Din păcate pentru clienții din Europa, această motorizare nu va fi oferită la momentul lansării sub capota lui Fiat 124 Spider, cum nu va fi nici transmisia automată cu șasetrepte oferită americanilor. În schimb, europenilor li se va oferi un motor 1.4 Turbo de 140 CP și 200 Nm și o transmisie manuală cu șase trepte. Ulterior, va fi disponibilă o variantă Abarth, care ar putea să asigure cei 160 CP ai variantei americane.
Italienii oferă noul 124 Spider atât în compania unei transmisii manuale cu șase trepte, cât și în compania unei automate cu șase trepte - cea din urmă doar în SUA.
Constructorul nu a specificat încă performanțele de care este capabil noul său roadster, dar ne așteptăm la valori mai bune decât cele ale lui MX-5, deoarece 124 Spider are o motorizare mai puternică decât ambele unități din oferta fratelui său de platformă și ar putea chiar să fie mai ușor. Chiar dacă nu va avea o masă mai redusă, cuplul motor suplimentar adus de prezența unui motor turbo (49 Nm în plus față de varianta 2.0 a lui MX-5, totalizând 249 Nm) ar trebui să facă modelul italian să fie mai fâșneț decât echivalentul său japonez. Ne așteptăm ca varianta de 160 CP a lui Fiat 124 Spider să poarte denumirea Abarth și să fie lansată ulterior, dar nu avem nicio confirmare oficială în privința cifrelor acesteia, fiind cunoscută doar decizia de lansare ulterioară a versiunii Abarth.În comparație cu fratele său de platformă, remarcăm un set de blocuri optice frontale și posterioare cu design complet diferit de cel găsit la Mazda MX-5, iar italienii spun că au redesenat aproape toate panourile de caroserie inspirându-se de modelul istoric 124 Spider. Tocmai de aceeea au făcut blocurile optice frontale rotunde și stopurile pătrate, explică italienii. În ceea ce privește habitaclul, parteneriatul cu Mazda este mai evident, dar tot găsim un sistem de infotainment de la Fiat (numit Fiat Connect 7.0). Scaunele și acoperișul decapotabil din pânză nu au fost schimbate.
Debutul comercial al noului Fiat 124 Spider are loc în vara anului 2016, conform înțelegerii dintre cei doi parteneri. Primele 124 de unități Fiat 124 Spider vor fi vândute în Statele Unite ale Americii în cadrul unei ediții limitate, numită Prima Edizione Lusso. Aceasta ar putea fi regăsită, într-o variantă similară, și pe piața din Europa. Până atunci, știm că variantele din SUA au o plăcuță numerotată la bord și sunt oferite doar în nuanța exclusivă Azzurro Italia (albastru) și cu interior din piele, alături de o serie de ornamente și dotări speciale incluse în pachet.
aaaa, si as mai alege mazda pentru ca SKYACTIVE
pana una alta mx5 la Europa , stiu ca vine cu 1,5 aspirat, asa ca 1,4 turbo ii da ceata lui mr aspirat.
masina arata f bine si la interior.
daca as avea de ales ( nu e cazul ) , as lua fiatul
baietii de la reprezentante sa se abtina la comentarii...
Îmi place mai mult partea frontală la Fiat, dar și spatele.
Chestie de gusturi până la urmă.
Ai foarte mare dreptate . 1.4 TURBO ii da''ceata'' lui 1.5 aspirat si asta fiindca performantele sunt inca un mister nu s-au afisat ........ Deci ''aspiratul e inca in ceata'' pana se vor afisa ........ penibil :)))))
Mazda MX-5 2.0 160CP Acceleratie 0-100 km/h > 7.3s ( putere asemanatoare cu 1.4 )
Asadar 1.4 Turbo pt a-i ''da ceata'' ar trebui sa scoata undeva la 6 sec 0-100, ceea ce e imposibil fiindca va fi mai ''plinut'' . Iar cuplul slabut , doar 49Nm in plus ?
Insa daca mi-ar oferi cineva, CADOU, full options, un Fiat 124 Spider, in secunda doi l-as vinde si as lua Mazda MX-5
-124 e mai urat la exterior
-"mazda are skyactiv"
-oricum are acelasi interior
mint in ultimul hal cu Fiat Connect 7.0, ca afisajul e identic cu cel de la mazda
-nu stiu de ce nu are sigla pe spate
si daca il intrebi pe madalesc logic ca mazda e mai buna la finisaje
P.S: nu inteleg de ce te-ai chinui sa vopsesti placuta de inmatriculare complet negru ca sa se potriveasca cu culoarea masinii la poze, cand ai putea sa o scoti de tot
- ca motoarele mici turbo sunt facute de electronisti (WROOONG sunt facute de ingineri care gandesc out of limits)
- ca sigla nu e la locul ei (asta e de-a dreptul tragic)
- ca n-are placerea condusului (zice marele specialist in Oua de Paste)
- ca n-are destula putere (cand s-a dovedit de-a lungul timpului ca te poti distra big time cat exista un echilibru optim intre putere/cuplu/masa si reglajele sasiului)
daca va adunati, asa, cu totii o puneti de masina perfecta :))
PS. imi plac amandoua, fiecare are designul propriu, fiecare isi continua traditia dar as merge pe MX5 pentru ca acest 124 s-a indepartat prea mult de imaginea inaintasului sau. Ii lipseste aerul anilor '60, prezenta fiind mult prea incisiva (prea dodge style) pentru o masinuta care ar trebui sa inspire placerea de a trai.
Personal imi place mai mult ca Miata pentru ca e mai agresiva.