După ce s-a bucurat de cel mai bun an din istorie în 2021, Ferrari a anunțat că a oprit comenzile pentru modelele cu motoare V8, F8 Tributo și F8 Spider. Constructorul italian nu a oferit o explicație oficială pentru oprirea comenzilor, ceea ce duce la speculații că cele două modele ar putea fi retrase mai devreme decât era programat.
Modelul cu motor V8 a fost lansat în 2019, ca înlocuitor pentru vechiul 488 GTB. Însă, anul trecut, Ferrari a lansat modelul 296 GTB, cu un propulsor V6 cuplat la un motor electric. În total, noul model dezvoltă 830 de cai putere.
Potrivit publicației Automotive News Europe, Benedetto Vigna, șeful Ferrari, a precizat că lista de așteptare este cea mai mare din istoria companiei și deja acoperă și o parte din 2023. Asta poate să însemne că producția planificată a modelelor F8 este pe cale de a fi complet acoperită. Directorul de produse, Jacopo Marcon, a confirmat că F8 nu mai este inclus în catalogul oficial, însă modelul este produs în continuare.
Anul trecut, în Europa, F8 Tributo și Spider au fost vândute în 1792 de exemplare. Asta reprezintă mai mult de o treime din vânzările totale ale mărcii pe Bătrânul Continent (5072 de unități). Dintre clienții lui F8, 55% au ales modelul Tributo, iar 45% au cumpărat versiunea Spider.
Chiar dacă F8 Tributo pare că a ajuns la sfârșit de drum, motorul V8 este disponibil în continuare pe modelele Portofino, Roma și pe SF90 Stradale. La cel din urmă model, propulsorul funcționează împreună cu trei motoare electrice.
via Carscoops
Comentarii (0)