Ferrari prezintă noul SF90 XX Stradale: motor hibrid de 1030 de cai putere

de Tiberiu Safta
Joi, 29.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a dezvăluit oficial o nouă versiune extremă pentru supercar-ul SF90 Stradale. Noul model, botezat SF90 XX Stradale, este primul din seria de modele XX care este legal pe drumurile publice, iar acesta primește modificări estetice și tehnice importante, printre care și un motor hibrid cu putere mărită la 1030 de cai putere.

Constructorul italian tocmai a prezentat oficial noul SF90 XX Stradale. Noul model face parte din familia de modele XX, fiind, în premieră, primul astfel de model care este legal pe drumurile publice. Celelalte modele din această familie, FXX, FXX-K și FXX-K Evo sunt destinate exclusiv pentru circuite.

Noua versiune extremă a lui SF90 Stradale va putea fi recunoscută ușor datorită unei caroserii mult mai agresive. Aici putem vedea, în primul rând, o vopsea gri nouă cu accente portocalii, precum și elemente aerodinamice noi, cum ar fi: un spoiler frontal mai mare, prize de aer noi montate în zona capotei din față, aripi cu perforații pentru prize de aer noi și un eleron mare montat în partea din spate, alături de un difuzor mai mare.

Exteriorul este completat de jante negre noi cu accente portocalii. În total, toate elementele aerodinamice noi, inclusiv o podea complet nouă, îi oferă lui SF90 XX Stradale o forță de apăsare de 530 de kilograme la o viteză de 250 de km/h.

În habitaclu avem schimbări ceva mai puține. Chiar și așa, aici putem observa scaunele și bordul îmbrăcate în alcantara, alături de accentele portocalii prezente aici și la panourile portierelor.

Bineînțeles, avem și elemente din fibră de carbon, iar aici mai observăm și selectorul de viteze care este amplasat mai în față prin comparație cu SF90 Stradale obișnuit.

PROPULSOR DE 1030 DE CAI PUTERE

Componenta vedetă a noului supercar este motorul său hibrid. Precis, noul SF90 XX Stradale primește același motor V8 de 4.0 litri twin-turbo asistat de 3 motoare electrice, dar care dezvoltă acum 1030 de cai putere, cu 30 de cai mai mulți decât motorul lui SF90 Stradale obișnuit. Motorul termic a fost modificat cu pistoane noi, iar Ferrari a eliminat sistemul de admisie secundar pentru a reduce din greutate. De unul singur, motorul V8 dezvoltă 797 de cai putere.

Inclusiv puterea celor trei motoare electrice a crescut acum la 233 de cai putere, față de 220 de cai putere pentru SF90 Stradale. Propulsorul primește și o nouă funcție boost atunci când este selectat modul de rulare Qualifying. Astfel, la ieșirea dintr-un viraj, propulsorul primește mai multă putere, ceea ce duce la un timp pe tur mai rapid cu 0.25 de secunde. Șoferul va putea folosi de 30 de ori această funcție înainte ca bateria să fie golită.

Și că tot vorbeam de baterie, aceasta are în continuare o capacitate de 7.9 kWh.

În modul de rulare electric, SF90 XX Stradale are o autonomie de 25 de kilometri și o viteză maximă de 135 de km/h. Însă, noul model poate mai mult de atât atunci când toți cei 1030 de cai putere sunt chemați în acțiune. Astfel, Ferrari SF90 XX Stradale atinge 100 de km/h în 2.3 secunde și o viteză maximă de 320 de km/h.

Motorul este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte și cu dublu ambreiaj. La final, SF90 XX Stradale mai primește și frâne noi cu răcire mai eficientă. Discurile pe puntea din spate au acum un diametru de 390 de milimetri față de 360 de milimetri cum este cazul lui SF90 Stradale obișnuit.

VARIANTĂ DECAPOTABILĂ SF90 XX SPIDER

Alături de noul SF90 XX Stradale, Ferrari mai lansează și varianta decapotabilă SF90 XX Spider. Acest model este identic cu varianta coupe din punct de vedere tehnic și primește o vopsea albastră cu accente galbene.

În mod evident, ambele modele vor fi produse în serie limitată. Noul SF90 XX Stradale va fi produs în doar 799 de exemplare, în timp ce SF90 XX Spider va fi replicat în numai 599 de bucăți.

via Ferrari

Comentarii (4)

  • Octavian
    Mansory își vrea design-ul înapoi. Acum sincer chiar seamănă cu un Mansory .
    2 6
  • Mircea Badea
    cam putini cai...mai e si turbo..

    prizele alea de pe capota de ce par de plastic si mai sunt si inaltate? par niste olite..
    iar pe mijloc in bara ce are?

    si doar 320km/h?!!
    2 10
  • unu altu
    Asteptam urmatorul model Ferrari cu propulsie Diesel PHEV.
    3 0
  • Ionut A.
    In final farurile arata bine integrate. La versiunea "de baza" sunt penibile.
    Asta trebuia sa fie sf90 de la bun inceput.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru