Ferrari este unul dintre constructorii de nișă care mizează pe o producție limitată a modelelor pentru a păstra un caracter exclusiv al acestora, element care permite menținerea unor prețuri ridicate pentru clienți.
În contextul în care piața auto în ansamblu traversează însă o perioadă de diversificare a gamelor de modele, italienii se confruntă la rândul lor cu presiuni pentru a crește vânzările și profiturile. Prin urmare, constructorul a decis să adopte o strategie prin care să extindă gama de modele și să introducă modele cu un design diferit de cel tradițional.
"Devenim mai puțin previzibili. Lucrăm la redesenarea produselor noastre pentru viitor. Avem o vorbă: modele Ferrari diferite pentru clienți Ferrari diferiți", spune Enrico Galliera, directorul de marketing al Ferrari.
Ferrari a lansat doar în acest an noile modele F8 Tributo și SF90 Stradale (foto), iar constructorul a planificat deja un SUV pentru anul 2022. De altfel, pe parcursul anului trecut, Ferrari a anunțat o strategie care vizează lansarea a 15 modele până în anul 2022, prin care să extindă gama de clienți.
În plus, noile modele lansate vor avea cel mai probabil prețuri mai mari, ceea ce va permite inclusiv creșterea profitului pentru fiecare model.
"Aceasta este strategia noastră pentru viitor.
Nu vindem mai multe unități ale aceluiași model. Creștem fără să punem presiune pe un singur model. Ne așteptam să creștem în segmentul hig-end. De exemplu, SF90 are un preț cu 25% mai mare decât restul gamei", a adăugat Galliera.În anii trecuți, Ferrari limita producția anuală de mașini la circa 7.000 de unități, însă a abandonat acest target, iar în 2018 a comercializat peste 9.200 de unități. Practic, atingerea pragului de 10.000 de unități vândute ar putea avea loc chiar în acest an, iar specialiștii anticipează vânzări anuale de 15.000 de unități după lansarea SUV-ului programat pentru 2022.
Via Autocar
Comentarii (1)