Ferrari a publicat primele imagini și detalii cu noul supercar plug-in hybrid SF90 Stradale. Modelul constructorului din Maranello este descris drept cel mai puternic și cel mai rapid Ferrari de serie dezvoltat până în prezent. Noul Ferrari SF90 Stradale este primul model din cele cinci programate pentru lansare în acest an.
"2019 este anul în care am decis să lărgim cu adevărat portofoliul mărcii, iar acest supercar hibrid reprezintă primul pas în direcția menționată", a declarat Louis Camilleri, CEO-ul constructorului din Marannelo.
În timpul procesului de dezvoltare, supercar-ul italienilor a fost botezat Project 173, însă numele comercial a fost preluat de pe monopostul de Formula 1.
Ferrari SF90 Stradale: date esențiale
● Supercarul pregătit de constructorul italian a fost dezvoltat pe o platformă nouă care integrează atât aluminiu, cât și fibră de carbon. Mulțumită acestei structuri, SF90 Stradale are o masă totală de 1.570 de kilograme, cu 15 kilograme mai puțin comparativ cu LaFerrari. De asemenea, noua arhitectură este mai rigidă cu 40% și promite un comportament dinamic și mai bun și vibrații reduse.
● Din punct de vedere estetic, noul SF90 Stradale a fost desenat pentru a păstra stilul cu care Ferrari ne-a obișnuit până acum, dar și pentru a putea integra cele mai moderne accesorii aerodinamice. Ferrari oferă SF90 Stradale și alături de pachetul special Assetto Fiorano.
Acesta din urmă promite o masă totală mai mică cu 30 de kilograme, elemente noi de aerodinamică și anvelope Michelin Cup 2 fabricate special pentru supercarul din Maranello.● Așa cum era de așteptat, Ferrari a pregătit o serie de îmbunătățiri și la interior. Instrumentarul digital de bord este curbat și are o diagonală de 16 inch. Toate funcțiile sistemului de infotainment și cele esențiale șofatului sunt integrate la nivelul acestui ecran. La nivelul volanului apar și o serie de zone tactile. Tot pentru interior, Ferrari a pregătit un Head-up Display (premieră în gama constructorului italian).
● SF90 Stradale este primul Ferrari de până acum echipat cu un sistem plug-in hybrid. La baza acestuia se află un motor V8 biturbo de 4.0 litri (3.990 cmc) derivat din cel utilizat pe 488 Pista. Unitatea pe benzină promite să ofere 780 de cai putere și 800 Nm la 6.000 rpm.
● Alături de motorul V8, Ferrari a pregătit trei motoare electrice, două pe puntea față și unul pe puntea spate. În total, sistemul de propulsie electric este capabil să ofere un total de 220 CP. În total, sistemul hibrid promite să ofere 1.000 CP. Pentru a ține în viață cele trei motoare electrice, Ferrari a pregătit și o baterie cu o capacitate de 7.9 kWh. Conform oficialilor constructorului din Maranello, energia stocată în acumulator este suficientă pentru o autonomie electrică de până la 25 de kilometri.
În modul electric, SF90 Stradale mizează doar pe cele două motoare de pe puntea față, iar viteza maximă dezvoltată de supercar este limitată la 135 km/h. Pentru moment, Ferrari nu anunță și timpul necesar pentru încărcarea bateriilor la o priză externă.● Resursele sistemului plug-in hybrid sunt gestionate de o nouă transmisie automată cu opt rapoarte și dublu ambreiaj. Ferrari spune că noua cutie este compactă și mai ușoară și promite un consum de carburant mai mic cu 8% comparativ cu vechea transmisie cu șapte trepte. Totodată, schimbarea treptelor are loc cu 30% mai rapid.
● În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 2.5 secunde, un record pentru un model Ferrari omologat pentru drumurile publice. Repriza 0-200 km/h se desfășoară în 6.7 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 340 km/h.
● Pentru gestionarea noului sistem plug-in hybrid, Ferrari introduce selectorul eManettino. Acesta promite să ofere patru moduri diferite de lucru: eDrive (100% electric), Hybrid (sistemul oferă atât rulare electrică, cât și cu ajutorul motorului cu combustie internă), Performance (motorul V8 funcționează fără oprire pentru ca bateria să se încarce) și Qualify (sistemul hybrid oferă performanțe maxime).
Faceti si voi o sectiune speciala de electrice in site?
Pe mine chiar nu ma mai intereseaza masinile convetionale :))
Multumim!
Înseamnă că nu ești un mecanic prea bun! :)
:P
Odata, citeam cu un interes nespus stiri despre astfel de supermasini, dar acum ultimele noutati cu Ferrari, Lambo, AMG-uri si alte rachete pe roti ma lasa rece.
Interesul meu s-a mutat catre zona electricelor si chiar intentionez sa cumpar una peste 1-2 ani, timp in care sper sa ma mai tina actuala masina (prea veche nu e, are doar 12 anisori) si sa nu aiba nevoie de piese sau alte reparatii, ca alta pe combustie oricum nu mai cumpar. Intre timp, mai strang un banut si astept cu interes lansarile, preturile si testele pentru 3 masini electice: Skoda Citigo E, noul Opel e-Corsa si VW ID.3. La momentul de fata cel mai mult imi place i3, pacat ca e cam scump si Leaf, care pacat ca e cam mare si destul de scump si el.
Asa ca @AM, faceti teste fratilor cu electrice, ca interesati sunt mult mai multi decat credeti.
Au si ele, desigur, dar incomparabil mai putine decat cele pe combustie.
Daca ne uitam la intreaga industrie lucrurile arata si mai rau pentru electrice cu sub 1% din vanzari si cred ca acapareaza peste 50% din interes.
25km cam putin.
curios cat e acceleratia doar pe electric. :)