Fiat Group şi-a exercitat opţiunea de a cumpăra un procent adiţional de 3.3% din Grupul Chrysler, italienii ajungând acum să deţină 68.49% din constructorul american. Această mutare face parte din planul pe termen lung prin care Fiat îşi va asigura toate acţiunile Chrysler, desăvârşirea preluării unuia dintre cele mai mari nume americane fiind echivalentă cu crearea unui grup unitar care, speră italienii, va fi îndeajuns de puternic pentru a se lupta cu celelalte grupuri mari ale industriei auto: Toyoya, Volkswagen şi GM.
În acest moment, Chrysler este sursa de profit a alianţei Fiat-Chrysler, în condiţiile în care Fiat se află într-o pierdere majoră de teren în Europa. În 2012, Fiat Group a pierdut 704 milioane de euro pe Bătrânul Continent, însă veniturile nete ale noul grup format au atins la nivel mondial 1.41 miliarde de euro.
Fără Chrysler, Fiat Group ar fi afişat pierderi totale de un miliard de euro la nivel mondial.Cumpărarea a 100% din acţiunile Chrysler le va da ocazia celor de la Fiat să beneficieze de acces direct la lichidităţile grupului american, ceea ce va uşura investiţiile comune în viitoare platforme, modele şi tehnologii.
via Automotive News (înreg.)
daca domnu Marchionne crede ca salvarea pe termen lung va veni cu ajutoru Chrysler cred ca e doar opinia lui.....
Fiat nu se prea vinde in State.......si Chrysler nu se prea vinde pe Batranu Continent......si/deci nu stiu cum de leau venit ideea sa se alieze
Fiat nare 'putere' sa puna bazele unui grup auto care sa rivalizeze cu VAG sau Toyota......
grupului VAG ia trebuit 20 de ani sa ajunga unde este........si in plus de asta a investit enorm in tehnologie, calitate,a avut 'cu cine' sasi imparta platforme,motorizari la greu(Audi,Skoda,Seat)
daca italieni cred ca pot pune bazele unui grup puternic in urmatorii 5-7 ani........ar fi nevoie de un miracol de prin ceruri
Pot sa cumpere linistiti ca brandurile mele favorite nu sunt afectate.
In loc sa-si vada de treaba lui si sa se ocupe de marca Fiat (nu sa tot scoata struto camile 500 in toate modurile posibile... de genul: Scot Matiz cu 7 locuri), sa revitalizeze gama Alfa si sa aibe modele pur sange: Brera, 159, etc si nu Giulietta si alte minunatii care sunt mai mult feminine si mult mai urate comparativ cu un 159 2.4JTD Q4 Rosu Metalizat cu jante pe 18" (idealu meu la Alfa), sau sa se ocupe de Lancia.
Singurele modele care merg bine sunt Panda, 500 si din cate am vazut 500L. Adica clasa mini, ceea ce e cam periculos. E ca si cum o echipa de fotbal s-ar baza pe un singur jucator. Si ce te faci daca ala clacheaza?
pai culmea ironiei ... tot de la americani !!!!!
au un pachet majoritar ... asta inseamna ca si beneficiile se impart in fc. de procentajul detinut ... asa ca ... e simplu ... ii cumpara pe americani cu banii lor, ai americanilor !!!!!
v-am mai spus pe-aci ca nu au cheltuit mult cu introducerea fiat pe piata nord americana. si-au pus "pititcaniile" in salile chrysler-group si dupa ce au inceput sa vinda, au inceput sa construiasca ceva separat ...
nu stiu citi m-au crezut, dar va spun, am vazut cum au intrat in canada si fiat si inaintea lor mitsubishi ... la fel au procedat ambele marci ...
eu personal nu pot intelege cum va merge aceasta alianta. sint marci care dpdv al fiabilitatii sint slabe. mai nou lumea cauta sa nu cheltuie inutil cu masina ... deci nici unii nici altii nu pot lua mare scofala de la aliat ! unde mai pui ca modelele propuse de fiecare parte a grupului se adreseaza unei piete anume: americana si europeana, care-s total diferite ! nu vei putea convinge prea usor un european (oricit de mult si-ar dori el !) sa iti ia un chrysler 300 cu V6 sau V8 pe benzina sau un american obisnuit cu chrysler-u' sa ia un fiat 500 !!!!! europeanu isi doreste chrysler, dar legislatia si pretul carburantului nu-i "permit" aceasta extravaganta ! americanului ii e pur si simplu frica sa se bage-ntr-o "conserva" gen 500 ! se gindeste la un impact ... deci are alte motive ... asta e ... ca sa aiba oarecare succes, trebuie sa ia ex. vw, ford, gm si sa creeze modele de compromis intre piete ... sa nu fie prea mari, dar nici prea mici ... in fine ... italienii au niste planuri ascunse. nu se pot sti. e clar ca isi asigura piinea ... dar nici chrysler si nici fiat nu-s asa mari ca sa se poata lua "la trinta" cu cei mentionati mai sus de colegi ...
tin minte ca eram student in cluj si era cam la 1 an dupa fuziunea chrysler-mercedes si au adus la standul mercedes un model chrysler 300M (http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_300M)... sint curios citi ma vor crede ca toata lumea se inghesuia s-o vada pe americana .... dar discutiile erau legate de marimea motorului si a carburantului !!! si ca cele 3 "nemtesti" erau in umbra, chiar daca erau mult peste chrysler la capitoul eleganta, rafinament, calitatea materialelor ... cite chrysler sint in europa ? nesemnificativ, la fel si cu modelele fiat in america de nord ...
in fine, personal sper ca americanii sa iasa din mina italienilor ... dar ma indoiesc ca asta va fi prea curind. timpul ne va arata ...
drumuri bune tuturor !
Poate acum lucrurile nu sunt tocmai ok, dar oportunitati exista cu siguranta.
Dupa parerea mea, grupul Fiat are nevoie de o marca globala de volum care sa se bata cu granzi precum Ford, Toyota, Hiunday, Chevrolet, Volkswagen, Nissan, iar acea marca ar putea fi Dodge.Restul marcilor ca Fiat, Jeep, Ferrari, Maserati, Ram si sper Alfa Romeo au o pozitie bine stabilita in cadrul grupului.
De marci cu istorie si prestigiu nu duc lipsa, de piete de desfacere la fel, tehnologie au, lichiditati cu siguranta exista, mai ramane sa iasa si cu rezultate, sa se puna pe treaba si sa scoata modele noi