În toamna anului trecut, Ferrari se despărțea de al doilea cel mai emblmatic om din istoria sa, după Enzo Ferrari, fondatorul brandului. Luca di Montezemolo părăsea compania după o dispută cu Sergio Marchionne, actualul președinte al Grupului Fiat-Chrysler, deținătorul Ferrari.
Cu o carieră de 23 de ani în fruntea Ferrari și cu meritul de a fi adus companie pe profit, Montezemolo a susținut mereu ideea de exclusivitate a brandului italian. Divorțul de Ferrari s-a produs tocmai pentru că Marchionne își dorea listarea companiei la bursă și creșterea productivității.
La un an de la vehicularea acestor informații, cauzele divorțului s-au confirmat. Ferrari va fi listat oficial la Bursa din New York cu 17 milioane de acțiuni, fiecare cu o valoare cuprinsă între 48 și 52 de euro. Reprezentând aproape 9% din totalul acțiunilor Ferrari, oferta nu a rămas fără cerere, analiștii sugerând că raportul este de 10 oferte pentru o acțiune.
Pe lângă listarea la bursă, Ferrari se pregătește să piardă și puțin din exclusivitatea pe care și-o câștigase de-a lungul anilor. Sergio Marchionne afirma anul trecut că "lista de aşteptare pentru un Ferrari este lungă şi clienţii s-au plictisit să aştepte atât de mult".Prin urmare, Ferrari își va mări producția cu 30%, de la 7000 la 9000 de mașini pe an până în 2019. Luca di Montezemolo fixase ragul de 7000 de mașini pe an, tocmai pentru a asigura exclusivitate brandului.
Acum, Marchionne vrea profit și clienți mulțumiți, motivându-și încă o dată decizia: ”creșterea cererii pe piețele emergente și schimbările demografice care privesc capacitatea de a cheltui a oamenilor face ca ținta de vânzări să se modifice”. Totodată, Ferrari dă asigurări că va menține reputația și exclusivitatea mașinilor sale, monitorizând în permanență stocurile, volumele de producție și timpul de așteptare.
Pe viitor, Ferrari plănuiește să facă și mai mulți bani din parcuri de distracții și magazine de accesorii, care vând produse cu logo-ul Căluțului Cabrat.
via wcf
Cu cat creste timpul de asteptare, cu atat emotiile sunt mai mari, nerabdarea, iar intalnirea cu supercarul la livrare va fi mai memorabila.
Problema este daca clientul asteapta prea mult, atunci vine posibilitatea ca acesta sa isi anuleze comanda si sa se orienteze spre competitori mai noi si mai putin ceruti. Deci sa zicem ca nu e chiar rea decizia lui Macarone.
Traim intr-o era destul de ciudata, cu multe schimbari. Nu mai e ca pe vremuri, clientela nu prea mai are interes fata de exclusivism, clientela vrea sa se simta bine, cu cat mai putin deranj si timp de asteptare, iar daca ferrari nu se adapteaza acestei ere, atunci vanzarile vor fi reduse drastic. Si de ce sa tii in viata "simbolic" o marca care nu vinde?