Cu numai 3 luni în urmă, Fiat lansa Panda City Cross, o versiune specială pentru modelul de oraș care primea diverse îmbunătățiri de natură estetică pentru a simula aspectul unui SUV.
Iată că această rețetă este utilizată acum și în cazul monovolumului Fiat 500L, care primește la rândul său o versiune specială City Cross care va fi disponibilă la nivel european.
Printre îmbunatățirile anunțate de constructorul italian se numără bare de protecție mai agresive, întărirea scuturilor, modificări la grilă și o gardă la sol cu 25 de milimetri mai înaltă, ceea ce va asigura o poziție mai înaltă la volan.
De asemenea, Fiat a introdus elemente negre pe caroserie, inclusiv pe plafon și pe jantele din aliaj de 17 inch, iar modelul este disponibil în nu mai puțin de 9 nuanțe, inclusiv metalizate, producătorul considerând că nuanța de portocaliu Sicilia Orange este cea mai potrivită pentru această ediție specială.
Interiorul este alb sau negru, iar 500L City Cross beneficiază în standard de un ecran touch de 3.5 inch, însă clienții pot opta și pentru unul de 7 inch cu conectivitate Apple Car Play și Android Auto.
Gama de motorizări este similară cu cea disponibilă pe 500L: pornește de la o unitate pe benzină de 1.4 litri cu 95 de cai putere și continuă cu o versiune mai puternică, de 120 de cai putere. Există și agregatul TwinTurbo cu numai doi cilindri, care are o capacitate de 0.9 litri și oferă 105 cai putere.
Cei care preferă dieselul primesc fie un Multijet de 1.3 litri și 95 de cai putere, fie unul de 1.6 litri și 120 de cai putere.Via Fiat
Piața băștinașă e-n orice caz atuul major al Fiat, unde inerția subconștientului colectiv dar și densitatea dealerilor/service-urilor face ca Panda/Punto/500 să fie alegerea majoritară - în ciuda unor probleme de fiabilitate.
Nu neapărat generalizate, dar unele - majore. Vorbesc din experiență... de familion, frate-miu avînd un Bravo 2008 T-Jet luat de nou, cu cutia de viteze varză după nici 70.000 km - cutie comună cu unele Opel Insignia, la fel de virusate pe la rulmenți.
Plus alte zeci de hibe minore, pe care i le-a iertat :-) însă de dragul designului și performanțelor - că d-astea are mașina... cînd merge.
P.S: Clar că nu vreau să generalizez nimic, posibil ca ultimele produse Fiat să fie OK - Forza Italia, !!! Grande Marchionne etc așadar.
De unde ai scos-o pe asta cu "doar 4 modele in gama"?
500, 500 L, 500X, Tipo, Punto, Qubo, Doblo, Panda, 124 Spider... Sunt mai mult de 4 modele... Asta ca sa nu mai vorbim de versiunile fiecarui model in parte si nici de gama de vehicule comerciale....
Tot din experienta (familion prieteni etc) va spun ca Doblo si 500 l sunt niste masini cu adevarat fiabile. Nu stiu cum este insa Tipo, dar cred ca daca va urma traditia Albea - Linea, masini folosite fara probleme pe drumurile Anatoliei, cred ca va fi un succe ... Si, apropo de Tipo... Mie mi se pare, fara sa vad cifre de vanzari, ca si spre acest model se indreapta optiunile romanilor, dat fiind faptul ca vad destul de multe pe strazile capitalei ...
D-aia e Panda nr. 1 la citadine mici în statistici, fără să fie un hit pe alte piețe în afară de aia peninsulară; 500-le e însă un succes european fiindcă style-appeal-lul lui retro continuă, surprinzător, să fie valabil după 10 ani de la lansare.
...Chiar dacă un 500 1.4/100 CP (făcut lunea se pare) a fost proclamat după un Dauertest nemțesc drept ... Schrottreif nach nur drei Jahren - din nou cutia de viteze, of și iar off.
P.S. Pe 124 Spider l-aș include totuși în portofoliul Mazda... Știu, merit poate și niște șuturi roșii, ;-) nu doar palme, dar tot un rebadging îl consider, chiar dacă remotorizat (mai prost) însă cu suspensii mai bine setate decît japoneza.
Adică și mai confortabile o idee, și mai stabile pe trasee virajate (nu vb. din auzite/citite - le-am condus întîmplător pe ambele, deși nu zile ci ore.)
Hmmm.... Daca va referiti la piata italiana, ei bine ar mai fi ceva de spus in favoarea Fiat... In italia institutiile publice nu au o problema ca, pe langa autoturisme italiene sa cumpere masini fabricate in alte tari... Carabinierii au Subaru, politia nationala Seat, etc ... Prin urmare, faptul ca italienii aleg FIAT nu poate fi decat de bun augur atat pentru ei ca si consumatori, cat si pentru marca nationala...
Sigur ca 124 Spider este un MX5, dar asta nu inseamna ca nu poate sigla FIAT si ca trebuie exclus atunci cand numaram modelele comercializate. Si Sedici era un Suzuki SX4 ... Este ca si cum ai spune ca Toyota GT 86 nu e o Toyota pentru ca e de fapt un BRZ ...
iar asa zisele multe modele sunt variatiuni ale acelorasi 4 modele.
Care variante? Exprima-te inainte sa sustii chestii nereale! Da-mi un singur exemplu dintre masinile enumerate de mine care este varianta a altui model enumerat! Asta lasand la o parte teoria cu 124 Spider care, vezi doamne e model de nisa si nu trebuie luat in consideratie... Face parte din gama Fiat trebuie luat in considerare la numarul de modele si gata! Este ca si cum ai spune ca nu stiu ce model excluzivist de la Mercedes nu trebuie luat in calcul pentru ca, vezi Doamne e de nisa!
Itrele sa spui ca Tipo HB si Tipo SW sunt "variatiuni" ale lui Tipo Sau ca Panda Cross sau 4x4 reprezinta "variatiuni" ale lui Pamda. Sau ca reprezinta "variatiuni. Sau ca ca subiectul articolului reprezinta o variatiune a lui 500 L! Insa 500 L nu-i o variatiune a lui 500 ! Iar intre X SI 500 l exista o diferenta tot atat de mare ca si intre Gols si Passat!
Singurul model nou, decent pentru segmentul lui, este Tipo, în rest la autoturisme au ajuns jos ca ofertă, cât să mai tragă de 500 și Panda?
Daca intre unul dintre modelele enumerate de mine exista o asemanare similara cu ce cea dintre Sandero si Sandero Stepway, trebuie sa recunosc, te pricepi! Am incercat sa-ti explic ca nu ti-am dat exemple de tip Panda - Panda Cross, ori 500 L - 500 L TREKKING. Insa daca tu crezi ca 500 si 500 L cand nici macar nu impart aceeasi platforma, cum spuneam, te pricepi!
@dan_grc
Faptul ca modelele care inca se comercializeaza sunt desul de vechi e altceva. Eu ma refeream strict la numarul lor.