat 500 !!!!! europeanu isi doreste chrysler, dar legislatia si pretul carburantului nu-i "permit" aceasta extravaganta ! americanului ii e pur si simplu frica sa se bage-ntr-o "conserva" gen 500 ! se gindeste la un impact ... deci are alte motive ... asta e ... ca sa aiba oarecare succes, trebuie sa ia ex. vw, ford, gm si sa creeze modele de compromis intre piete ... sa nu fie prea mari, dar nici prea mici ... in fine ... italienii au niste planuri ascunse. nu se pot sti. e clar ca isi asigura piinea ... dar nici chrysler si nici fiat nu-s asa mari ca sa se poata lua "la trinta" cu cei mentionati mai sus de colegi ...

    tin minte ca eram student in cluj si era cam la 1 an dupa fuziunea chrysler-mercedes si au adus la standul mercedes un model chrysler 300M (http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_300M)... sint curios citi ma vor crede ca toata lumea se inghesuia s-o vada pe americana .... dar discutiile erau legate de marimea motorului si a carburantului !!! si ca cele 3 "nemtesti" erau in umbra, chiar daca erau mult peste chrysler la capitoul eleganta, rafinament, calitatea materialelor ... cite chrysler sint in europa ? nesemnificativ, la fel si cu modelele fiat in america de nord ...

    in fine, personal sper ca americanii sa iasa din mina italienilor ... dar ma indoiesc ca asta va fi prea curind. timpul ne va arata ...

    drumuri bune tuturor !
    6 3
  • Poate ca Sergio Marchionne nu dispune de cunostintele ingineresti ale lui Martin Winerkorn sau credibilitatea lui Carlos Ghosn dar cu siguranta este un vizionar si un bun contabil.A salvat odata grupul Fiat de la faliment acum mai bine de 10 ani iar acum se pare ca a facut-o din nou prin preluarea Chrysle Group la un pret derizoriu care le-a pus la dispozitie tehnologie, mai mult sau mai putin performanta si cel mai important, le-a deschis niste porti spre unele piete importante, cum e cea din America de Nord.
    Poate acum lucrurile nu sunt tocmai ok, dar oportunitati exista cu siguranta.
    Dupa parerea mea, grupul Fiat are nevoie de o marca globala de volum care sa se bata cu granzi precum Ford, Toyota, Hiunday, Chevrolet, Volkswagen, Nissan, iar acea marca ar putea fi Dodge.Restul marcilor ca Fiat, Jeep, Ferrari, Maserati, Ram si sper Alfa Romeo au o pozitie bine stabilita in cadrul grupului.
    De marci cu istorie si prestigiu nu duc lipsa, de piete de desfacere la fel, tehnologie au, lichiditati cu siguranta exista, mai ramane sa iasa si cu rezultate, sa se puna pe treaba si sa scoata modele noi
    12 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru