Constructorii auto au păreri diametral opuse când vine vorba despre viitorul motoarelor diesel, iar cei de la Fiat-Chrysler se alătură acum celor care anticipează că acest tip de propulsie va înceta să mai existe pe modelele de mici dimensiuni.
În acest sens, Fiat va introduce un sistem de propulsie micro-hibrid pe viitoarea generație a lui 500, care ar putea apărea undeva în 2019.
"Va trebui să ne jucăm cu o varietate de soluții. Puține lucruri sunt certe în piața auto, cu excepția faptului că motoarele diesel mici sunt moarte, așa că vom experienta", a declarat Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat-Chrysler.
Totuși, acesta afirmă că este mult prea devreme pentru ca modelele de mici dimensiuni, așa cum este și Fiat 500, să primească sisteme plug-in hybrid, întrucât costurile mașinilor ar crește prea mult."Cred că hibrizii sunt inevitabili. Cu toții mergem în direcția potrivită Nu este vorba despre tehnologie, ci despre costuri și dacă clienții vor plăti. Încă facem multe mașini mici precum Fiat Panda și 500. Ar fi sinucidere să punem hibrizi plug-in aceste segmente. Trebuie să găsim alte soluții, și de aceea cred ca îmbrățișarea micro-hibrizilor este o cale mai realistă", a adăugat el.
Via Auto Express
Marchionne, un vizionar, a îngropat Punto si Bravo, aflate în clase care se vând bine în Europa, trăgând de zece ani de Fiat 500. Nu în ultimul rând, a omorât Lancia, rămâne de văzut revenirea lui Alfa, sper ca măcar aici să fie bine.
Exista , de asemenea, 1.6 Mjet 105/120cp pe 500X, Renegade, Doblo, Mito, Giulietta, Tipo si pus in trecut pe Bravo si Linea.
Mai exista si 2.0 Mjet ( 120/140/150/170/175 cp ) pus pe 500X, Renegade, Doblo, Giulietta, etc , care a inlocuit in 2009/2010 vechiul 1.9 Mjet.
In plus, regasesti 2.2 si 3.0 in gama Alfa/Jeep/Maserati