Ferrari și Lamborghini sunt doi constructori de automobile care au încă un portofoliu un motor V12 aspirat natural. Cele două mărci italiene se identifică, practic, cu acest tip de agregat, dar normele tot mai drastice de emisii ar putea conduce la dispariția lui.
Acum, Ferrari se află la un moment de cotitură. Producătorul de la Maranello face tot posibilul să păstreze motorul V12 aspirat natural, dar o sursă apropiată susține că acest lucru nu va mai dura foarte mult.
Citată de publicația Carscoops, sursa a declarat că Ferrari se gândește la turboalimentarea motorului V12. În acest fel, ar putea să îl folosească în continuare pe modele precum viitorul SUV Purosangue sau pe succesorul lui 812.
Această nouă informație este cumva în contradictoriu cu ce declara fostul șef al italienilor, în urmă cu ceva timp. "Directorul nostru de programe pentru motoare mi-a spus că ar fi absolut nebunesc să punem un turbocompresor pe V12, așa că răspunsul este nu.
Va fi aspirat natural, cu un sistem hibrid," spunea Sergio Marchionne în 2017.Că tot veni vorba de alăturarea unui sistem hibrid, și conaționalii de la Lamborghini se luptă cu aceeași problemă. Aparent, producătorul din Sant'Agata Bolognese ar opta mai degrabă pentru un V12 hibrid, în contextul în care turboalimentarea afectează sunetul și răspunsul unității cu 12 cilindri.
via Carscoops
Deci, din 2017 ştiai că trebuie să faci electrificarea şi timp de 4 ani nu ai făcut nimic !! Dar nimic !
Apoi hai să plângem la UE, ca să mai amâne....
Ruşinos, tare ruşine a mai ajuns Ferrari
Dar tu bea acolo, bea încet că-i rece.
Când să mă dumiresc mai bine, deja vorbeam singur. Eh, fie-le ţărâna uşoară şi aerul, în sfârşit, curat.