Febra rechemărilor în service a cuprins chiar și Ferrari, constructorul italian, care vinde supercaruri de peste 200.000 de euro fiind nevoit să își notifice 2600 de clienți despre o defecțiune apărută la nivelul airbagului. În condițiile în care Ferrari vinde anual peste 7000 de mașini, recall-ul este unul destul de important.
Printre exemplarele afectate se numără 458 Italia, 458 Speciale, Cafilornia T, FF, F12 Berlinetta și chiar La Ferrari. Exemplarele au fost produse în intervalul 19 decembrie-29 aprilie. Coincidența face ca airbagurile să fie furnizate tot de Takata, compania japoneză care a trecut printr-o perioadă extrem de dificilă, mai multe milioane de vehicule ale producătorilor importanți fiind afectate.
Ferrari a ținut să precizeze că rechemarea lor în service nu se datorează unei defecțiuni similare, ci unei alte probleme. Italienii susțin că airbagul instalat de ei pentru pasagerul din dreapta a fost poziționat defectuos, iar în combinație cu un anumit adeziv și anumite materiale, acesta ar putea să se declanșeze singur. Mai mult, declanșarea s-ar face într-o mișcare de rotație necontrolată, care ar putea răni grav pasagerii.Întrucât deschiderea airbagului este vitală, Ferrari a emis apelul de rechemare urgentă și a oprit producția. Nu înainte de a acuza Takata pentru probleme de neconformitate și de furnizarea unor componente defecte.
Ferrari a descoperit defecțiunea în timpul unor teste pentru îmbunătățirea coloanei de direcție a modelului 458 Italia. Exemplarele afectate vor beneficia de înlocuirea gratuită a unității defecte.
via carandriver
Nu concep sa am astfel de probleme pe o masina de cateva sute de mii...