Ferrari trece pe hibrizi?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Viitoarele norme de poluare admise in Europa vor schimba radical mersul lucrurilor pe piata auto. Astfel, incepand cu 2012 Comisia Europeana va aplica o limita maxima admisa de 130g/km de dioxid de carbon emis .
Problema constructorilor nu sta in gasirea tehnologii care sa permita respectarea acestor norme, ci descoperirea unor tehnologii care sa nu ridice foarte mult pretul de productie. Pana in prezent s-a gasit un singur raspuns: Toyota Prius .
Cei mai afectati de aceste norme sunt producatorii de supercaruri, cum ar fi Porsche, Ferrari sau Lamborghini. Ferrari a sustinut pana in prezent ideea ca reducerea emisiilor de CO2 nu va afecta costurile de productie sau performantele.
Amadeo Felisa, directorul tehnic de la Ferrari, a admis recent ca reducerea emisiilor de carboni la un model Ferrari va afecta costurile si performantele. Felisa a dat ca exemplu dezvoltarea modelului 599 GTB, unde inginerii s-au confruntat cu serioase probleme in a stabili o balanta intre performante si reducerea emisiilor de carboni.
Tehnologia actuala nu este pregatita sa mentina performante ridicate si sa reduca emisia de CO2 pana la 130g/km. In acest context, Ferrari studiaza posibilitatea implementarii tehnologiei hibride. In concluzie, trebuie sa ne asteptam pana in 2012 la modele hibride din partea Calutului Cabrat.
Massimo Fumarola, director de productie la Ferrari, a declarat: „Ferrari nu va construi niciodata modele inferioare, cu performante scazute, cu motoare care sa functioneze pe biocombustibili sau diesel”. Totusi, Fumarola nu a exclus posibilitatea modelelor hibride sau folosirii tehnologiei cu injectie directa.
[poll]68[/poll]
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Din pacate cu normele astea dam cu un pas innapoi in progres. Supermasinile sunt, cum zicea Jeremy Clarkson, menite sa otravesca panza freatica, sa calce ecologisti...de mai multe ori sa se invete minte, sa topeasca calota glaciara, sa distruga ozonul, sa decimeze fauna salbatica si sa transforme toata lumea a 3-a intr-un desert...dar nu inainte sa suga tot petrolul din lume.
In viitor imi doresc si eu un Ferrari...dar cred ca va trebui sa iau ceva din anii 70-90 care sa nu faca atatea compromisuri. Doar soseaua, scaun, fund si atat.
Of ce viitor trist ne asteapta.
macar nu o sa apucam...
Asta e. o sa puna catalizatoare pe curu' vacii ca doar si vanturile sunt poluante, o sa biozeze masinile toate si o sa arda padurile in continuare ...... o lume nebuna nebuna
Despre emisii, ce sa zic? Stiam ca sunt emisii de dioxid de carbon (C02) si nicidecum de carboni. Ai lipsit un pic de la orele de chimie nene jurnalist. Asa ca mai stati voi in banca vostra si nu mai scrieti despre strategia Ferrari care oricum nu o s-o aflam pe o pagina de net prea curand.
Titlu: "Ferrari trece pe hibrizi?
" wtf, never ever