Esential
2.8 | litri/100 de km ar urma să consume viitorul Fiat 500 hibrid. |
70 | de g/km ar urma să emită versiunea hibridă a lui Fiat 500. |
2.8 | litri/100 de km ar urma să consume viitorul Fiat 500 hibrid. |
70 | de g/km ar urma să emită versiunea hibridă a lui Fiat 500. |
Fiat se pregăteşte să ofere publicului cel mai economic model din istoria sa. Este vorba despre versiunea hibridă a actualului 500, aşteptată cel mai devreme la sfârşitul lui 2011.
Trenul de propulsie ecologic va fi compus din noul propulsor Twin Air pe benzină, de 900 cmc, şi o unitate electrică de mici dimensiuni. Ansamblul este încă în stadiu de proiect, italienii studiind posibilitatea de a instala motorul electric între propulsorul convenţional şi transmisie, asigurată cel mai probabil de cutia cu dublu ambreiaj, dezvoltată de Fiat.
Motorul electric va funcţiona în paralel cu cel pe benzină, fiind capabil să îşi aducă aportul în situaţii de solicitare extremă şi la plecare de pe loc. Trenul de propulsie nu va fi însă unul foarte generos, unitatea electrică urmând să ofere aproximativ 8 cai putere şi un cuplu motor ceva mai decent, care să completeze lacunele motorului convenţional pe benzină.
În aceste condiţii, consumul mediu ar urma să scadă până la valoarea de 2.8 litri/100 de kilometri, emisiile fiind şi ele estimate la 70 g/km.
Mulţumită dimensiunii reduse a propulsorului TwinAir, bateriile care vor ţine în viaţă unitatea electrică vor putea fi amplasate chiar în zona compartimentului motor, bineînţeles doar dacă masa pachetului nu va afecta distribuţia greutăţii pe puntea faţă.
Noul Fiat 500 hibrid ar urma să fie disponibil pe piaţa europeană dar şi pe cea americană, un succes urmând să ducă inevitabil la folosirea sistemului de propulsie şi pe celelalte modele ale grupului italian. Cel mai viabil candidat ar putea fi noua generaţie a micului Lancia Ypsilon, dar nici Panda nu este exclus din ecuaţie. Fratele american de platformă, Ford Ka, ar putea face şi el loc sub capotă trenului de propulsie hibrid.
via | autoblog
Conurentii directi deocamdata sunt cei din grupul VAG au reusit sa stoarca 105 cp din 1.200 cmc 4 pistoane cu un consum de 7 in urban , rusinika "FRANTZ"