Ferrari nu va construi mașini complet autonome, pentru a păstra „emoția” condusului

de Tiberiu Safta
Vineri, 17.06.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a anunțat că nu va oferi mașini complet autonome în viitorul apropiat, pentru a păstra „emoția” condusului. Compania italiană va oferi, în schimb, modele care vor avea, cel mult, un sistem de conducere autonom de nivel 2+.

Industria auto se află, în prezent, în cea mai mare perioadă de tranziție din istorie, odată cu trecerea de la mașini cu motoare convenționale la cele electrice. Pe lângă dezvoltarea unor propulsoare cu zero emisii, cei mai mulți constructori își concentrează resursele și în dezvoltarea unor sisteme de condus complet autonome. Astfel, sunt șanse mari ca în viitor să circule mașini care se conduc singure în număr mare.

Însă, există și unii constructori care doresc să păstreze condusul ca fiind o parte integrală a experienței de a deține o mașină. Un astfel de constructor este Ferrari. Compania italiană a precizat că nu va construi mașini complet autonome, cu scopul de a păstra emoția și senzațiile aferente condusului unei astfel de mașini.

Cu toate acestea, Ferrari va oferi un sistem de condus autonom pe care ei îl numesc "nivelul 2+". Asta înseamnă că accelerația și frânarea vor fi asistate, iar mașina va păstra de una singură încadrarea între benzile de circulație.

Factorul "+" menționat de Ferrari adaugă percepție înconjurătoare cu ajutorul inteligenței artificiale.

Ferrari spune că viitoarele sale modele echipate cu un astfel de sistem vor obliga șoferii să aibă un control predominant asupra mașinilor. Cel mult, aceștia vor putea doar monitoriza sistemul autonom în unele situații restrânse, însă cea mai mare parte a responsabilității va fi atribuită în continuare șoferului.

Potrivit unui comunicat oficial, “Ferrari va limita autonomia mașinilor sale la nivelul 2 sau 2+, cu scopul de a păstra toate emoțiile extraordinare rezervate pentru șofer, în timp ce conectivitatea va fi oferită, în primul rând, pentru a spori experiența de proprietate și relația cu clientul.”

Cu privire la alți producători, Mercedes-Benz este primul care a oferit o mașină cu un sistem de condus autonom de nivel 3 odată cu lansarea actualei generații Clasa S. Mașinile complet autonome vor avea sisteme de nivel 5, la care cei mai mulți producători lucrează pentru viitoarele lor modele.

via Ferrari, Carscoops

Comentarii (4)

  • La fel cum au zis ca nu vor sa produca mai mult de 10 000 unitati pe an, la fel cum au zis ca nu vor fabrica vreodata un SUV...
    11 2
  • Eu zic ca nu le va construi nimeni foarte curând o sa fie proiecte, prototipuri, test etc. da, dar implementare la scara largă, mă îndoiesc. Cum răspundeți la întrebarea: ce alegeți in situația in care apare un pieton pe carosabil între a lovi pietonul, coliziune frontala cu masina din sens opus sau albia unui râu pe dreapta? Ce credeți ca va alege sistemul autonom? Credeți ca aceste sisteme vor alege la fel la toți producătorii? De ce spun (alege), pentru ca un computer nu are reflexe și reacții adaptate fiecărei situații, ci doar aplica o programare deja stabilită (cum mulți știi mai bine ca mine). Adică reacția este deja stabilită înainte de a se întâmpla un eveniment. Cine stabilește reacția si pe ce criterii? Când o sa va cumpărați o asemenea masina si o sa va ceara sa semnați ca ați înțeles si va asumați răspunderea ce o sa faceți… sau ca de obicei (unii) semnați ca primarii ca doar nu vi se va întâmpla chiar vouă ca doar mergeți la biserica si sunteți oameni buni, nu?
    6 1
  • deci bogatilor nu le baga pe gat rahaturile astea?
    7 0
  • Mircea Badea
    dutz, evident ca da peste pieton, asta daca nu se intelege cu computerul masinii din sens opus. simplu, vezi?

    oricum pietonul e pe cont propriu daca paseste pe strada destinata masinilor.

    ar fi interesant sa aiba modul autopilot roller coaster.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru