Esential
215.000 | de vehicule va rechema in service Toyota. |
Toyota nu reuseste sa isi imbunatateasca imaginea in domeniul fiabilitatii, stirbita de numarul mare de recall-uri. Se pare ca ghinionul ii urmareste pe japonezi, constructorul asiatic fiind nevoit sa anunte o noua rechemare in service pentru modelele sale.
De aceasta data este vorba de un numar mult mai mare, de aproximativ 215.000 de vehicule vandute pe piata japoneza. Motivul recall-ului este, potrivit Toyota, o defectiune la sistemul de alimentare al masinilor, care ar putea provoca scurgeri de combustibil. Pana in prezent modelele japoneze nu au raportat accidente din cauza acestei defectiuni, insa Toyota vrea sa inlocuiasca sistemul cat mai curand cu unul nou si mult mai sigur.
Recall-ul va incepe luna viitoare si va viza mai intai piata japoneza, printre modelele afectate de aceasta masura numarandu-se Crown, Mark X si cateva versiuni Lexus produse intre 2003 si 2005. Nici Statele Unite nu scapa de aceasta masura, japonezii rechemand in service versiunile Lexus GS300, IS 250 si IS 350 produse in 2006.
Acest recall vine intr-un moment cat se poate de prost, japonezii rechemand de curand in service 34.400 de exemplare Lexus vandute in Statele Unite.
Sunt o groaza de masini cu probleme care s-ar incadra la recall-uri. Hyundai romania cu al sau model Accent ar trebui sa fie primul pe lista!
Masina aia e un adevarat pericol - motoare bunicele intr-o cutie fara directie si amortizoare!
Nu cred ca Toyota a creat 215000 de modele de masini asa cum scrii tu. Cred ca mai de graba este vorba de 215000 vehicule vandute. Nu confunda "un model" cu "o masina vanduta" (o unitate vanduta)! Un model este de exemplu Logan pt Dacia. Dacia a avut mai multe modele in fabricatie ca de exemplu:Nova, Solenta, Dacia Berlina, etc - acestea sunt modele. La Toyota modele sunt:Aygo, Yaris, Auris, Corolla, Avensys, Rav4, Prius, etc. Eu ti-am enuntat 7 modele. Din fiecare model se poate ca Toyota sa fi vandut un numar de unitati(vehicule). Nu cred ca Toyota are 215000 de modele de la infintarea sa pana acum. Te rog sa consulti si oameni de specialitate inainte de a publica aricole de genul acesta!
Chiar crezi ca e cineva care a zis: 'ia uite ce tampiti sunt astia de la automarket, nu stiu ca modelele sunt diferite de unitatile vandute'. Sa fim seriosi, e o simpla greseala, puteai sa o semnalezi dar nu cred ca e nevoie sa dai o intreaga explicatie ca stii cum e aia cu fudulia...
Si: 'Te rog sa consulti si oameni de specialitate inainte de a publica aricole de genul acesta!' ?
Asta sper ca era o gluma de incheiere ca altfel e grav.
Te salut, sa nu ma injuri prea rau ;)
Fiabilitatea se construieste in zeci si zeci de ani si atunci cand producatorul gaseste ceva ce nu corespunde si vor sa-l inlocuiasca se face recall dar de multe ori masinile functionau fara nicio problema.
Personal am declansat un recall international de milioane chiar daca testele dovedeau o functionare acceptabila.
Mi-am incalcat promisiunea fiindca de data asta chiar ai zis-o...
Dintr-un punct de vedere ai dreptate, recall-ul si fiabilitatea nu fac tovarasie...sunt multe cazuri de masini varza pentru care uzinele nu fac recall...Eu n-am auzit sa se faca recall la SuperNova pentru inlocuirea radiatoarelor care se spargeau ca farfuriile la o petrecere greceasca...Recall-ul se face cand apare o problema GRAVA...asa cum e cazul de fata: poti sa iei foc din cauza scurgerilor de benzina...cam aceeasi poveste e si cu esapamentul de la Honda...din cauza coroziunii accelerate se poate intampla sa ti se fractureze tubulatura de evacuare si sa faci o frumusete de accident...In cazul multor recall-uri se mascheaza problemele grave cu motivatii puerile ca sa nu le afecteze imaginea...Recall-ul e solutia de avarie pentru evitarea unor adevarate catastrofe de imagine care se reflecta aproape imediat in cifrele de vanzari...
Oricum, se pare ca si Toyota a luat-o la vale...e al 2-lea recall masiv intr-un singur an (cumulat, aproape 700.000 buc.). O sa plateasca pentru asta de 50 ori mai mult decat economia pe care au facut-o prin inlocuirea colierelor adevarate cu mufe din plastic...cei de la Toyota nu sunt la prima duda de acest gen...ei folosesc de mult coliere din sarma (sau chiar sarma pur si simplu - sic!) in loc de coliere din straif de tabla de inox sau coliere-resort din otel...
De ce nu ai spus pana acum ca esti Chief Executive Officer la Ford?
2. Recall-ul se face cand apare o problema GRAVA
3. ei folosesc de mult coliere din sarma
4. De ce nu ai spus pana acum ca esti Chief Executive Officer la Ford?
1. Nu esti primul si nici ultimul care fac promisiunu pripite si imi placa ca-mi urmaresti postarile si le comentezi.
2. Nicidecum. Cateodata recallurile fac o reclama pozitiva firmei. Pe gratis. Prius a avut recal pt computerul de bord care doar in California se incalzea prea tare la niste testari independente. Le-au schimbat chiar daca nu a fost o problema pt clienti.
3. Colierele de sarma de otel sunt usor asamblate de roboti.
4. Recallul meu a fost pt F18.
1. Nu esti primul si nici ultimul care fac promisiunu pripite si imi placa ca-mi urmaresti postarile si le comentezi.
2. Nicidecum. Cateodata recallurile fac o reclama pozitiva firmei. Pe gratis. Prius a avut recal pt computerul de bord care doar in California se incalzea prea tare la niste testari independente. Le-au schimbat chiar daca nu a fost o problema pt clienti.
3. Colierele de sarma de otel sunt usor asamblate de roboti.
4. Recallul meu a fost pt F18.
1. I`m just trying to mitigate the damage...
2. Cum poti sa spui asemenea brasoave varule?!?!? Imi lasasei impresia ca traiesti in US, nu in Papua - Noua Guinee. Nici un recall nu e gratis, nici macar cele care presupun o rescriere de soft, de exemplu (fara schimbare de piese, mai mult sau mai putin scumpe). Orice recall presupune, printre altele, informarea clientilor (prin telefon sau posta) si remedierea problemei...telefonul costa, seviciile postale costa ca sa nu mai zic de timpul de reparatie...care si ala COSTA...sau mecanicii de pe la voi sunt atat de incantati sa munceasca intr-un service incat nu cer salariu?!
Recall-urile sunt privite cu ochi buni de...concurenta si de adversarii marcii respective...cazurile in care clientii se declara satisfacuti de un recall sunt extrem de rare si asta numai din cauza faptului ca s-a produs raul cel mic si nu cel mare...eu unul nu m-as simti bine stiind ca era sa-mi rup gatu` sau sa iau foc in masina in perioada premergatoare recall-ului...
Cat despre Prius...au fost cazuri de avioane care au coborat la pascut (sau la pescuit-whichever the case was) de la o “banala” supraincalzire a unei componente electrice sau a unui conductor...Problema nu a fost pentru clienti pentru ca au avut noroc...Cineva din staff-ul tehnic n-a dormit multe nopti din cauza acestui detaliu...un proces pentru o defectiune care poate cauza un incendiu sau ruperea suruburilor cadrului motor (cum a fost cazul la Ford Taurus 1995 – recall de vreo 2,5 mil. buc) poate sa insemne pentru un producator, in cel mai fericit caz, o pierdere de milioane de $, sau chiar falimentul ca sa fiu mai pesimist...Asa ca daca faci un recall de cateva mil de $ scapi de procese si belelele ulterioare...
3. Pe bune??? Puteam sa jur ca de treaba asta se ocupa numai inginerii cu specializari de zeci de ani la marii producatori de carioci si post-it-uri...Varule, colierul de sarma o fi el ieftin, da` TAIE FURTUNUL...si e mai scump decat colierul - resort din otel...iar treaba cu sarma m-a dat gata...asta a fost antologica...aspectul pozitiv e ca sarma-i, de departe, cea mai ieftina...
4. Am crezut ca esti de la Ford...n-ai specificat ca e vorba de milioane de $ si nu de bucati...ei sunt cu recall-uri de milioane de bucati...
BTW, n-ai avut nici un recall gratis?
2. Nici un recall nu e gratis,
3. chiar falimentul ca sa fiu mai pesimist.
4. colierul de sarma o fi el ieftin, da` TAIE FURTUNUL...si e mai scump decat colierul - resort din otel.
5. Am crezut ca esti de la Ford...
6. n-ai avut nici un recall gratis?
1. Impresionant.
2. Este mai ieftin sa accepti adevarul decat sa-l ascunzi. Asigurarile platesc pt recall nu firma.
3. Exemple reale???
4. Poate cauciucul tau e prost. La mine si inca cateva milioane colierul de sarma tine 10 - 20 de ani.
5. La biserica se crede. In viatza trebuie sa fi sigur.
6. Nu. Am fost platit de fiecare data.
1. Multumesc...O sa-ti trimit o poza cu statuia cand o fi gata...mai spre primavara incolo ca s-a stricat vremea si am oprit santieru...
2. Cand vrei sa-mi dai dreptate, e suficient sa nu raspunzi...Dar repetitia e mama invataturii...5 mil. $ e mai "ieftin" decat 11. DAR NU E GRATIS...
Un fel de malpraxis institutional...Asigurarile platesc pentru recall numai daca fabricantul are contract de asigurare pt. asa ceva...procedura care miroase a frauda si fonduri "ametite"...Firmele cu staif baga banii pt. prima de asigurare in calitate...e mai ieftin...
3. Lada...piata din UK...
4. Nici eu nici tata meu nu avem fabrica de cauciuc...iar colierul, daca nu rugineste si nici nu-l rupe vreun mecanicos din asta de duminica la strangere/desfacere, tine si 100 de ani...cauciucu` se duce naibii, in special la strangere. Forta aplicata se imparte la o suprafata mult mai mica (mai putin de 30 %)ceea ce nu se intampla veci pururi cu colierul-resort. Ala strange exact cat e nevoie...
Solutia cu sarma e oricum proasta...la firmele serioase nu se foloseste...
Ce sa-i faci daca vrea omu` masina ieftina...tre sa "plateasca" cumva pretul competitiv...
5. Textul asta a mai fost servit o data...fii mai creativ...
6. Imi pare rau, site-ul nu-mi da posibilitatea sa-ti fac o schema...
2. DAR NU E GRATIS...
3. Asigurarile platesc pentru recall numai daca fabricantul are contract de asigurare
4. Lada...piata din UK...
5. Ala strange exact cat e nevoie...
6. Textul asta a mai fost servit o data.
7. Imi pare rau, site-ul nu-mi da posibilitatea
1. Statui se fac si cu $200 dupacum am vazut eu in weekend.
2. NIMIC nu e GRATIS in lumea asta.
3. Este obligatoriu.
4. Lada nici macar nu este o firma serioasa. Copiaza si ei masini precum Dacia. Mai bine spuneai de Fiat, Alfa Romeo, Triumf, Renault, Citroen, etc .... care au dat faliment pe piatza americana.
5. Colier cu inteligenta. Hmmm, sa aplic pt un brevet.
6. Viata nu se schimba asa de drastic de la o zi la alta.
7. Ahaaa, situl e de vina.
1. La voi in America sunt asa de ieftine. Pe la Romanica, cea mai ieftina e 10 milioane $. A mea costa 15 milioane de $...dar pentru mine e gratis ca am asigurare...platesc ei tot...
2. Asta nu mi-o spune mie...spune-i-o unuia care habar n-are de capu` lui...parca il cheama AndreiRN...il gasesti tu pe-aici...
3. In America...E normal sa fie obligatoriu...ar fi dezastru altfel...
4. Pai daca aveai atatea exemple, de ce m-ai mai intrebat pe mine? Aaa, ca sa-mi dovedesti ca am dreptate...bine, m-ai convins...
5. Da, colier cu inteligenta...ceea ce dovedeste ca nu e din America...te-ai trezit tarziu, l-au obtinut nemtii deja...acu vreo douaj`de ani...
6. Yeah, right...Heard about 9/11? Or Katrina?
7. Site-ul e de vina ca nu pot sa desenez...doar sa scriu. Pentru faptul ca nu se intelege, e de vina altcineva...cred ca e acelasi cu cel de la punctul 2...
2. unuia care habar n-are de capu` lui...parca il cheama AndreiRN.
3. In America....ar fi dezastru altfel...
4. Pai daca aveai atatea exemple, de ce m-ai mai intrebat pe mine?
5. cu inteligenta...ceea ce dovedeste ca nu e din America.
6. Yeah, right...Heard about 9/11? Or Katrina?
7. Site-ul e de vina ca nu pot sa desenez.
1. Unde este libertate si concurenta preturile devin reale.
2. Struguri sunt ....
3. Da, e deja dezastru. Toti vor sa ajunga aici.
4. TU pui intrebarile si eu te luminez. Parca asa ai zis mai devreme.
5. Da, inteligenta a emigrat si inca o mai face.
6. Asa e natura. E 26C la mine acuma si tu pui lemne pe foc.
7. Adevarat. Situl e de vina ca nu pot canta la pian.
1. La o mistocareala de-a mea ai raspuns cu niste argumente de toata jena...
Concurenta si libertate erau in Europa si atunci cand America exista doar in visele lui Columb...IAR LIBERTATEA si CONCURENTA din America sunt niste concepte foarte ambigue. Vorbim cumva de tara in care segregatia rasiala a fost politica de stat pana acu` vreo 50 de ani iar guvernul punea taxe speciale pe marfurile de import pentru a proteja industria proprie?...
DUH
2. Nu ividiez varule pe cineva care spune la un moment dat ca o chestie anume e gratis si la urmatoarea interventie imi spune ca "NIMIC nu e GRATIS in lumea asta". Acel cineva da dovada de o lipsa de consecventa crancena...tipic romaneasca...
3. "Toti vor sa ajunga aici" adica pe piata americana ca sa-si vanda produsele si sa le ia banii bizonilor, nu in locul anumitor producatori...Nu vad ce e de invidiat la cineva care e in rahat pana la gat...ma rog, poate ca daca ai vreo imaginatie mai bolnava gasesti aspecte pozitive si in asta...eu n-am ajuns pana acolo...
4. Intrebarea era retorica varule...Ideea e ca ai dat o duda, eu te-am contrazis, dupa care mi-ai dat dreptate...Apreciez sinceritatea...Mai ai de exersat la consecventa...si la claritate...
5. Corect. Mai nasol ca pe la producatorii auto americani nu prea ajung baieti din astia destepti...pacat, ca era potential garla...
6. SUNT 26 de grade...nu este...sa ma anunti cand se fac 52...Celsius...daca mai reusesti sa respiri...Da` nu despre asta vorbeam. Inca o data, daca nu ai un argument pertinent, nu te mai obosi. Vorbeam despre schimbari majore si bruste. Ai o memorie foarte proasta. Ca ai uitat ce a insemnat comunismul pentru RO mai inteleg...da` sa uiti tu ce s-a intamplat dupa 9/11...aaa...acuma stiu: e de la detergent...
7. Site-ul chiar e de vina pentru ca nu pot sa-ti desenez TIE anumite lucruri...Desi nu cred ca ar fi mare castig daca ar fi posibil fiindca tot nu intelegi...Am explicat foarte clar, ca pentru elevii de la scolile speciale si tot nu s-a prins...Ce bine ar fi daca site-ul ar fi vinovat pentru dumele pe care le dai...
Te-am intrebat daca ai avut recall-uri gratis si mi-ai raspuns ca ai fost platit...lucru de bun simt dealtfel dar total nepotrivit. DUDE, normal ca esti platit ca sa-ti faci jobul...Iti mai pun intrebarea o data: vreunul dintre recall-urile pe care le-ai facut a fost GRATIS PENTRU FIRMA LA CARE LUCREZI? Si sa nu-mi spui ca ati avut asigurare, ca asta nu inseamna gratis (a fost platit indirect, prin prima de asigurare).