Fiat 124 a fost confirmat oficial drept numele variantei italiene a lui Mazda MX-5

de Sebastian Toma
Miercuri, 04.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sergio Marchionne a confirmat la Salonul Auto de la Geneva faptul că marca Fiat va comercializa varianta italiană a lui Mazda MX-5 sub numele de 124.

Esential 2016 este anul în care ar trebui să debuteze pe piaţă în varianta de serie modelul Fiat 124, decapotabila construită alături de Mazda.
Fiat 124 va fi numele versiunii italiene a lui Mazda MX-5, titrează britanicii de la Autocar în urma unui interviu acordat la Salonul Auto de la Geneva de Sergio Marchionne, şeful concernului Fiat Chrysler Automobiles. Marchionne a confirmat, odată cu acest anunţ, un zvon din interiorul companiei, care prevede o regulă importantă pentru toate modelele Alfa Romeo: toate modelele Alfa Romeo trebuie să fie 100% italieneşti, aşa că acest roadster nu s-ar fi încadrat în filozofia mărcii, pentru că va fi construit la fabrica mărcii nipone din Hiroshima. Înţelegerea iniţială dintre cele două companii prevede ca modelul japonez să fie lansat primul în 2015, urmat de versiunea alternativă de la Fiat în termen de 12 luni.

POVEȘTI AUTO: Mazda-MX5 - moştenirea Jinba Ittai merge mai departe

Numele de Fiat 124 Spider pentru acest roadster a fost vehiculat în urmă cu mai bine de două săptămâni, după ce o sursă din SUA a anunţat o cerere de înregistrare a numelor ”Fiat 124” şi ”Fiat 124 Spider” în cadrul biroului de mărci înregistrate. Denumirea de 124 Spider a fost utilizată pentru prima dată de cei de la Fiat în anul 1966, când a lansat un roadster cu motor central şi tracţiune spate.

Deloc întâmplător, varianta italienească a lui Mazda MX-5 va beneficia de aceeaşi configuraţie, ceea ce ar însemna că Fiat ar face încă o revenire la o denumire istorică, după cum a făcut şi când a lansat versiunea modernă a lui 500.

Oameni cu vocaţie: Sergio Marchionne, magicianul care a construit mariajul Fiat-Chrysler

Actuala generaţie a lui Mazda MX-5 va avea un ciclu de producţie care va dura aproximativ zece ani, ceea ce înseamnă că platforma şi caroseria vor rămâne aproape neschimbate în următorul deceniu şi Fiat va vinde versiunea sa pentru nouă din cei zece ani de fabricaţie. Desigur, nu sunt excluse actualizările de la un an de model la altul, facelift-urile şi lansările de noi motorizări în ofertă. Nu sunt excluse variantele turbo, acestea din urmă fiind posibile chiar şi din partea italienilor de la Fiat Chrysler Automobiles şi divizia lor dedicată, Fiat Powertrain Technologies.

Mazda MX-5: cel mai popular roadster din lume a ajuns la a patra generaţie

Urmareste Automarket
În cazul motorizărilor SkyActiv-G de la Mazda, gama nouă de propulsoare alimentate cu benzină a japonezilor, nu a fost oferită încă o variantă turbo pentru nicio unitate din portofoliu.
Motoarele SkyActiv-G diferă semnificativ de unităţile precedente deoarece prezintă un raport de compresie înalt, incompatibil cu adăugarea unei turbosuflante care să fie şi eficientă, ceea ce va implica modificări serioase de la platforma de bază atunci când va veni vorba dezvoltării unui motor SkyActiv-G Turbo.

Giugiaro: "Marchionne este un bun om de finanţe, nu un producător"

Via Autocar

Comentarii (6)

  • eh, ce sa-i faci....din constructori de automobile au devenit vanzatori de automobile.

    nu e rea intelegerea asta...rau e cum a ajuns Fiat...
    17 16
  • Greu cu industria asta auto , mai Vianule ; adica , dupa priceperea ta , Fiat trebuia sa investeasca 1 mld euro pt un model de nisa , nisa care in Europa are vanzari spre zero :)))
    Tot supa mintea ta creata si Daimler e doar un vanzator , nu ?!!( vezi Citan) .

    PS: mai rasfoieste , poate intelegi cum e cu costurile astea :)))
    18 9
  • @opa

    vorbeam strict la general comentand situatia deloc roza a lui Fiat.

    Cat despre costuri de productie, nisa de piata, profit, etc ce sa zic...daca ai nelamuriri iti pot oferi, gratis, un curs de specializare. Iti sugerez sa nu pierzi ocazia e peste vrajelile pe care le inveti pe bancile facultatii.

    o zi buna si tie.


    pace!
    10 12
  • @ AM
    fiat 124 a fost sedan, coupe si cabrio, niciuna cu motor central
    6 0
  • Suleyman Cunoscatoru
    Imi doresc acest Fiat :))
    6 1
  • Din ce stiu, Fiat a contribut cu ceva si Mazda cu restu, cam asa.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru