Fiat 500L, monovolumul mărcii italiene, va avea producţia oprită temporar la unica fabrică însărcinată cu producţia sa, uzina din Kragujevac, Serbia. Conducerea companiei italo-americane a decis să pună pauză la producţia acestui model, introdus în producţie în iulie 2012, deoarece vânzările sale au fost suficient de slabe în ultima perioadă încât să necesite o pauză în producţie de patru zile, explică presa locală din Serbia. Fabrica respectivă a redus producţia lui 500L în vara lui 2013, fiind scăzută cadenţa astfel încât să fie construite maximum 110.000-140.000 de unităţi în decursul anului respectiv. Paradoxal, cu doar patru luni înainte de momentul respectiv, producătorul anunţa depăşirea ţintei iniţiale de comenzi şi mărirea producţiei pentru asigurarea a 110.000-150.000 de unităţi în decursul lui 2013.
Fiat 500L - date oficiale şi o galerie foto completă
Fabrica Fiat din Kragujevac este construită în baza unui acord joint-venture între Fiat şi guvernul sârb, cel din urmă deţinând 33% din acţiuni.
Fosta uzină Yugo avea 2.500 de angajaţi în 2012, dar au fost contractaţi alţi 600 de salariaţi în 2013 pentru a răspunde la necesitatea de producţie de la momentul respectiv. Reprezentanţii uzinei nu au anunţat nicio disponibilizare ca urmarea a necesităţii reducerii şi chiar a opririi temporare a producţiei. Cei de la Fiat aveau planuri mari cu acest monovolum, 500L fiind planificat pentru lansare pe pieţele din SUA şi din Rusia, iar fabrica din Kragujevac urma să asigure volumele necesare celor două pieţe importante ca volum şi creştere.În acest moment, linia de modele Fiat 500 conţine două versiuni de caroserie: hatchback-ul clasic, lansat în 2007 cu rezultate remarcabile pe piaţă, şi versiunea de familie 500L, care beneficiaază de o variantă cross, 500L Trekking, şi de una cu şapte locuri, denumită 500L Living.
În viitorul apropiat, Fiat va lansa 500X, un crossover de segment mic care va lupta cu Renault Captur, Opel Mokka şi Nissan Juke, iar versiunea de bază a lui 500 va primi un facelift.Fiat 500L Living, versiunea cu şapte locuri a monovolumului italian
Via WCF
In fine , mie nu mi se pare o mega afacere - dar daca omului i-a placut ( sau sotiei ), sa o stapaneasca sanatosi si fara incidente.
PS : Nici eu nu lucrez la FIAT
@Lucci: Intretinerea gratuita pe 5 ani este fix pix, la un motor aspirat de 1.4 nu e mai mult de 270-350 lei o revizie la dealer x 5 ani (de 5 ori) = max. 1.500lei = 350euro, deci nu-i ceva care te face sa cumperi acest model.
http://left-lane.com/european-sales-2014-h1-small-mpv-segment/
ce sa mai zica ceilalti producatori : ?
Prin urmare, productia cui a fost oprita? A lui Fiat 500 L in genera?l Sau a crossoverului la care repet NICI UN CUVANT din articol si NICIO FOTOGAFIE nu fac referire, lasand in mod incorect sa se inteleaga ca ar fi vorba de intreaga gama 500 L ? Eu tind sa cred ca mai curand a doua ipoteza este valabila.
Intre cele doua nu poate fi pus semnul egal. In nici ambele test-drive-uri cu versiunea "normala" a lui 500 L, cei de la Automarket au catalogat aceasta masina, in mod corect ca fiind, un monovolum si niciodata ca fiind un crossover. Mai mult, cu ocazia unuia dintre cele doua teste, autorul chiar marturisea ca asteapta varianta crossover a lui 500 L, varianta care, asa cum am spus, a aparut.
Prin urmare, articolul de mai sus, este o dovada in plus a faptului ca somnul corectitudinii si claritatii informatiei redate naste confuzie si dezinformare.
E insa altceva, e o masinuta care iese in evidenta si gusturile nu se discuta. Personal as fi ales Meriva.